וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני דיילת, וזו הסיבה שפשוט אסור לכם לטוס עם כפכפים

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 8:27

יש לא מעט סיבות להשאיר את הכפכפים במזוודה בפעם הבאה שאתם טסים לחו"ל. וגם נעלי עקב הן לא רעיון טוב. דיילת בחברת אמריקן איירליינס מסבירה מדוע חשוב להימנע מכך, ויש לה כמה וכמה סיבות

דייל מזהיר: חמישה דברים שכל נוסע חייב לדעת/@tommycimato/TikTok

אם גם אתם חושבים שלהגיע לטיסה עם כפכפים או עם קרוקס זה הדבר הכי נוח שתוכלו לעשות עבור עצמכם (במיוחד כאשר החלופות הן נעלי ספורט או נעלי עקב) - כדאי שתחשבו שוב. ולא, ממש לא בגלל הריח. אנדריאה פישבאך, דיילת בחברת התעופה אמריקן איירליינס, מסבירה מדוע חשוב להימנע מכך, ויש לה כמה וכמה סיבות.

נוסעים עם כפכפים בשדה תעופה. ShutterStock
"יש סיכוי גבוה שהרגליים שלכם יקפאו מקור, במיוחד במהלך טיסה ארוכה". נוסע עם כפכפים/ShutterStock

כפכפים בנחיתת חירום? ממש לא

בראש ובראשונה, כפכפים ונעלי קרוקס עלולים לסכן אתכם בשעת חירום, במיוחד במצבים שבהם על הנוסעים להתפנות מהמטוס במהירות האפשרית. גם נעלי עקב טומנות בחובן סכנה בשעת חירום. אם כן, מדוע הדיילות עצמן נועלות נעלי עקב? אנדריאה מסבירה כי נעלי עקב אינן שימושיות לעבודה וברוב הזמן דיילות רבות מסירות אותן לאחר ההמראה ועובדות עם נעליים נוחות יותר. "נעלי עקב עלולות לגרום נזק נוסף במהלך התנועה אל יציאות החירום או אפילו לפגוע באחרים אם איכשהו הם יעופו מכן. מסיבות אלו אני ממליצה שלא לנעול עקבים גבוהים וכפכפים למיניהם. אם מתבצע פינוי חירום מהמטוס יש להסיר את נעלי העקב כי הן עלולות ליצור קרע במגלשה. ומי יודע איפה ובאילו תנאים תתבצע נחיתת החירום. ומעבר לכל אלו, אלו לא נעליים שנעים להתרוצץ איתן בשדה התעופה".

ואם אתן צריכות נימוק נוסף, הרי שלדבריה במקרים מסוימים נעלי העקב משבשות את פעילות גלאי המתכות בשל הימצאות מסמרים בעקבים עצמם.

"ומעבר לכך, כפכפים ושאר נעליים פתוחות יכולים ליפול לכם מהרגליים בעת ההמולה הכרוכה בטיסה, ויש גם סיכוי גבוה שהרגליים שלכם יקפאו מקור, במיוחד במהלך טיסה ארוכה".

עוד בוואלה!

מורידים נעליים בטיסה? כדאי (מאוד) שתפסיקו לעשות זאת

לכתבה המלאה
נוסעים עם כפכפים בשדה תעופה. ShutterStock
כפכפים ונעלי קרוקס עלולים לסכן אתכם בשעת חירום במטוס/ShutterStock

המים בשירותים? הם לא מים...

וישנו כמובן גם עניין ההיגיינה, במיוחד כאשר נאלצים להשתמש בתא השירותים במטוס. "אני ממליצה להיכנס לשירותים בנעליים סגורות ולא בכפות רגליים חשופות. והנוזלים שנמצא על רצפת התא הוא ממש לא מים (כן, תפעילו את הדמיון שלכם). כאשר הולכים עם סנדלים, יש אפשרות שהנוזלים הללו יותזו במקרה הישר אל כפות הרגליים שלכם".

הדיילי מייל מדווח כי אנדריאה הוסיפה עוד כמה טיפים באשר לפרטי הלבוש שלא מומלץ ללבוש בטיסה. וזאת לטובת הנוחות והפרקטיות שלכם, אבל גם בשל ענייני בטיחות. כך למשל, לא כדאי להגיע עם חזיית ספורט וגם לא עם טייטס מאחר שאלו עשויים להתכווץ בקור השורר בתא הנוסעים ולגרום לחוסר נוחות. בנוסף, במקרה חירום שבו פורצת שריפה במטוס, שני הפריטים הללו נחשבים לדליקים יחסית.

ובכלל, בגדים צמודים מדי עלולים לגרום לא רק לחוסר נוחות אלא גם לתחושת נפיחות בבטן ואף לפקקת ורידים עמוקים, מצב שבו נוצר קריש דם, בדרך כלל בוורידי הרגליים. לעומת זאת, טוב תעשו אם תגיעו לטיסה עם לבוש של כמה שכבות, ומומלץ לארוז בתיק היד שלכם קפוצ'ון או ז'קט קל-משקל. בנוסף, מומלץ להצטייד מראש בגרביים עבות למקרה שבמהלך הטיסה תחושו קור בכפות הרגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully