וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשרדו שעות במטוס: המדריך השלם לטיסות ארוכות

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 8:27

האם כדאי לאכול בטיסת לילה? מה נהוג לגבי חליצת נעליים? למה חשוב לצחצח שיניים במטוס? ולמה מושב החלון עדיף בטיסות ארוכות? דייל בריטי מנוסה

קפסולת שינה לנוסע בטיסה/צילום: מכון טכנולוגי חולון

כולנו יודעים שטיסות יכולות להיות עניין די מלחיץ, אבל התמודדות עם טיסות ארוכות יכולה להיות מלחיצה שבעתיים. כריס מייג'ור, דייל בריטי עם 24 שנות ניסיון, התראיין לאתר 7News האוסטרלי וסיפק שפע של טיפים ורעיונות שיעזרו לכם לשרוד את כל השעות הארוכות הללו באוויר.

האם כדאי לאכול בטיסות לילה?

אם מצאתם את עצמכם על טיסת לילה ואתם מעוניינים למקסם את השינה שלכם, מייג'ור מציע לאכול לפני העלייה למטוס. הדבר חשוב במיוחד בטיסות הקצרות יחסית של קטגוריית הטיסות ארוכות הטווח. כך למשל, טיסות של 6-5 שעות, שבהן תרצו להספיק לישון ככל האפשר ובכך להפיק את המיטב מהזמן שלכם במטוס. "רוב הנוסעים במחלקת הביזנס עוצמים את עיניהם ברגע שהם עולים למטוס", הוא אומר. "כך גם עושים הנוסעים המנוסים במחלקת התיירים".

עם זאת, יש להודות שלא תמיד ניתן לתפוס ארוחה לפני העלייה למטוס, אם בשל סידורים מייגעים בשדה התעופה או בגלל תורים ארוכים.

שינה במטוס. ShutterStock
מעוניינים למקסם את השינה שלכם? אל תאכלו בטיסה/ShutterStock

מתי כדאי לאכול?

אם אתם על טיסה ארוכה, סביר להניח שיציעו לכם יותר מארוחה אחת במהלך הטיסה. לפעמים, במיוחד כאשר חוצים מספר אזורי זמן, זמני הארוחות עלולים להיראות מעט מבלבלים. אז האם כדי לאכול בכל פעם שמציעים לכם? או שאולי עדיף לדחות את הארוחה אם אינכם רעבים או אם אתם מנסים לישון? מייג'ור טוען כי שעל כל אחד לעשות את מה שנכון בהתאם ללוחות הזמנים האישיים שלהם, ובכל מקרה - אם אתם מותשים, עדיף לישון מאשר להכריח את עצמכם לאכול ארוחת ערב בשעה שלוש לפנות בוקר.

הפתרון לאוכל מטוסים תפל. וואלה!, מערכת וואלה!
עדיף לדחות את הארוחה אם אינכם רעבים. ארוחה במטוס/מערכת וואלה!, וואלה!

האם כדאי להביא כרית לטיסה?

בדרך כלל, חברות תעופה מספקות כריות לנוסעים בטיסות ארוכות, אבל מייג'ור טוען שיהיה זה רעיון טוב להביא עמכם מסכת עיניים משלכם, כרית נסיעות ואף שמיכה. "מסכות עיניים הן מעולות אם אתם מנסים לישון כשהאורות דולקים. בנוסף, רבים יעדיפו את כרית הנסיעה שלהם מאשר את הכרית שמספקות חברות התעופה". בנוסף, למרות שהדבר נדיר, תמיד יש סיכוי שלא יישארו לכם כריות זמינות. וזו בהחלט יכולה להיות בעיה בטיסה של 14 שעות.

עוד בוואלה!

עד היום השתמשתם לא נכון בכרית צוואר: הטריק שיעזור לכם לישון בטיסה

לכתבה המלאה
כרית צוואר וקפוצ'ון עם אוזניות בלוטוס מובנות של ברקום. המחיר: 150-170 שקל. יחסי ציבור,
רבים יעדיפו את כרית הנסיעה שלהם מאשר את הכרית שמספקות חברות התעופה"/יחסי ציבור

ואם אתם לא מצליחים לישון?

רבים מאיתנו מתקשים לישון במטוסים, בין אם בגלל רעשים ובין אם בשל מרווח מוגבל לרגליים ואילוץ לישון בתנוחה זקופה יחסית - מה שקורה בעיקר במחלקת התיירים. אז האם להמשיך ולנסות להירדם או להתמסר לסרט? "אין טעם לנסות לישון בכוח, במיוחד אם השעון הביולוגי שלכם 'חושב' שזה אמצע היום ואתם פשוט לא עייפים". עם זאת, לדבריו יש לקחת בחשבון את מה שמחכה לכם בסיום הטיסה: אם אתם יורדים מהמטוס ומיד מתחילים לנהוג או משתתפים בפגישה, יש לנסות ולנוח ככל האפשר בזמן הטיסה.

נוסעת ישנה בטיסה. ShutterStock
אין טעם לנסות לישון בכוח, במיוחד אם השעון הביולוגי שלכם 'חושב' שזה אמצע היום/ShutterStock

איך מצליחים להישאר רעננים?

כולנו חווינו את אותה התעוררות באמצע הטיסה, הליכה רגזנית לשירותים וניסיון להתרענן. הטיפ של מייג'ור לתחושת רעננות אולי נשמע מובן מאליו, אבל הוא מתעקש שהפעולה הזו עושה הבדל אדיר: "צחצוח השיניים הוא הדבר שהכי מרענן, וזה נכון לגבי כולם".

צחצוח שיניים. ShutterStock
הדבר שהכי מרענן בטיסה. צחצוח השיניים/ShutterStock

האם כדאי לעשות פעילות גופנית בטיסה?

לשבת באותו מנח זקוף במשך שעות על גבי שעות זה בהחלט לא נוח, אבל מצד שני, לא תמיד קל לקום ולבצע מתיחות. מייג'ור מדגיש שאפילו נענוע קל של בהונות הרגליים בזמן הישיבה יכול לסייע. "התנועעו במושב שלכם, תזיזו את הרגליים, תעשו מה שבא לכם באופן טבעי. לגבי אנשים עם בעיות בזרימת הדם, מומלץ להתייעץ לפני הטיסה עם רופא".

זוג עושה יוגה בטיסה. instagram, צילום מסך
לא תמיד קל לבצע מתיחות במטוס, אבל יש מי שאין לו בעיה עם זה. זוג עושה יוגה בטיסה/צילום מסך, instagram

לחלוץ נעליים או לא?

עבור נוסעים רבים, זוהי בהחלט שאלה שנויה במחלוקת בגלל העניין הזה של ריחות לא נעימים. אבל מייג'ור מעודד כל מי שנמצא בטיסה ארוכת טווח להסיר נעליים לטובת הנוחות, וגם כדי לעזור להזרים את הדם באופן מיטבי. "אנחנו, הדיילים, עושים את זה בעצמנו. זה הדבר הנכון לעשות אם אתם עולים על טיסה ארוכת טווח. יש לקוות כמובן שאתם הגונים מספיק כדי להתקלח לפני שאתם עולים למטוס ולגרוב גרביים נקיות. ואם בכל זאת יש לכם חשד שמהרגליים שלכם יעלה ריח, גשו לשירותים ונקו אותן. מה שבאמת מטריד אותנו כדיילים הם נוסעים ש'מוציאים' את הרגליים שלהם אל המעבר בין המושבים. ואם הם גורבים גרביים שחורות, יש סיכוי שלא נבחין בהם - ונמעד".

צילום של רגליים בטיסה מחשבון passengershaming. צילום מסך, צילום מסך
לחלוץ נעליים במטוס? שאלה שנויה במחלוקת בגלל הריחות הלא נעימים/צילום מסך, צילום מסך

מהו המושב הטוב ביותר במטוס?

אם אתם מודאגים מ"כיסי אוויר", מייג'ור ממליץ לנסות לשבת בקדמת המטוס. לדבריו, במצבים מסוימים לא תחושו בכלום, בעוד שבירכתי המטוס כיסי האוויר יורגשו היטב. "המטוס נע אחרת מאחור", הוא אומר. עבור הנוסעים הגבוהים, מומלץ להזמין את המושבים באזור יציאות החירום, בזכות מרווח הרגליים הנדיב. עם זאת, קחו בחשבון שבמושבים אלו אי אפשר להניח תיקי יד וחפצים אחרים מתחת למושב. ויש עניין נוסף: חברות התעופה גובות תשלום נוסף על מושבים עם מרווח גדול יותר לרגליים. "הבחירה האישית שלי בטיסות ארוכות היא מושב חלון. אני יכול להישען על המחיצה ולהירדם - מה שאי אפשר לעשות במושב האמצעי או במושב המעבר.

נוסעים בטיסה. ShutterStock
מודאגים מ"כיסי אוויר"? נסו לשבת בקדמת המטוס/ShutterStock

מה לגבי אוזניות?

הדרך שבה אנו צורכים סדרות וסרטים השתנתה באופן דרמטי בעשור האחרון, אך אמצעי הבידור בטיסה נותרו ללא שינוי. לכן נוסעים רבים מעדיפים לעשות בינג' ממושך של סדרות שהורדו מראש למכשיר האישי שלהם. "המכשירים שלכם, עם האוזניות שלכם, הם גם גיבוי הולם למקרה שמערכת הבידור שלך במטוס לא תפעל כראוי, וזה בהחלט קורה לעתים".

מטוס טיסה מערכת בידור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
המכשירים שלכם, עם האוזניות, הם גיבוי למקרה שמערכת הבידור לא עובדת/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

האם כדאי להביא חטיפים?

"בהחלט. נוסעים רבים שוכחים את העובדה שברוב הטיסות, לא מקבלים אוכל בשעה הראשונה, ולפעמים גם אחרי שעה וחצי ויותר. חשוב להביא אוכל משלכם אם יש לכם סוכרת, למשל. כמו כן, חשוב להצטייד בחטיפים אם אתם מטיילים עם ילדים".

דיילת אוויר במחלקת עסקים. Shutterstock, ShutterStock
ברוב הטיסות לא מקבלים אוכל בשעה הראשונה. הצטיידו בחטיפים/ShutterStock, Shutterstock

התנהלות עם ילדים בטיסות ארוכות

"אין ספק שאם אתם לחוצים בטיסה, גם הילדים שלכם ייכנסו למתח. בכל מקרה, אנשי צוות האוויר מנוסים בהתמודדות עם ילדים והורים בטיסה. כך למשל, כאשר תינוק בוכה, ההורים נבהלים ושאר הנוסעים רוטנים. אני תמיד אטפל במצב כזה באותו אופן, ואדבר בצורה שכולם מסביב ישמעו אותי. אני אומר: 'אל תדאגו מהבכי של התינוק, זה רק יסייע לו לאזן את הלחצים שהוא מרגיש באוזניים. הם יכולים לעשות זאת רק באמצעות צרחות'. וכך, באמצעות הרגעת ההורים, גם הילדים יירגעו".

נוסע עם תינוק בטיסה. ShutterStock
"באמצעות הרגעת ההורים, גם הילדים יירגעו"/ShutterStock

להוציא את המיטב מעצירת הביניים

אם יש לכם עצירת ביניים של כמה שעות, כדאי להזמין חדר במלון בשדה התעופה או בסמוך אליו, כדי לתפוס תנומה. עצירת ביניים היא גם הזדמנות טובה לחלץ את העצמות ולבצע מתיחות, בעיקר של פלג הגוף התחתון.

תנוחת שינה. ShutterStock
יש לכם קונקשן ארוך? קחו לכם מלון בשדה ולכו לישון/ShutterStock

ויש גם טיסות ארוכות במיוחד

הטיסה הארוכה ביותר שבה עבד מייג'ור כדייל נמשכה כ-14 שעות. ומעניין עוד לגלות כי הטיסה הסדירה הארוכה ביותר הפועלת כיום היא טיסת ניו יורק-סינגפור של חברת סינגפור איירליינס, הנמשכת 18 שעות ו-40 דקות. חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) צפויה להשיק טיסות של 19 שעות בקו ניו יורק-סידני ולונדון-סידני. "זה אומר שיחסרו לכם שני לילות של שינה. איננו מבינים עדיין את ההשפעה של טיסות כה ממושכות, אבל זוהי למעשה האבולוציה של הטיסה. כבר יש לנו את המטוסים שיכולים לבצע זאת, כעת עלינו למצוא דרכים להתמודד עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully