וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכיפה מוגברת בטיילת אילת: תשכחו מהסוסים, הצמות והרוכלים הקיץ

עיריית אילת מתכוננת לאלפי הישראלים שיפקדו אותה הקיץ, ובתוך כך גם מגבירה את האכיפה כנגד רוכלים, קולעות הצמות, מפעילי סוסים שמציעים רכיבה בטיילת ומשחקי כוסות ("אס זוכה, קינג בוכה")

חופשה באילת/צילום: שי יגל

ישראלים רבים יעבירו את חופשת הקיץ בעיר הקיט הדרומית ביותר בישראל, ובעיריית אילת נערכים בהתאם ומתגברים גם את הפיקוח והאכיפה כחלק משמירה על שלום וביטחון הציבור וגם על איכות החיים של התושבים והנופשים.

במסגרת הפעילות לשלום הציבור, הגבירה העירייה את פעילות האכיפה לאורך הטיילת לרבות הוצאת צו הפסקה מנהלי לפעילות של רכיבת סוסים, חילוט ציוד של קולעות צמות והגשת כתבי אישום כנגד רוכלים העוסקים בהימורים בטיילת.

אחד מיעדי האכיפה לשנת 2023, כפי שהגדיר אותם ראש העירייה אלי לנקרי היא פעילות בלתי חוקית בטיילת לצד אכיפה כנגד עבירות רעש בווילות עסקיות, חניות לילה ועוד. במסגרת זו פועלות יחידות האכיפה במינהל תפו"ח בעירייה, סיירת תיירות וסל"ה - סיירת למען התושב בשיתוף השיטור העירוני ומשטרת מרחב אילת, על מנת למגר תופעות אלה באכיפה שוטפת ובמבצעים יזומים.

"נמשיך לאכוף את החוק והדין ונפעל בנחישות וללא פשרות לשמור על הסדר הציבורי בטיילת ובכל מקום אחר בעיר, כולל שמירה על השקט בשכונות ולא נאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים", אמר ראש העירייה ושיבח את הפעילות הנחרצת של סיירת התיירות בעירייה, השיטור העירוני, שוטרי משטרת המרחב ושיתוף הפעולה המצוין ביניהם.

אכיפה בטיילת אילת. עיריית אילת,
קולעות הצמות מוגדרות ברובן כמהגרות עבודה, הפועלות בטיילת אילת ללא כל אישור/עיריית אילת
אכיפה בטיילת אילת. עיריית אילת,
אכיפה בטיילת אילת/עיריית אילת

אחד מהרוכלים צבר קנסות של מעל 70,000 שקלים

קדמו לפעולות אלה התראות וקנסות שניתנו לכל מי שמקיים פעילות בלתי חוקית בטיילת. מפעילי הסוסים שמציעים רכיבה על סוסים בטיילת, קיבלו קנסות בגין פעילות ללא היתר ובניגוד לחוק וגם התראה מהווטרינר העירוני בעירייה בגין הפרת חוק עזר לאילת (החזקת בעלי חיים) התשס"ז - 2007 וגם בגין מצבם הפיזי של הסוסים.

חרף כל אלה נמשכה הפעילות, ובשבוע שעבר חתם ראש העירייה על צו הפסקה מינהלי מתוקף סמכותו בחוק רישוי עסקים התשכ"ח 1968. בהתאם לצו, נאסרה על המפעיל לקיים את הפעילות בטיילת שהתבצעה כאמור ללא רישיון / היתר לניהול עסק תוך גרימת סיכון הציבור מעצם התנהלותו בניגוד לדין. במקביל הוגש כתב אישום מתוקף חוק שמירת הניקיון כנגד בעל עסק שהדביק מודעות פרסום על מאות עמודים וריהוט רחוב.

גם לגבי קולעות הצמות בטיילת מתקיימת פעילות אכיפה ממושכת, ברובן מוגדרות כמהגרות עבודה הפועלות בטיילת ללא כל אישור תוך חסימת מעברים והפרת הסדר הציבורי. לצד מתן קנסות וחילוט ציוד על יד סיירת תיירות בעירייה, נוקטת העירייה בהליכים משפטיים לאחר זיהוי שלהם על ידי משטרת מרחב אילת. גם כנגד רוכלים העוסקים בהימורים בטיילת על ידי משחקי כוסות ("אס זוכה, קינג בוכה"), נוקטת העירייה בהליכים משפטיים לצד מתן קנסות. אחד מהרוכלים צבר קנסות של מעל 70,000 שקלים ותבוצע מולו אכיפה מנהלית. פעילות זו מקבלת משנה תוקף בימי הקיץ שבהם אילת תהיה מלאה בנופשים והטיילת עצמה תהיה הומה אדם כמדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully