קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23. costa navarino, תמונות גולשים
קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23/תמונות גולשים, costa navarino

"כאן אין ישראלים. אבל אחרי הכתבה הזו כולם יבואו"

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 13:47

אתר תיירות לעשירים, אזור נופש לכל המשפחה או ריזורט-על? גם אחרי ביקור מקיף בקוסטה נברינו שביוון, עדיין קשה להגדיר את היעד הזה שמציע הכול מז'אנר הפינוק-יוקרה. עם קו טיסות ישיר שהושק לאחרונה מנתב"ג לאזור, דלתו של מקדש התענוגות הזה נגישה כעת גם לישראלים

זה היה בוקר יום רביעי חמים, אחוז התרגשות אני נכנס לראשונה בשערי הבופה רחב הידיים. "ברוך הבא ובתיאבון מצוות הרומנוס, קוסטה נברינו", בירכה אותי המארחת אליסיה, לא לפני שצלחתי את תשאול "מספר החדר?" המושמץ, ובכך הוסרו החשדות שמדובר בשוהה בלתי חוקי שהסתנן למתחם היוקרה. "קלימרה" (בוקר טוב ביוונית), השבתי. עכשיו אפשר להתחיל.

כמו בכל ביקור ראשון במלון חדש, בטח כשמדובר ב-5 כוכבים, את טקס ארוחת הבוקר אני מתחיל בסיור בין עמדות המזון השונות, תוך סריקה כמעט אובססיבית של מייצגי הבופה, שבמקרה הזה היו אינסופיים. עם סיום הפטרול הראשוני אספתי צלחת, ולאחר מלאכת ליקוט והעמסת המעדנים הנבחרים, שמתי פעמיי לעבר שולחן פנוי.

אזור הישיבה ממוקם בחוץ. מעין חצר מרכזית מגונדרת בצמחייה ופיסות ארכיטקטורה, עם מדשאה שמקיפה דק-עץ צף על בריכת נוי תכולה. טרנד חרוש, אך עדיין, יפה. בחוץ נעים, וקרני שמש אסרטיביות מנסות בהתמדה לפרוץ מבעד לעננים. מזג אוויר ומומנט מושלמים לכוס "פרדו אספרסו" מזיעה, ובאופן דיי בהול. לא המתנתי למלצר, על אף שרבים מהם פירפרו בטווח ראייה, והתחלתי להתקדם לכיוון הבר.

ואז, בדיוק אז, הם הופיעו. הישראלים...

קוסטה נברינו, יוון/צילום: עמרי דויטש
טיילת רטרו אפרורית, דיי מוזנחת, שלאורכה כמה ריזורטים מיושנים שנראה כי התהילה נטשה אותם אי שם בשנות השמונים

זוג חביב בשנות ה-70 לחייהם ששוחח בנינוחות בשפת עבר צד את עיניי מבעד לערימת הפחמימות והבייקון השרועות על המגש שלי. "שלום", אמרתי מתוך אינסטינקט נימוסי די בסיסי. "אתה ישראלי? בכלל לא ידעתי שיש פה עוד ישראלים", השיבה הגברת המופתעת, וחשפה את העובדה שהיא כבר יודעת דבר או שניים על היעד. "כן, הגעתי הנה כעיתונאי כדי לכתוב בין היתר על המקום הזה", המשכתי.

הגברת, מוכת הלם למשמע הבשורה, לקחה נשימה עמוקה - והטיחה: "אז אתה עיתונאי ישראלי, אה, עכשיו אתה באמת תכתוב כתבה ופתאום כללל הישראלים יבואו הנה", אמרה תוך צחקוק מהול בבאסה. בהמשך השיחה הקצרה היא נטלה קרדיט כחול-לבן על "גילוי" היעד ושיתפה בנדיבות מילולית שזו לא השנה הראשונה שהיא ומשפחתה פוקדים את המקום, ואף ציינה כי עד כה "לא ראיתי כאן ישראלי אחד". כריסטופר קולומבוס גרסת קיץ 2023.

משווע לקפה קר - בשעה, מיקום ואווירה שהופכים את הצורך הזה כמעט למצרך רפואי - אני נאלץ לקטוע את השיחה.

קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
חרוש, אך עדיין, יפה. חצר ארוחת הבוקר במלון רומנוס/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
הכי הרשים. ריזורט הדאבליו/מערכת וואלה!, עמרי דויטש

ואכן, הגברת צדקה, למחצה. עד לפני כחודש קוסטה נברינו, ריזורט הנופש הענק והיוקרתי שבמחוז מסיניאה בחצי האי היווני פלופונז, אכן הופיע ברשימת היעדים של ישראלים מעטים. זאת בשל המרחק הרב יחסית מאתונה - כארבע שעות נסיעה ברכב. אולם כעת, עם קו טיסות ישיר שהושק לאחרונה מנתב"ג לעיר קלמטה הסמוכה (כ-40 דקות נסיעה) - מקדש התענוגות הזה הפך להיות נגיש גם עבור ישראלים רבים. ולשם כך התכנסנו כאן.

מפעילת הקו הישיר והחדש היא חברת התעופה היוונית הבינלאומית אג'יאן איירליינס, שלצד הקו לקלמטה הספיקה בשבועות האחרונים לפתוח שורת קווים ישירים נוספים מישראל ליעדים נחשקים אחרים ביוון: חאניה שבכרתים, יואנינה וסלוניקי הם המרכזיים והפעילים שבהם. המהלך הזה קורה במקביל למדיניות חדשה שמפעילה ממשלת יוון, במסגרתה נמלי התעופה הקטנים ביעדים תיירותיים עוברים שיפוץ בניסיון להתאים אותם לקליטת טיסות בינלאומיות, ובכך להגדיל את כמות התיירים הצובאים על המדינה.

עוד בוואלה!

יואנינה, אפירוס: הסוד השמור ביותר ביוון

לכתבה המלאה
קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
עובר שיפוץ כחלק מהמדיניות. נמל התעופה המזערי בקלמטה/מערכת וואלה!, עמרי דויטש

יצור כלאיים תיירותי, נפלא ומורכב

אז מה היא, הוא, הם בעצם קוסטה נברינו? מדובר ביצור כלאיים תיירותי נפלא ומעט מורכב: קוסטה נברינו הוא ריזורט אדיר ממדים הממוקם על חוף הים של דרום-מערב הפלופונז. במרכזו נמצאים שלושה בתי מלון בעלי מותגים נפרדים (ספוילר: ורביעי בדרך) - אך כולם תחת הרשת הבינלאומית מריוט. מדובר בקומפלקס נופש ששם במרכז את ערכי הקיימות ונחשב לאחד משני הריזורטים היוקרתיים ביותר ביבשה היוונית, כלומר בכל מקום שהוא אינו אי.

בתי המלון, המתפקדים כמיני-ריזורטים בפני עצמם, הם הרומנוס, ווסטין (שבהם שהיתי) ודאבליו. כולם נקיים, מסודרים, מטופחים וממוקמים היטב על רצועת חוף או בקרבתה ומשקיפים לים או לגבעות המוריקות שבאזור. הכל מהמם, הכל כיף. יוון במיטבה. בנוסף, המקום שם דגש חזק על נושא איכות הסביבה, עם כבוד לטבע, טיפוח הצמחייה והקהילה המקומית, דאגה לבעלי החיים והעלאת מודעות להיסטוריה ולתרבות העשירה של האזור.

קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23. costa navarino, תמונות גולשים
עם בריכה פרטית ונוף לים. חדר ברומנוס/תמונות גולשים, costa navarino

גם רונאלדו רבץ פה

הרומנוס: הריזורט המפואר נחשב ליוקרתי ביותר מבין השלושה - עם מחיר התחלתי של 2,200 ש"ח ללילה עבור זוג מבוגרים. הוא מציע מבחר מֶגוון של חדרי דלוקס עם או בלי בריכת אינפיניטי, סוויטות מפוארות ואפילו וילות ענק נפרדות. מיתוס יווני מודרני מספר שכוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו שהה בחופשה משפחתית בווילה הגדולה ביותר שהרומנוס מציע - 60 קמ"ר של פינוק חוצה כל דמיון, עם יציאה פרטית לחוף ועוד מותרות בלתי סבירות. 12 מסעדות שף, בריכת ענק יפהפיה ומתחם ספא מרהיב הם רק חלק מהשירותים במקום.

קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23. costa navarino, תמונות גולשים
רונאלדו שהה באחת מהן. וילה פרטית ברומנוס/תמונות גולשים, costa navarino
מדובר בעיירת שנ"צ די מנומנמת, עם כיכר מרכזית שבה כמה בתי קפה, גלידריות וחנויות מזכרות שמבט חטוף בעובדיהם עושה בעיקר חשק לפיהוק גדול

ווסטין: המלון, שממוקם סמוך לרומנוס, משֻׁווק כ-Kids Friendly. הוא כולל יחידות אירוח ידידותיות למשפחות עם מרפסות מרווחות, כאשר ברוב היחידות בקומת הקרקע ישנן בריכות אינפיניטי פרטיות. לילה בווסטין לזוג + ילד, בחדרים ה"פשוטים" יותר מתחיל מ-2,670 ש"ח בחודשי הקיץ. במקום מבחר עצום של אטרקציות המוצעות למשפחות צעירות ונופשים פעלתניים נמוכי קומה. בולטת בין האטרקציות מעין "ממלכת ילדים" שכוללת מתקנים רבים ובהם אולם באולינג של ממש, משחקייה, מוזיאון טבע לזאטוטים, ואיך לא - פארק מים עם מגלשות, בריכות ועוד.

קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
פארק מים דיי רציני. ריזורט הווסטין/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
המקום מוצג כלהט"ב פרנדלי, ומעסיק שגריר קבוע עבור הקהילה גאה. בנוסף, ישנו מתחם יפהפה לטיפולי ספא שמציע טיפולים ניטרליים מבחינה מגדרית וכן טיפולים קבוצתיים. הספא, רק יש לומר, בווייב שמזכיר יותר מסיבת התמנגלות מאשר מתחם מדיטטיבי להירגעות

הדאבליו: ריזורט חדש "למבוגרים בלבד" שנפתח לראשונה בשנה שעברה (2022). בית מלון מהניילונים הוא לא דבר שרואים כל יום, והדבר מורגש באופי של המקום ובמראהו המודרני. מדובר באתר נופש למבוגרים (וצעירים מעל גיל 12) בעל אג'נדה פרוגרסיבית ברורה: ריזורט יוקרתי שמוצג כמרחב מכיל, מאפשר ומגוון שמקבל את כולם. "כאן חוגגים ביטוי חופשי וחיבור בין תמהיל מגוון של אנשים תוך כיבוד והכרה בתרבויות שונות וחוויות אותנטיות", נכתב באתר המלון, כחלק מתיאור שמזכיר יותר קמפ בברנינגמן או חברת הייטק בעמק הסיליקון מאשר אתר נופש.

צחוק בצד, מדובר בריזורט שמציע קשת שירותים אדירה עבור כל אדם או קהילה שזקוקים ליחס מיוחד, וזה נפלא. בגזרת הפסיליטיז המיוחדים תמצאו מגבות אוברסייז לאנשים גדולים, שמפו לבעלי שיער מתולתל, כובעי אמבטיה מותאמים לשיער אפרו, חדרים עם פיצ'רים עבור נמוכי קומה ואנשים הסובלים מאוטיזם, ערכות אינטימות וערכות תפילה עבור מאמיני דתות שונות. המקום מוצג כלהט"ב פרנדלי, ומעסיק שגריר קבוע עבור הקהילה גאה. בנוסף, ישנו מתחם יפהפה לטיפולי ספא שמציע טיפולים ניטרליים מבחינה מגדרית וכן טיפולים קבוצתיים. הספא, רק יש לומר, בווייב שמזכיר יותר מסיבת התמנגלות מאשר מתחם מדיטטיבי להירגעות.

ולמרות שהספקתי לשהות בו לזמן קצוב בלבד, הדאבליו עשה עליי את הרושם הרב ביותר מבין המלונות. הריזורט רווי בריכות השחייה מרושת טרקלינים מעוצבים, בר עם עמדת דיג'יי, לאונג' חוף עם הופעות חיות - וחדר כושר חדיש. התענוג מתחיל ב-2,350 שקלים ללילה עבור זוג מבוגרים.

ובקרוב - מנדרין אוריינטל: בשנה הקרובה הרשת צפויה לפתוח מלון נוסף בריזורט הבלתי נדלה - המנדרין. עקבו כאן במדור, בתקווה שהפיסקה הזו תקבל הרחבה בפעם הבאה שנוזמן אל היעד הנחשק.

קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
הווייב מרחף. לאונג' יפיוף בדאבליו/מערכת וואלה!, עמרי דויטש

רכבי גולף שנותנים לך טרמפ לכל מקום

אמנם לא מדובר בריזורט "הכל כלול", ושמישהי תאהב אותי כמו שישראלים שרופים על הז'אנר המוגזם הזה, אבל קוסטה נברינו מציע כלל תיירותי אחר, ולטעמי לא פחות שווה: לפי הכלל - לא משנה באיזה ריזורט בחרת להתארח, השירותים בכלל המלונות עומדים לרשותך באופן חופשי. כך, לדוגמה, הספא המפנק עם בריכות הזרם של הרומנוס עומד לרשות אורחי הווסטין, והלאונג'ים המרימים בדאבליו מזמינים גם את אורחי הרומנוס להגיע - וחוזר חלילה.

בשל גודלו העצום של הריזורט, לרשות האורחים עומד צי אדיר של רכבי גולף לבנים עם נהגים מטעם המלון ובכל רגע ניתן לבקש "טרמפ" ליעד הרצוי - מסעדה, חוף הים, בריכה, פארק לילדים או כל פינוק אחר. כיוון שמלון הדאבליו מרוחק כעשר דקות נסיעה מהרומנו והווסטין - בין המלונות מופעל שאטל חינמי שיוצא בכל חצי שעה, לשני הכיוונים.

מעצמת ספורט ואטרקציות

גם בכל הקשור למתקני ספורט ואטרקציות בקוסטה נברינו מציבים רף גבוה. הריזורט מציע שלל פעילויות ספורטיביות, בלשון המעטה. מגרשי טניס, והדרכות טניס, חדרי כושר מודרניים ומאובזרים, כדורעף, שיעורי יוגה, קיר טיפוס וטיפוס מקצועי בטבע, טיולי אופניים (שטח, וכביש), טראקים, קיאקים, צלילות וספורט ימי כמעט מכל סוג אפשרי - אלו רק חלק מהפעילויות שמוצעות לאורחים. בנוסף, האזור נחשב למעצמת גולף אירופית עם ארבעה מגרשי ענק מקצועיים הממוקמים על הגבעות המקיפות את הריזורט, חלקם עם נוף לים.

לצד כל אלו אנשי הרשת השיקו הקיץ גם קייטנת NBA שנפתחה עבור ילדיהם של אורחי הריזורט. על הקייטנה האקלוסיבית, שמופעלת באולם הכדורסל המקצועי והמרשים במלון הווסטין, מנצח שחקן העבר בליגת ה-NBA ג'ואקים נואה (לא להתבייש לעשות גוגל).

קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23. costa navarino, תמונות גולשים
במרחק נסיעה קצר, מגרשי הטניס בקוסטה נברינו/תמונות גולשים, costa navarino
קוסטה נברינו, יוון, 14 ביוני 23. costa navarino, תמונות גולשים
מהמועדונים השווים באירופה. גולף עם נוף לים/תמונות גולשים, costa navarino

לצאת מהריזורט זה אוברייטד

באחד הימים במהלך השהות בריזורט נסענו לבקר בעיירות הסמוכות, יאלובה, פילוס וכן בעיר קלמטה, הגדולה ביישובי האזור.

יאלובה: היישוב הקטן ביותר מבין השלושה אך גם הציורי מביניהם. בנסיעה של כ-10 דקות מהריזורט תוכלו למצוא את עצמכם לוגמים כוס יין במרינת סירות דיג קטנטנה ואותנטית, עם שדרת מסעדות, חנויות ובתי קפה חביבה. בילוי מושלם למי שמעוניין לספוג קצת יוון מחוץ לריזורט השמור והמפואר. גיחה לעיירה החביבה במונית תעלה לכם 13 אירו בלבד, וצוות המלון ישמח לסייע לכם להזמין אותה.

פילוס: כ-20 דקות נסיעה מקוסטה נברינו שוכנת העיירה פילוס, שממוקמת היטב על מפרץ יפהפה שעונה לאותו השם. הדרך המובילה אליה מהממת, רצופה בנופים שעושים קיץ על הנשמה, ושמה אף נקשר בכמה סיפורים היסטוריים חשובים מתקופות עתיקות. עם זאת, היא מסתמנת כעיירת שנ"צ די מנומנמת, עם כיכר מרכזית שבה כמה בתי קפה, גלידריות, חנויות מזכרות ועסקים נוספים שמבט חטוף בעובדיהם עושה בעיקר חשק לפיהוק גדול. ואם בכל זאת: לא שכרתם רכב? מונית מקוסטה נברינו לפילוס תעלה לכם 20 אירו.

קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
בטראק או טיול אופניים קצר. חוף יפהפה בקוסטה נברינו/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
אך ורק צמחיה מקומית. הירידה לחוף הים בקוסטה נברינו/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
התהילה נטשה. הטיילת של קלמטה/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
מדובר בעיירת סידורים דיי גנרית, נטולת פאר יווני קלאסי, לפחות במרכזה, דלה בארכיטקטורה מודרנית מעניינת ונעדרת שדרת שופינג תוססת - מה שבדך כלל משמש כאבן שואבת עבור ישראלים בחו"ל.

קלמטה: העיר השנייה בגדולה בחצי האי פולופונז, ידועה כמקור לזן הזיתים הפופולרי וכן מוגדרת הבירה המנהלתית של מחוז מסיניאה. על אף הטייטלים הנחשקים, מדובר בעיירת סידורים דיי גנרית, נטולת פאר יווני קלאסי, לפחות במרכזה, דלה בארכיטקטורה מודרנית מעניינת ונעדרת שדרת שופינג תוססת - מה שבדך כלל משמש כאבן שואבת עבור ישראלים בחו"ל.

קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
נטולת קלאס. מדרחוב בקלמטה/מערכת וואלה!, עמרי דויטש
קוסטה נברינו, יוון 18 ביוני 23. עמרי דויטש, מערכת וואלה!
המקומיים ומרכולתם. בשר חזיר מתובל (מאד)/מערכת וואלה!, עמרי דויטש

העיר שוכנת על חוף הים, ובנסיעה ברכב של כעשר דקות ממרכזה תוכלו להגיע ל"שוס" נוסף: טיילת רטרו אפרורית, דיי מוזנחת, שלאורכה כמה ריזורטים מיושנים שנראה כי התהילה נטשה אותם אי שם בשנות השמונים. ואולם, ניתן גם לומר שקלמטה היא יוון האמיתית. וגם בזה, כמובן, יש יופי. אם אתם מוצאים ערך, כמוני, בלעבור בין בתי קפה אותנטיים, מסעדות מקומיות עם אוכל טוב ולבהות בפרצופי העיירה במיטבם (בדרך לבנק, לקיוסק או לבית מרקחת) - בהחלט יש לה מה לתת לכם.

וגם, חשוב לציין - ביליתי בקלמטה רק בשעות היום באחד מימי אמצע השבוע. לפי המקומיים, בשעות הערב העיר מעלה הילוך או שניים. הברים נפתחים, נגני הטברנות מתחילים לפרוט על הבוזוקי, האוזו נשפך - וקלמטה מתעוררת לחיים. כך, כאמור, מעידים המקומיים.

  • מחירי שהות בקוסטה נברינו על פי אתר בוקינג, קיץ 2023:
  • רומונוס לאקשרי קולקשן | החל מ-2,285 שקלים ללילה עבור שני מבוגרים
  • ריזורט הווסטין | החל מ-2,670 שקלים ללילה עבור זוג מובגרים + 1
  • ריזורט הדאבליו | החל מ-2,350 שקלים ללילה עבור זוג מבוגרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully