וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילם את עצמו מלקק יצור מוזר שמצא על החוף - בלי לדעת שהוא יכול היה להרוג אותו

13.5.2021 / 23:24

משתמש טיקטוק חסר שכל מצא על החוף את מה שהוא חשב שזו מדוזה קטנה, הרים אותה בידו וליקק אותה. רק מאוחר יותר הוא גילה שמדובר ביצור המכונה "האימה הצפה" - ושיש לו מזל ענק שהוא יצא מזה בחיים

מלקק יצור מוזר שמצא בחוף הים - מבלי לדעת שהוא יכול להרוג אותו/alexa_reed2/TikTok

ילדים, לקח לחיים: לעולם אל תיגעו - ובטח שלא תלקקו - יצור ימי שמצאתם על החוף, או בכלל כל יצור חי שהוא. משתמש הטיקטוק Alexa_reed2 ניסה להפגין אומץ כשמצא על החוף יצור ימי מסתורי שחשב שהוא מדוזה - הרים אותה בידו וליקק אותה, כשמאוחר יותר נודע לו שלא מדובר במדוזה אלא בחיה מסוכנת הרבה יותר - ושהוא כנראה ניצל ממוות.

בסרטון הקצר הוא נראה נוגע באצבעו ב"מדוזה" ואומר: "תראו חבר'ה, המדוזה עדיין כאן. אלוהים, היא כל כך קרה וקטנה. אני ארים אותה". במבט ראשון אכן ניתן לחשוב שמדובר במדוזה מאחר שגופה דמוי בלון שקוף ותחתיתה מעוטרת בצבע כחול זוהר וזרועות יוצאות משם. הוא נראה מרים אותה באצבעותיו ואומר: "ככה זה נראה. כן, זו מדוזה, תראו כמה היא גדולה. היא עדיין זזה, אלוהים אדירים, אבל אני הולך ללקק אותה".

מה שבר המזל/אידיוט הזה לא ידע זה שהיצור הימי שהוא בחר להתעסק איתו הוא למעשה שלפוחן מצוי המכונה "ספינת הקרב הפורטוגזית" (Portuguese Man O' War), יצור חסר חוליות שעל אף דמיונו למדוזה, הוא למעשה סיפונופורה. הוא גם מכונה "האימה הצפה" בשל יכולתו להרוג בני אדם.

צפו בו בקטע הגורלי:

על אף שמספר מקרי המוות של בני אדם מארס השלפוחן המצוי נמוך מאוד, העוקץ שלו עלול להותיר סימנים אדומים ונפוחים ולהביא ל"כאבי תופת" שנמשכים ימים. הארס שלו נועד בעיקר לשיתוק והריגת הטרף שלו, פלנקטון ודגים - ופחות לבני האדם.

אחרי שהפך לויראלי הוא פירסם את התיעוד המלא תחת הכותרת "אני עדיין חי"

מי שסיפק מידע נוסף על היצור הוא המשתמש "Mndiaye_97", המשתף סרטונים אינפורמטיביים על הטבע ובעלי החיים והזהיר אחרים שלא להתנהג כך: "זו הסיבה שנשים חיות יותר זמן מגברים, שטויות כאלה. זו לא מדוזה, זו ספינת הקרב הפורטוגזית, הידועה גם כ'אימה הצפה'. זהו מין של סיפונופורה חמוש במיליוני תאי עוקץ נפיצים החזקים מספיק בכדי להפוך את נמו ליתום ואפילו כדי לחסל בני אדם לפעמים".

וזה מה שהוא באמת מצא שם:

הוא הוסיף והסביר: "ספינת הקרב הפורטוגזית אחראית לעד 10,000 עקיצות בשנה באוסטרליה בלבד והארס יכול לגרום לכאבי תופת הנמשכים עד שלושה ימים ולהשאיר תזכורת לא נעימה על העור, כמו מכת שוט. למען האמת, יש לך מזל אם זה כל מה שאתה מקבל מכיוון שהארס יכול לגרום לתגובה דמוית אלרגיה הבאה לידי ביטוי בנפיחות בגרון, בעיות לב וקשיי נשימה, ואתה עלול להיחנק ואולי אפילו למות.

הוא ציין ש"עובדה מעניינת נוספת היא שלא רק שהם יכולים לכתוב את ההספד שלך, אפילו הזרועות שהופרדו מגופם מכילות מספיק ארס כדי לפגוע בך. להיעקץ מספינת הקרב הפורטוגזית הוא לא עונש מוות, כי לרוב אם מטפלים במהירות, ניתן לשרוד זאת. על אף שלמות בגלל אחד כזה זה נדיר, הכאב המייסר הנלווה לפציעה עשוי לגרום לך לאחל שעדיף וכבר היית מת".

  • עוד באותו נושא:
  • מדוזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully