וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר חרט את שמו בקולוסיאום ונקנס ב-20 אלף אירו

תייר רוסי נידון השבוע ל-4 שנות מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף אירו, לאחר שנתפס חורט את האות K (כנראה ראשי התיבות של שמו) על אחד הקירות של האתר הכי מפורסם ברומא. זהו המקרה החמישי השנה של ונדליזם בקולוסיאום

הקולוסיאום ברומא, איטליה. ShutterStock
6 מיליון מבקרים בשנה, ביניהם גם כמה ונדליסטים. קולוסיאום/ShutterStock

תייר רוסי נקנס השבוע בסכום של 20 אלף אירו, לאחר שנתפס חורט את האות K (כנראה ראשי התיבות של שמו) על האתר הכי מפורסם ברומא - הקולוסיאום.

התייר בן ה-42 נצפה על-ידי שומר באתר, כשהוא חורט את האות על אחד הקירות בעזרת אבן חדה. לפי סוכנויות הידיעות, זהו המקרה החמישי השנה של ונדליזם בקולוסיאום העתיק, ששימש כזירת משחקים וקרבות מפורסמת בימי האימפריה הרומית.


עוד בוואלה! תיירות:
לידיעת התיירים: מהי האטרקציה הפופולרית בעולם?
ונדליזם באושוויץ: תייר חרט "עישנתי פה סיגריה"
כך תזמינו טיסה בזול: מדריך לישראלים


התייר נעצר על-ידי המשטרה במקום, כשהוא מקבל את הקנס הכבד וגם מאסר של ארבע שנים על תנאי. רוסלה ריאה, מנהלת הקולוסיאום, אמרה שהקנס המרתיע ניתן היות והמבקר השחית "מונומנט סימלי ומרהיב". לדבריה, "אסור לכתוב על קיר היסטורי בשום פנים ואופן".

פרנסי העיר רומא, שחוו לאחרונה לא מעט מעשי ונדליזם בעיר, הפצירו ברשויות לשכור אנשי אבטחה נוספים כדי לשמור באטרקציות העתיקות ברומא. עם זאת, לדעתה של ריאה התופעה דווקא לא רווחת. "שישה מיליון איש מבקרים בקולוסיאון בכל שנה", היא אומרת, "כשבפעמים אחרות דווח על ונדליזם שנעשה על-ידי תייר אוסטרלי ובנו, בפעם אחרת על-ידי נער ברזילאי ואילו תקרית נוספת על-ידי מבקר קנדי".

הקולוסיאום, שנקרא באופן רשמי "אמפיתיאטרום פלאביום", נבנה בשנת 80 לספירה ואיכלס בזמנו כ-50 אלף איש. כיום מתבצע בו שיפוץ שאמור להסתיים ב-2016.

ונדליזם בקולוסיאום בעיר רומא. La Stampa, צילום מסך
וכך נראה המעשה המכוער. חריטת האות K בקולוסיאום/צילום מסך, La Stampa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully