וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות נדירה: כביש 10 יפתח לטובת המטיילים בחג השבועות

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 8:30

כביש 10 העובר לאורך גבולה הדרום-מערבי של ישראל, יפתח לתנועה באופן מלא במקטע שבין מצפור בר-לב ועד לצומת שקמה (מפגש הכבישים 10 ו-12) במהלך חג שבועות. הזדמנות נהדרת לטייל באחד הכבישים היפים בישראל

כביש 10 צילום מרחפן/צילום: דובר צה"ל

צה"ל יפתח במהלך חג שבועות חלק משטחי האימונים (שטחי האש) ברחבי הארץ לרווחת המטיילים.

כביש 10 שבמערב הנגב, העובר לאורך גבולה הדרום-מערבי של ישראל, יפתח לתנועה באופן מלא במקטע שבין מצפור בר-לב ועד לצומת שקמה (מפגש הכבישים 10 ו-12) במהלך חג שבועות, החל מיום שישי, 26 במאי 2023 ועד יום שבת 27 במאי 2023, בין השעות 08:00-17:00.

צה"ל יתאמן עד כניסת החג ובצאת החג בחלק משטחי האש, לרבות אימונים באש חיה. על המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא שאינם נכנסים לשטחי אימונים של צה"ל. קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים, ביניהם שדות מוקשים, המסומנים באמצעות גדר תיל ושילוט צהוב-אדום.

משפחת צנעני בטיול בכביש 10. דובר צה"ל
הזדמנות למטיילים לנסוע בכביש היפה. כביש 10/דובר צה"ל

מה כל כך מיוחד בכביש 10?

אורכו המלא של כביש 10 הוא 182 ק"מ, אבל המקטע שנפתח לציבור מתחיל ליד עזוז בלבד, ומסתיים בכביש 12. עם זאת, המקטע הזה, בן כ-140 ק"מ הוא פנינה לרוכבי אופניים שיכולים לרכוב לאורך קילומטרים רביםן של מדבר ורק מדבר.

מה שעוד רואים במבט די נדיר היא בקעת קדש שנמצאת במצרים - אזור צחיח ומרהיב בצבעיו ויופיו. לאורך הכביש ימצאו המטיילים גם אנדרטאות שונות ופינות זכרון לחיילים שנהרגו בהגנה על המדינה באזור. למשל יאיר פלד, מפקד סיירת הצנחנים, שנפל בקרב עם מסתננים בקרבת הגבול המצרי ב-7 בספטמבר 1959. זכרו מונצח בתוואי כביש הגבול, דרך שראשיתה נפרצה ביוזמתו ובפיקודו ונקראת על שמו "דרך יאיר". על הדרך הוקם מצפור לנוף, לכיוון קדש ברנע, בשטח מוגבה מעל כביש 10. במקום סככת צל על עמודי אבן, ספסלי אבן לישיבה ולוח המפרט את הנוף הנשקף, כולל טווחים. לצד הסככה סלע גבוה ורחב ובחזיתו קבוע לוח אבן. בלוח חקוקים שם הנופל, נסיבות נפילתו ופרטי ההנצחה.

עוד בכביש, בור הסבחה - בור מים עתיק שמתמלא מהגשם. הגישה אליו רגלית קצרה ובהגעה אליו ישנו סולם שמוריד אותך לתוך המים.

לא מעט תצפיות הוקמו לאורך הכביש, למשל תצפית הר חורשה או תצפית "הפוגה" - לזכרם של שני מדריך הטייס סרן אורי סלומון ופרח הטייס טל צורי, שנהרגו בטיסת אימון ב-1980. חלק משברי המטוס שהתרסק לתוך ההר באזור, שולבו באנדרטה במקום. תצפית נוספת היא של הר שגיא, מתחת לבסיס הצבאי, שבה בגובה של כאלף מטר מעל פני הים אפשר לראות את רכס מחמל, אזור מכתש רמון והר כרכום, שנחשב לפי חלק מהחוקרים כהר סיני.

עוד בוואלה!

משפחת החייל באה לבקרו בחג, אז הוא הדריך אותה בכביש היפה בארץ

לכתבה המלאה
טיול אופניים בכביש 10. בר רוזנפלד, אתר רשמי
אחד מהכבישים היפים בארץ שסגור בדרך כלל/אתר רשמי, בר רוזנפלד
מצפור הר חורשה כביש 10. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מצפור הר חורשה בכביש 10/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
כביש 10. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
האנדרטה לזכר סרן אורי סלומון ופרח הטייס טל צורי בכביש 10/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

חובה לתאם ביקור בכביש

טיול בכלל שטחי האש שייפתחו יתאפשר בשבילים בלבד, מיום חמישי, 25 במאי 2023 מהשעה 08:00 ועד יום ראשון, 28 במאי 2023 בשעה 08:00.

חשוב להדגיש, שחל איסור על כניסה לשטחי A באזור יהודה ושומרון המסומנים בשילוט אדום. פעולה זו מהווה עבירה על החוק בהתאם לצו מפקד פיקוד המרכז.

לשם תיאום כניסה למסלולים ולמעיינות או באירועים חריגים במרחב יהודה ושומרון יש ליצור קשר עם המוקדים האזרחיים במספר 1208.

טלפונים לבירור ולתיאום:
דרום - 08-9902926/8
מרכז - 02-5305042/1
צפון- 073-3483007

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully