וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואי אצלנו: יו"ר חברת התעופה טס במיוחד להתנצל ולפצות את הנוסעים שנתקעו

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 8:30

בשל מזג אוויר גרוע, בעיות מכניות ונוסעים שנאלצו לישון בשקי שינה בשדה תעופה ביפן, טס יו"ר חברת התעופה סטארלוקס איירליינס הטאיוואנית לטוקיו כדי להתנצל בפניהם באופן אישי, לתת להם החזר מלא ואפילו להטיס אותם בעצמו חזרה הביתה

לחברת התעופה הטאיוואנית סטארלוקס איירליינס (Starlux Airlines) היה סוף שבוע קשה למדי ביפן, ויו"ר החברה עשה מעשה שנחשב נדיר מסוגו בתחום התעופה: הוא טס מארצו ליפן רק כדי להתנצל בפני הנוסעים, והתחייב להציע להם החזרים מלאים על כרטיסי הטיסה. לבסוף, הוא הטיס באופן אישי את אחד המטוסים חזרה לטאיוואן.

אתר החדשות הטאיוואני Focus Taiwan, מדווח כי סטארלוקס חוותה שני שיבושים תפעוליים רציניים בסוף השבוע ביפן, בעקבות שילוב של מזג אוויר גרוע ובעיות מכניות. ביום שבת, טיסת Starlux JX800 הייתה אמורה לטוס מטאיפיי בטאיוואן ולנחות בשעה 12:45 בשדה התעופה טוקיו נריטה. בשל מזג האוויר הגרוע באזור, היה צורך להסיט מעט את הטיסה ולנחות בשדה תעופה בעיר נגויה (Nagoya) שביפן, והטיסה נחתה בו בשעה 14:00. עם התבהרות מזג האוויר, יצא המטוס מנגויה בשעה 18:20 ונחת בטוקיו בשעה 20:00. אך לרוע המזל, הטיסה בדרך חזרה לטאיפיי בוטלה בגלל מזג האוויר. מסיבה זו, הנוסעים שטיסתם בוטלה הוזמנו לעלות על טיסה חלופית, אך גם זו בוטלה בגלל בעיה מכנית שהתגלתה במטוס וגרמה לעיכובים רבים, ולבסוף כאמור לביטול מוחלט.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שחלק מהנוסעים נאלצו לבלות את הלילה שבין שבת לראשון בטרמינל בנריטה בשל בעיית כוח אדם. מסיבה זו, חולקו לנוסעים שקי שינה - מה שגרם לתסכול ניכר. וכך, מה שהחל בבעיית מזג אוויר הפך לתקלות טכניות ולבסוף - שינה בשק שינה בשדה התעופה (מה שבהחלט לא אמור לקרות, ודאי לא בשדה תעופה בינלאומי רציני).

סטארלוקס איירליינס. ShutterStock
מעשה שנחשב נדיר מסוגו בתחום התעופה. סטארלוקס איירליינס/ShutterStock

עונה ברגוע - ועולה להטיס את הנוסעים

במצבים מעין אלו, הנוסעים היו יכולים לצפות לקבל אימייל ממחלקת שירות הלקוחות של חברת התעופה, אבל לא זה מה שקרה: ביום ראשון בבוקר היו"ר ומייסד החברה צ'אנג קואו-וויי, טס באופן אישי לנריטה כדי להתנצל בפני הנוסעים, וכאמור גם להציע לכולם החזר מלא. בסרטונים שצולמו במקום ופורסמו ברשת, ניתן לראות אותו בשער העלייה לטיסה, בעודו מסביר ברוגע את המצב לנוסעים, ועונה לשאלותיהם. לאחר מכן הוא הטיס באופן אישי את אחד ממטוסי האיירבוס A350 התקועים בחזרה הביתה לטאיפיי.

בסך הכל נתקעו בשדה התעופה 308 נוסעים. מתוכם, 183 יצאו ביום ראשון אחר הצהריים באחד ממטוסי החברה ו-26 נוסעים נוספים טסו עם חברות תעופה אחרות בחזרה לטאיוואן. לאחר מכן, 99 הנוסעים הנותרים הוזמנו מחדש לעלות ביום ראשון על אחת הטיסות הסדירות של סטארלוקס.

בהתחשב בעובדה כי לחברת התעופה יש צי מטוסים קטן יחסית, ישנה משמעות רבה לכך ששניים ממטוסיה נתקעו ביפן. אחת התוצאות היתה כי הקו החדש שחנכה החברה לאחרונה מטאיפיי ללוס אנג'לס בוטל לאותו סוף שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully