וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם תועד משוויץ בחילזון ים שמצא על החוף - בלי לדעת שזה יכול היה להרוג אותו

20.6.2023 / 0:04

סרטון ששותף ברשת מציג אדם המחזיק בידו חילזון ים, ללא ידיעה שמדובר באחד היצורים הקטלניים ביותר בעולם. ההשערה היא שארס מחילזון אחד יכול להרוג עד 700 איש

הורים מראים את החילזון שמצאו בחופפשה במצרים - מבלי לדעת שהוא ארסי/REDDIT

חילזון אולי נראה היצור הכי לא מאיים בטבע, אבל אל תתנו למראה להטעות אתכם: יש חלזונות ארסיים. למעשה, חילזון יום מסוג חרוט ארסי הוא אחד מ-5 החיות המסוכנות ביותר לבני אדם על פני כדור הארץ, כשההשערה היא שארס היוצא מאחד מהם יכול להרוג במכה עד 700 אנשים. אמיתי לגמרי.

אם זה לא מאיים מספיק, חלזונות מים מתוקים נושאים מחלות, טפילים מתים ובעיקר תולעים שטוחות טפיליות הידועות בשם עלקות. עלקות מעבירות מחלה איומה המכונה "קדחת שבלולים", שגורמת ללא פחות מ-200 אלף מקרי מוות בשנה, על פי מחקר שפורסם על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) בשנת 2000.

אנחנו מבינים שקשה להאמין לזה, כי החילזון לא נראה כמו טורף הים הטיפוסי בעל שיניים חדות כתער או סנפיר מאיים. חילזון הים מסוג חרוט ארסי נראה בהחלט תמים אבל העוקץ הקטלני שלו מוסתר בתוך הקונכייה המהודרת בדפוס חום-לבנבן - ויוצא החוצה כמו חנית כאשר הטרף שלו קרוב. "החנית" כוללת קוקטייל מורכב של רעלנים עצביים שיכולים לשתק את הטרף שלהם באופן מיידי. כל החלזונות החרוטים ארסיים, אבל כל מין מייצר את תערובת הרעלים הייחודית שלו שהתפתחה כדי לכוון לטרף מסוים - מינים גדולים יותר הולכים על דגים קטנים ואילו המינים הקטנים יותר נוטים לצוד תולעים.

עוד בנושא:
צילם את עצמו מלקק יצור מוזר שמצא על החוף - בלי לדעת שהוא יכול היה להרוג אותו

אספה תמנון זעיר מהים מבלי לדעת עד כמה הוא קטלני


לרוע המזל ועל אף שאנחנו לא הטרף שלהם, מגע תמים של אדם בחילזון הארסי יכול להביא לתוצאה דומה גם עבור בני האדם. זה מה שכמעט קרה לבחור שתועד אוחז בחילזון ים מסוג חרוט ארסי - מבלי לדעת שמדובר באחד היצורים הקטלניים בעולם - ומציג אותו למצלמה. הוא, כמו רבים מאיתנו, האמין שהחילזון הוא רק קישוט חוף קטן ויפהייפה, כמו קונכייה שנמצאה על החוף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אדם אוחז בחילזון מבלי לדעת כמה מסוכן זה:

משתמש רדיט שיתף סרטון שהוריו שלחו לו כשלצידו כתב שהוריו רצו להראות לו את החילזון המגניב שמצאו במהלך החופשה שלהם במצרים. גם הבן לא ידע על הסכנה, עד שבתגובות דאגו לציין זאת בפניו.

"ראיתי אותם בתוכנית טבע פעם ומאז הם רודפים את חלומותיי", כתב אחד ואחר הוסיף: "היה לי קשה להמשיך לצפות בסרטון כי הייתי בטוח שהחילזון יתקע את הדוקרן שלו ברגע שהבחור יתעסק איתו". "חילזון סבלני מאוד," הוסיף שלישי, "הבחור אפילו תוקע את האצבעות שלו בביתו והכל. הוא יכול היה להרוג אותו". משתמש נוסף סיכם: "אולי הקטע הזה ישמש תזכורת שלא כל החיות המסוכנות מחצינות את העובדה שיש בהם ארס קטלני. כדאי להיזהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully