וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגע המחריד כשתמנון ענק חנק צוללן מתחת למים

20.4.2023 / 0:01

זה אמור היה להיות רגע מלחיץ מאוד עבור הצוללן האמיץ סטיוארט סלדון, אך כשתמנון ענק כמעט חנק אותו מתחת למים כשהוא כורך את זרועותיו סביב צווארו - הוא לא הצליח להוריד את החיוך. צפו בתיעוד יוצא הדופן

תמנון תוקף אדם בחוף/Reuters/COURTESY LANCE KARLSON

הצוללנים מייקל מרקוטה וסטיוארט סלדון חיפשו אחר תמנון במימי קנדה באוקטובר האחרון כשהם נתקלו ביצור כתום גדול בעל שמונה זרועות. התמנון הצמיד את גופו וזרועותיו סביב צווארו ופלג גופו העליון של סטיוארט - לפני שעשה את דרכו לעבר ציוד המצלמה של הצוללן.

בתיעוד ששותף לאחר מכן בפייסבוק נראה התמנון כמעט חונק את הצוללן המקצועי בעומק של 12 מטרים מתחת לפני הים - אם כי לא נראה שהצוללן מאוד מוטרד מכך.

הצוללנים המנוסים, שמכירים את מימי קנדה ואת רוב מי שחי שם מתחת לפני המים, ידעו למה הם נכנסו כשצללו כדי להסתכל מקרוב על היצורים הימיים. הם צללו במשימה למצוא תמנון אך עדיין נותרו מופתעים כשנתקלו בתמנון פסיפי ענק (GPO), יצור מאסיבי בצבע כתום שאותו הם כינו בשם לארי. מה שעוד יותר הפתיע אותם, זה שהתמנון כנראה חובב מצלמות. הצוללנים הביאו איתם את ציוד הצילום העמיד למים וצילמו את הרגע שמצאו את היצור המהפנט. מהר מאוד לארי נדבק לסלדון, המכונה גם סטו, ועטף בזרועותיו את ציוד המצלמה שלו ואת גופו.

צפו בתיעוד היוצא דופן:

"כשסטו החל לצלם את התמונות, התמנון קפץ על המצלמה שלו וכרך כמה מהזרועות שלו סביב צווארו, הגפיים ופלג גופו העליון", כתב מרקוט בפייסבוק. מרקוט תיאר את הלהיטות של סטו להראות לו את התמנון כשזה נצמד אליו: "כשהרמתי את מבטי מהקיר ראיתי את חברי בעמידה זקופה עם מבט משועשע, אם לא קצת המום ומבולבל, על פניו. בהתחלה לא היה לי מושג על מה אני מסתכל", כתב מרקוט, "שקית ניילון גדולה בצבע ענבר, אולי סט ישן של חלילים שננטש בים? 'אלוהים אדירים, זה תמנון!'".

עוד מפגשים עם תמונים
אספה תמנון זעיר מהים מבלי לדעת עד כמה הוא קטלני

הרגע המפחיד בו תמנון שיגר את עצמו לעבר אדם שהלך על החוף וכרך את זרועותיו סביב צווארו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרקוט נזכר איך הוא תפס במהירות את מצלמת ה-GoPro שלו כשהתמנון עטף את סטו: "כשצילמתי את התנועה המלכותית של היצור היפה הזה, הוא התחיל להתעניין ב-GoPro שלי, כמעט ניסה לחטוף אותו מהידיים שלי", כתב מרקוט והוסיף שזה היה רגע בלתי נשכח עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully