וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון קשה לצפייה: הכריש המהיר בעולם תוקף צוללן הזועק לעזרה

14.1.2023 / 23:28

צ'אק פאטי יצא לדייג כשלפתע הותקף בידי כריש עמלץ כחול. הוא שיתף סרטון שלו נאבק על חייו במים העמוקים: "הכריש נגס בסנפיר שלי. חשבתי שהוא הוריד לי רגל". צפו ברגעים המלחיצים

כריש עמלץ כחול תוקף צוללן/Chad Patti)

צ'אד פאטי בן ה-30 יצא למסע דיג בחנית ביום הסילבסטר כשהותקף בידי כריש עמלץ כחול והחל לצרוח לחברו, ג'וש לוקס, שיקפוץ למים ויציל אותו. הסרטון המצמרר שמציג את הרגע שבו הצוללן צווח באימה בזמן שהכריש המהיר ביותר בעולם תוקף אותו צבר מיליוני צפיות ברשת.

צ'אד וג'וס יצאו לדיג במרחק של כ- 110 קילומטרים מחופי פלורידה, כשצ'אד חיבר מצלמת GoPro לראשו כדי לתעד את עצמו צולל במים העמוקים ליד פנסקולה. הוא לא תיאר לעצמו שהמצלמה תתפוס את הרגע שכריש באורך 3 מטרים מנסה לטרוף אותו.

צ'אד היה בדיוק בדרכו חזרה אל פני המים לאחר צלילה כאשר הכריש העצום הסתער עליו. את הצרחות המצמררות של הדייג המבועת ניתן לשמוע בסרטון וניתן לראות את חברו צולל למים במטרה לחלצו. צ'אד טען שהוא היה משוכנע שהכריש - שיכול להגיע למהירות של 70 קמ"ש - הוריד לו רגל כשזה טרף את סנפיר הצלילה שלו לפני שנעלם. בשיחה עם Pensacola News Journal, הוא אמר: "הייתי בטוח שאיבדתי רגל. הכריש בעצם גרם לי לדחוף את הברך לחזה, כמעט הוציא ממני את האוויר, הפיל את האקדח מהיד שלי והציף חלקית את המסכה שלי. בצעקה הראשונה, ב'הצילו', לא הייתי בטוח שנותרתי עם רגל, בכנות. זו לא הייתה סתם מכה".

צפו בתיעוד המצמרר:

הוא הוסיף: "האטתי את הסרטון פי 5 מהמהירות הרגילה שלו ואפשר לראות בבירור שהכריש נותר עם הסנפיר בפה שלו. אפשר לראות אותו נוגס בו. זו הייתה תקיפה אכזרית של העמלץ. הייתי הטרף שלו. לא הייתה טעות בזיהוי".

באורח נס צ'אד לא נפצע בתקיפה. הוא הסביר שהכריש נגס בסנפיר שברגלו כחלק מטקטיקת ציד פופולרית המשמשת את המינים במטרה לשתק את טרפם. הוא הסביר: "הוא עשה מה שכל עמלץ כחול עושה. הוא ניסה להוציא את המנוע, לחתוך את הזנב מהדג במכה הראשונה, לשתק אותו - ואז לחזור ולגמור את העבודה. למזלי הסירה הייתה שם והחבר שלי ג'וש קפץ למים לקראתי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כל מה שלא רציתם לדעת על העמלץ הכחול:

על אף החווייה המסוכנת, צ'אד אומר שהוא ימשיך לצאת למסעות הדייג שלו והמקרה הזה לא ימנע ממנו לעשות את מה שהוא אוהב.

על אף שכרישי עמלץ כחול ידועים כתוקפניים, תקיפות על בני אדם הן נדירות. לפי ה-International Shark Attack File, העמץ הכחול מדורג כאחד הכרישים המסוכנים ביותר ומשנת 1980 עד 2010 נרשמו 42 תקיפות עמלצים כחולים, שלוש מהן היו קטלניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully