וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אשמת השף: זו הסיבה שהאוכל שמוגש על המטוס כל כך דוחה

24.5.2023 / 1:03

גם אתם נגעלים מהאוכל שמוגש לכם בטיסות? מסתבר שיש לכך סיבה, או יותר נכון כמה סיבות, שבכלל לא קשורות לאוכל עצמו

ארוחה בטיסת אל על/צילום: tomaszszczesniak1, youtube

זה לא סוד שהאוכל שמוגש במטוסים דוחה במקרה הטוב ומזעזע במקרה הרע, אבל זה לא בהכרח אשמת השף של חברת התעופה או הטבח שמבשל את האוכל למטוס. מסתבר שסיבה היא יותר מדעית - החיך שלכם וקולטני הטעם מעבדים את האוכל והמזון בצורה אחרת לגמרי כאשר אתם נמצאים בגובה רב מעל פני הים.

הסיבה היא שהאוויר במטוס הסגור הופך להיות יבש מאוד, כאשר על פי ההערכות יש בו בסביבות 12 אחוז לחות בלבד, שזה יותר יבש מרוב המדבריות בעולם. בעקבות המחסור בלחות באוויר שאתם נושמים, היכולת של מערכת חוש הריח שלנו להבחין בניחוחות נפגמת. מאחר שחוש הריח משפיע מאוד גם על חוש הטעם - התפיסה שלנו את טעמו של האוכל נפגעת ואנחנו די מאבדים את חוש הטעם.

איזה אוכל הכי טעים במטוס?

"כשאנחנו באוויר, הטעם של האוכל והשתייה הוא תפל כמו שאנחנו מרגישים אותו כשאנחנו מקוררים", הסבירה ד"ר אנדראה בורדאק. מחקר שנעשה בנושא מראה שאוכל אסייתי, שלו יש טעם יותר אינטנסיבי ומורגש והוא עשיר בתבלינים, נוטה להיות יותר טעים ואפקטיבי על מטוסים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לא רק האויר. גם לרעש שעל המטוס יש קשר לטעם הדולח של המזון. מחקר הוכיח שרעשי רקע יכולים להשפיע על התפישה של האוכל ובמיוחד לעמעם טעמים של מתוק ומלוח. אז מה אפשר לעשות בנידון? מחקר שנערך ב-2015 הראה שמאכלים שעשירים במונוסודיום גלוטמט וחומצות אמינו כמו עגבניות, פטריות ובשרים מיושנים נוטים לשמור על הטעם שלהם אפילו כשאנחנו צורכים אותם על מטוסים ולכן חברות תעופה נוטות להכניס לתפריט של המטוס הרבה עגבניות ומיץ עגבניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully