וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: אחרי 2,000 שנה ייערכו שוב הופעות חיות בקולוסיאום

פרויקט הנדסי שאפתני נועד להטמיע בקולוסיאום רצפת ענק נשלפת, שתשמש כזירה לאירועי תרבות ומוזיקה. "הגלדיאטורים לא ישובו", מתבדחת מנהלת האמפיתיאטרון שהפך לסמל עולמי

הקולוסיאום בזמן הקורונה. AP, AP
רצפת הקולוסיאום תיסגר במזג אוויר סוער, ותייצר מתחם שבו ייערכו קונצרטים/AP, AP

בימים אלו הוא אמנם סגור למבקרים, אך נראה כי עתיד מזהיר ממתין לקולוסיאום שברומא, האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם - הנחשב כיום לאטרקציית התיירות הפופולרית ביותר באיטליה.

באיטליה יש מי שמתכננים ליום שאחרי המגפה, בעת שהקולוסיאום יארח הופעות מוזיקה, הצגות תיאטרון ואפילו רק לעמוד במקום שבו נערכו קרבות הגלדיאטורים בימי האימפריה הרומית.

אתר Travel and Leisure מדווח כי ממשלת איטליה פנתה לקבל הצעות ממספר חברות הנדסה, במטרה לבנות תשתית נשלפת שתשמש כרצפת ענק בלב הקולוסיאום.

הקולוסיאום ברומא, איטליה. ShutterStock
יארח הופעות מוזיקה והצגות תיאטרון. הקולוסיאום/ShutterStock

מבוך תת-קרקעי במקום רצפה

כיום - כמו גם במאות השנים האחרונות - לקולוסיאום אין כלל רצפה. במקומה נחשפים המבקרים במקום למבוך תת-קרקעי שבו מנהרות ששימשו למטרות שונות. בין השאר, היו בהן חללים בעלי דלתות ששימשו ככלובים שבהם המתינו חיות הבר שנלחמו בגלדיאטורים.

פרויקט הרצפה הנשלפת של הקולוסיאום צפוי להיות מתוקצב בכ-22.5 מיליון דולר. ההצעות צפויות להימסר עד תחילת חודש פברואר 2021, והפרויקט השאפתני אמור להיות מושלם עד לשנת 2023. "מדובר בחדשנות טכנולוגית שתציע למבקרים את האפשרות לצפות לא רק בחדרים התת-קרקעיים, אלא גם להעריך את יופיו של הקולוסיאום בעת שעומדים במרכז הזירה שלו", אמר לכתבים דאריו פרנצ'סצ'יני, שר התרבות האיטלקי.

על פי הדיווח, רצפת הקולוסיאום תיסגר במזג אוויר סוער, ותייצר מתחם שבו ייערכו קונצרטים והופעות חיות. "הגלדיאטורים לא ישובו", מתבדחת מנהלת אתר הקולוסיאום, אלפונסינה רוסו. "אך הזירה תשמש לתרבות גבוהה, כלומר לקונצרטים או להצגות תיאטרון".

אתר הקולוסיאום נסגר לביקורי קהל בחודש מרץ 2020, כאשר איטליה חוותה את מגפת הקורונה במלוא העוצמה. הוא נפתח שוב בחודש יוני, רק כדי להיסגר פעם נוספת בחודש נובמבר, עם הגל השני שפקד את איטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully