וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים שעושים סקס בדיונות בספרד, הורסים את שמורת הטבע

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 13:36

האי הספרדי גראן קנריה מקבל אליו בכל שנה מיליוני תיירים. אולם שמורת הטבע "דיונות מספאלומאס" שמושכת אליה מבקרים רבים, בעיקר מקהילת הלהט"ב, הפכה לאתר סטוצים - מה שהורס צמחים וגורם למוות של לטאות ענק שמתו מאכילת קונדומים זרוקים

שמורת הטבע המיוחדת "דיונות מספאלומאס" (Dunas de Maspalomas) באי הספרדי גראן קנריה, ידועה בדיונות החול הפראיות שלה המתפתלות מאחורי המגדלור שלה השוכן על חוף הים, ועומדת באופן קבוע בראש רשימות הדברים שניתן לראות באי. אבל בשלוש השנים האחרונות הן הפכו לאתר למימוש סטוצים של תיירים מהעולם.

הדיונות של השמורה - שזכו להגנה חוקית מאז 1982 - הן אחת ממערכות הדיונות הנעות האחרונות שנותרו באירופה, ומספקות מקום מנוחה לציפורים הנודדות בין אפריקה לאירופה. עם זאת, מאמר חדש בכתב העת "Journal of Environmental Management" בשם "חול, שמש, ים ומין עם זרים" מאפיין את תופעת מציאת הסטוצים ומימושם והשפעותיהן הסביבתיות על דיונות החוף המוגנות בשמורה.

298 "נקודות סקס"

עורכי המחקר רשמו 298 "נקודות סקס" על החוף, על פני שטח כולל של יותר מחמישה קילומטרים רבועים, בעיקר בין "צמחייה עבותה וצפופה של שיחים ודיונות המשתרעות סביב צמחייה. הם חקרו את האזור במהלך מאי 2018, חודש שבמהלכו התקיים פסטיבל הגאווה המקומי, ומצאו שיחסי המין של התיירים והסטוצים השפיעו באופן ישיר לא רק על הדיונות, אלא גם על שמונה מיני צמחים מקומיים, ששלושה מהם אנדמיים.

לפי המאמר, תיירים רומסים את הצמחייה, מסירים צמחים וחול, מייצרים מעין "קינים" משלהם לטובת הפעילות המינית שלהם וזורקים פסולת כולל סיגריות, קונדומים, נייר טואלט, מגבונים ופחיות. הם גם משתמשים בדיונות כשירותים, כאשר חוקרים מצאו "מיקומי שתן ועשיית צרכים".

ככל שנקודת הסקס רחוקה יותר, כך נעשה בה שימוש רב יותר ונשארה בה יותר אשפה, הבחינו החוקרים. למרות שהרשויות משאירות שקיות אשפה בחלק מהאזורים הגדולים יותר, הן היו בדרך כלל מלאות. אפילו "אזור שמחוץ לתחום האדם" בשמורה - שהוא אסור לחלוטין לציבור, נמצאו 56 נקודות סקס.

14 מיליון מבקרים בשנה

כתוצאה מפעילות התיירים חלה נטישה מוחלטת של החינוך הסביבתי בשמורה, כך עולה מהמחקר. יתרה מכך, לטאות הענק של גראן קנריה - אטרקציה פופולרית באיים הקנריים - "מתו לאחר שאכלו קונדומים שהותירו אחריהם מחפשי הסטוצים", כתב פטריק הספ, אחד ממחברי המאמר.

גראן קנריה היא יעד תיירותי ידידותי להומואים, שמארח עד 14 מיליון מבקרים בשנה, בעיקר מארה"ב, בריטניה וגרמניה, ולמרות שהכותבים מדגישים כי "אין כוונה לבקר כמה מקהילות הלהט"ב" והדגישו שלא רק חברי הקהילה מקיימים יחסי מין בדיונות, הם מציינים שחיפוש הסטוצים של חברי הקהילה מתקיים די באופן גלוי במספאלומס.

החוקרים כותבים, שמערכות דיונות חופיות הן חלק חיוני מהנוף הימי, אך עם זאת משמשים למשיכת תיירות ברחבי העולם - ולכך השלכות הרסניות על הטבע. "הפגיעה בדיונות, במקרים רבים, הייתה תוצאה ישירה של פיתוח תיירות", נכתב במגזין.

כפי שכתב הספ במאמרו הנפרד: "אנחנו לא קוראים להפסיק את המין הציבורי - אבל אנחנו כן רוצים שאנשים יהיו מודעים לנזק שהוא יכול לעשות. זוג אחד שמקיים יחסי מין על החוף, הוא דבר אחד, אבל כשמאות מתכנסים לאותו אזור מדי יום - זה פוגע בדיונות באותה מידה כמו נהיגה בשטח".

בעיקר תיירי להט"ב מבקרים בשמורה

8 מינים של צמחים אנדמיים נפגעים כתוצאה מהסטוצים בשמורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully