וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מדע בדיוני: האופנוע המעופף כבר (כמעט) כאן

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 8:28

אם תמיד חלמתם לרחף מעל פקקי התנועה וגם להרגיש כמו בסרט "מלחמת הכוכבים", כדאי שתצטיידו בכחצי מיליון דולר ותרכשו את האופנוע המעופף שמגיע מיפן. אבל לפני שאתם פותחים את הארנק, קחו בחשבון כמה דברים

אופנוע מעופף XTURISMO/צילום: אתר רשמי

הנה מוצר שאתם יכולים לעוף עליו, וגם להתכוון לזה. בימים אלו מושק באופן מסחרי אמצעי תחבורה חדש ומרגש: אופנוע מעופף. הכלי המדהים הזה נמכר כעת ביפן, וניתן להזמין אותו און ליין דרך אתר החברה במחיר של 550,000 דולרים.

הכלי החדש, ששמו XTURISMO והוא מוגדר באתר החברה Aerwins כ"כלי שיוט אווירי יוקרתי", מגיע לאורך של 3.6 מטרים ומוצע בצבעי כחול, אדום או שחור. ואם הוא מזכיר לכם משהו, אתם בהחלט צודקים: האופנוע המרחף תוכנן ופותח בהשראת סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים".

עוד בנושא:
זמינה לרכישה תוך שנה: המכונית המעופפת הוכרה כאמצעי תחבורה
ארזתם לבד? להיות תיירי חלל ב-200 אלף דולר בלבד
היאכטה המטורפת שיכולה לעוף מעל למים

"להחיות את המדע הבדיוני"

הוא שוקל 300 קילוגרם והניו יורק פוסט מדווח כי כעת הוא מועמד לעלות לגמר בתחרות פרסי אדיסון לשנת 2023, תחרות אמריקנית המעודדות המצאות חדשניות. יש לו שני רוטורים מרכזיים גדולים המופעלים באמצעות מנוע בעירה פנימית של חברת קוואסאקי, המפיק 228 כוחות סוס. בנוסף, מותקנת בו סוללה שמספקת כוח לארבעה רוטורים נוספים המצויים בקצות הכלי. אלו נועדו למטרת ייצוב הכלי באוויר.

על פי דיווחים שונים, האופנוע - לו ממתינים רבים מזה שנים - יכול להגיע למהירות של 105-80 קמ"ש.
"להחיות את המדע הבדיוני: תארו לעצמכם עולם שבו לבני האדם יש יכולת למשול בשמים. אין ספק שהחיים יהיו חופשיים יותר", נכתב בתיאור הרשמי של כלי התחבורה. "הרחיבו את התפיסות שלכם באשר לתחבורה, חוו את העולם כפי שלא נעשה קודם לכן, היו חלוצי הדור הבא של התחבורה. XTURISMO נוצר מתוך מחשבה על כל אלו. מסע חדש מתחיל".

ומעבר למילים הגדולות, האופנוע כאמור מזכיר במראהו את כלי הרכב ששימשו את חיילי האימפריה הגלקטית בעת שרדפו אחר לוק סקייווקר (מארק המיל) והנסיכה ליה (קארי פישר) במעבה היערות על כוכב הלכת אנדור, בסרט "שובו של הג'דיי", שיצא לאקרנים בשנת 1983 והיה הסרט השישי בסדרת "מסע בין כוכבים". וזה בהחלט מספיק כדי להדליק את חובבי המדע הבדיוני.

פניות מכל העולם

חברת Aerwins הכריזה ביוני 2022 על השקתו הצפויה של האופנוע המעופף מתוצרתה. מאוחר יותר, בחודש ספטמבר, היא הציגה את ביצועיו בתערוכת הרכב העולמית הנערכת בדטרויט שבארצות הברית. מאז, מקבלים נציגי החברה פניות מהעולם כולו של אנשים שמתעניינים ברכישתו.

אבל למרבה האכזבה (הזמנית), מעריצי "מלחמת הכוכבים" ושאר חובבי התעופה והניידות האווירית, ייאלצו להמתין מעט כי נכון לעכשיו, האופנוע המעוף זמין לרכישה אך ורק ביפן. וגם אם תקנו אותו ביפן, תוכלו לרכוב/להטיס אותו רק במסגרת מסלול ניסוי מיוחד וסגור.

ועד שהעתיד אכן יגיע, גורמים בענף מציינים כי הכלי המתקדם ישמש ככל הנראה בעיקר בכל הקשור לפעולות חילוץ, סיוע באתרי אסון ובדיקות של תשתיות שונות. לכולנו לא נותר אלא להסתפק בסרטון ששחררה החברה, בו נראה הכלי החדש מרחף מעל אגם ימנאקה (Yamanaka) שביפן, כאשר ברקע נראה הר פוג'י המפורסם. "בפרסום הסרטון הזה, אנו מקווים שהצופים יתרגשו מהיופי הטבעי של אזור יאמאנאשי (Yamanashi), ויחושו את הציפייה וההתרגשות מהניידות העתידית שניתן להשיג באמצעות היכולות הטכנולוגיות שלנו" ציינו נציגי החברה בהצהרה שפרסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully