וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספה תמנון זעיר מהים מבלי לדעת עד כמה הוא קטלני

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:22

בחורה אוסטרלית הציבה את עצמה מבלי לדעת בסכנת חיים כשהרימה מהים תמנון מקסים וקטנטן אך קטלני במיוחד

הרימה בידייה יצור ימי קטלני/@katapillah

בחורה אוסטרלית שבילתה בים עשתה טעות שהייתה יכולה לעלות לה בחייה והיא גם תיעדה אותה בסרטון שהעלתה לטיקטוק. הבחורה עם הכינוי katapillah בטיקטוק, פירסמה סרטון שבו היא אוספת מהמים תמנון כחול וקטן תחת הכיתוב "היופי המסוכן שבים". מה שהיא לא ידעה זה עד כמה מסוכן מה שהיא עשתה - כיוון שהתמנון היפיפה ולא מזיק למראה, הוא למעשה אחד הייצורים הכי קטלניים שיש.

צפו בסרטון שלה

אלא שאחרי בדיקה לעומק של החיה הזו, מסתבר שהתמנון הזה מסתיר שני סוגים של ארס שבהם הוא משתמש נגד הטרף שלו, או נגד חיה שמנסה לטרוף אותו. אחד מסוגי הארס של התמנון משמש כדי להרוג עקרבים, שרימפס ויצורי ים קטנים, בעוד שהארס השני משמש כדי לשתק את הטורפים בים והוא רעיל במיוחד וקטלני גם לבני אדם.

זהו תמנון כחול הטבעות, שעל אף גודלו הזעיר נושא מספיק ארס כדי להרוג 26 בני אדם בוגרים בתוך דקות. הנשיכות שלהם זעירות ולעתים קרובות לא כואבות, כשקורבנות רבים לא מבינים שהורעלו עד שהם חוטפים שיתוק וסובלים מדום נשימתי. לא קיים נסיוב נגד הארס של תמנון כחול טבעות.

למרות שהוא חמוד, ארס של תמנון כחול טבעות מכיל נוירוטוקסין טטרודוטוקסין, אשר יכול לשתק את האדם בדקות ספורות ולמנוע את אספקת החמצן לגוף. הנשיכות שלו אינן כואבות אך קטלניות וגורמות לשיתוק תוך כ-10 דקות.

זה כבר קרה

תיירת הצטלמה עם יצור זעיר ותמים למראה - בלי לדעת שזו אחת החיות המסוכנות בעולם

לכתבה המלאה

היא לא הראשונה שזה קורה לה

הבחורה לא הייתה מודעת לנושא הזה והתגובות שהיא קיבלה היו בהתאמן. "את רוצה למות או משהו כזה? זה תמנון כחול טבעות, תזרקי אותו מיד לים", כתב אחד המגיבים הבקיאים. "יש לך מזל שאת עדיין בחיים, זה תמנון מאוד חמקמק. רוב האוסטרלים לא ימצאו אותו אף פעם, אבל כולם יודעים שאסור לגעת בהם", כתב אחר. היא עצמה הגיבה וכתבה "כנראה שהוא לא ראה בי איום, כי הוא פשוט המשיך לשחות".

בממצאים שפורסמו ב-Ocean Conservancy על ההשפעה של הכשה בידי היצור הקטלני, נכתב: "ראשית, הארס חוסם אותות עצביים בכל הגוף וגורם לחוסר תחושה בשרירים. תסמינים אחרים כוללים בחילה, הקאות, שינויים בראייה או עיוורון, קשיי בליעה, אובדן חושים ואובדן כישורים מוטוריים. בסופו של דבר, זה יוביל לשיתוק שרירים - כולל השרירים הדרושים לבני אדם לנשימה, מה שיביא לדום נשימה. אין תרופה ידועה, אך ניתן להציל קורבנות אם מכניסים אוויר לריאות המטופל דרך צינור או מסיכה".

מומחים לחיות ימיות במוזיאון ויקטוריה אמרו ש"יצורים ימיים אלו לעיתים קרובות מסתתרים בסדקים ובקונכיות וכאשר הם מאוימים, הם מתכסים בטבעות כחולות בהירות שמזהירות טורפים. על אף שיש להם מוניטין אדיר והם נפוצים להפליא במימי החוף, לעיתים רחוקות בני האדם נתקלים בהם. הם היצורים המבודדים של האוקיינוס. את הזן הזה ניתן למצוא לעיתים קרובות בקו החוף באוסטרליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully