וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה בארה"ב: הורים נותנים לילדים שמות של יעדים תיירותיים (כולל "ישראל")

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 10:32

תכירו את דאלאס, לונדון, דקוטה ופריז. מסתבר שאמריקנים רבים בוחרים לתינוקות שלהם שמות בהשראת יעדי טיול אהובים שבהם ביקרו. ובמקום השישי: השם ישראל!

סאפ באילת/צילום: הדר יעקב

מסתבר שישנם אמריקנים רבים שנוהגים לקרוא לילדים ולילדות שלהם בשמות בהשראת יעדים תיירותיים. כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי חברת הנסיעות והתיירות Bounce. נכון לשנת 2023, השמות ה"תיירותיים" הנפוצים ביותר לתינוקות בארצות הברית הם הדסון וסידני.

עורכי המחקר בחנו את נתוני שמות התינוקות משני העשורים האחרונים כדי לחשוף את יעדי הטיול שהעניקו את ההשראה להורים עבור בחירת השמות. בחירה זו נובעת מסיבות רבות, בהן הרצון להנציח יעד חופשה אהוב, יעד ירח הדבש המשותף ואפילו שם המקום שבו הילד או הילדה "נוצרו".

סידני, אוסטרליה. ShutterStock
השם שמקבל השראה מעיר הנמל המפורסמת של אוסטרליה. סידני/ShutterStock

הכי פופולריים: הדסון וסידני

אתר התיירות Travel Pulse מדווח כי השם הדסון, שמקורו בשם הנהר המפורסם בניו יורק, נחשב לבחירה פופולרית בעבור הורים רבים מאז תחילת המאה הנוכחית. משנת 2000, קיבלו 77,000 תינוקות בנים את השם המנציח את הנהר.

סידני, במקום השני, הוא השם שמקבל השראה מעיר הנמל המפורסמת של אוסטרליה, שבשנת 2000 אירחה את האולימפיאדה (מה שסביר שגרם להורים רבים להשתמש בשם זה). מאז אותה שנה, קיבלו 107,000 בנות את השם סידני.

שמות נוספים כוללים את פרסטון (Preston), שם שמקורו אנגלי ולו שורשים בעיר המצויה בלנקשייר שבבריטניה. בארצות הברית יש שתי ערים בעלות שם זה - בקונטיקט ובאיידהו. גם השם קמדן (Camden) נחשב פופולרי, בזכות הרובע הלונדוני התוסס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נהר ההדסון. ShutterStock
הבחירה הפופולרית בעבור הורים רבים בארה"ב מאז תחילת המאה הנוכחית. נהר ההדסון/ShutterStock

ניו יורק ומצרים העתיקה ממשיכות להלהיב

השם היחידי בדירוג עשר השמות הפופולריים שניתן הן לבנים והן לבנות הוא דקוטה. וכעת הפתעה: במקום השישי ברשימת שמות הבנים בהשראת יעדים תיירותיים נמצא את ישראל. רק מעניין האם האמריקנים מבטאים זאת במלעיל או במלרע... בכל אופן, מאז שנת 2000, כ-35,000 תינוקות אמריקניים זכו להיקרא "ישראל". את רשימת הבנים סוגרים השמות דבון, דאלאס, פיניקס ואורלנדו.

עבור הבנות, אחרי סידני מופיעים השמות ברוקלין (104,566 תינוקות) ואלכסנדריה (42,010) - מה שמוכיח שגם הרובע המפורסם בעיר ניו יורק וגם מצרים העתיקה - ממשיכים להלהיב את דמיונם של הורים אמריקנים רבים. בהמשך הרשימה נמצא את לונדון, דקוטה, פריז, קרוליינה, גוואדלופ (Guadeloupe, צרפת), ג'רני ואדלייד (על שם העיר באוסטרליה).

מחקר זה בחן את כל השמות שקשורים בדרך כזו או אחרת לעולם התיירות והנסיעות, והוא התבסס על מרשם התושבים האמריקני. אלו כללו, בין השאר, שמות של מדינות, ערי בירה, נהרות, הרים, מונחים כלליים הקשורים לנסיעות (כגון Journey, מסע) ויעדי טיול אחרים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully