וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש עמלץ נמצא מת בחוף מעיין צבי

אמש (שלישי) התקבל דיווח על כריש עמלץ כחול שנמצא על החוף, פקח רשות הטבע והגנים שי קבסה הגיע למקום והעביר את הכריש לבדיקות נסיבות המוות

3563967/צילום: שי קבסה, רשות הטבע והגנים

כריש מסוג עמלץ כחול נמצא מת אמש (שלישי) בחוף מעיין צבי. ברשות הטבע והגנים מסבירים כי העמלץ הכחול, או בשמו הלועזי "מאקוֹ", הידרודינמי בצורה יוצאת דופן ואחד הכרישים המהירים ביותר.

בניגוד לרוב הכרישים, עמלצים מסוגלים לשמור על טמפרטורת גוף גבוהה מהסביבה. הכריש נמצא באזורים נרחבים, מפני השטח ועד עומק 400 מטרים. העמלץ הכחול חי במים אוקיינוס קרים וניזון מדגים גדולים, כמו טונה, מקרל או דיונונים, וגם יונקים כמו דולפינים, אבל גם צבי ים ועופות מים. הוא מסוגל גם לתקוף בני אדם ונחשב לאחד מהכרישים המסוכנים בעולם, אולם אינו חובב בשר אדם.

לפני כשנתיים, נפלט כריש מסוג זהה לחוץ ניצנים. העמלץ הכחול נחשב, כאמור, לכריש מהיר מאוד שיכול לשחות במהירות של עד 100 קמ"ש. משקלו נע בין 60 ל-135 ק"ג ואורכו כשלושה מטרים בממוצע. אורכו עד 4 מטרים וזהו מין בסכנת הכחדה חמורה בים התיכון.

כריש עמלץ כחול בחוף מעיין צבי. שי קבסה, רשות הטבע והגנים
העמלץ הכחול שנפלט חוף מעין צבי, אמש/רשות הטבע והגנים, שי קבסה

עונת הרבייה מסתיימת

"אנחנו נמצאים בעונת הרבייה שחלה בין ה-1 במאי ועד ה-30 ביוני, שנועדה לאפשר למשאב הדגה להתחדש", אומרים ברשות הטבע והגנים. "בתקופה זאת הדיג בים התיכון אסור, למעט היתרים אותם הגדיר פקיד הדיג הראשי במשרד החקלאות המפורטים באתר משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. פקחי היחידה הימית יאכפו את התקנות בנחישות וברגישות".

עוד הוסיפו ברשות, כי תקנות אלו מגינות על הדגים מפני דיג ישיר בעונה הרגישה ביותר עבורם בה הם מעמידים את הדור הבא, וגם מונעות נזק עקיף לדגים שנלכדים בציוד דיג לא-בררני כשלל לוואי - דגים ובעלי חיים שנלכדים למרות שאינם מיני המטרה.

נתקלתם בדיג לא חוקי דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully