וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמינה לרכישה תוך שנה: המכונית המעופפת הוכרה כאמצעי תחבורה

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 9:36

יש לה מנוע של BMW ובתוך קצת יותר משתי דקות היא מסוגלת להפוך לכלי טיס ולרחף בגובה של 5.5 ק"מ. המכונית המעופפת הופכת למציאות. אבל תמהרו לשמוח - כדי לנהוג בה יש להוציא רישיון טיס

המכונית המעופפת "איירקאר" בסלובקיה/צילום: klein-vision

בימים אלו, לאחר מספר שנות פיתוח וטיסות מבחן, קיבלה המכונית המעופפת "איירקאר" (Aircar) את אישורי מנהל התעופה של סלובקיה. בכך, זכתה ל"תעודת הכשר" רשמית כאמצעי תחבורה במדינה, וזאת לאחר שהשלימה 70 שעות של טיסות ניסוי קפדניות, כולל כ-200 המראות ונחיתות, כפי שפירסמנו כאן בנובמבר 2020. עם זאת, לפני שאתם פותחים בחגיגות - כדאי לדעת שכדי להטיס את האיירקאר, יש צורך ברישיון טיס.

אתר Firstpost מדווח כי המטוס-מכונית ההיברידי מצויד במנוע של חברת BMW בעל הספק של 160 כוח סוס, והוא יכול להפוך מכלי תחבורה יבשתי לכלי תחבורה אווירי בתוך שתי דקות ו-15 שניות בלבד. ככזה, הוא מסוגל להגיע לגובה מרבי של 5.5 ק"מ מעל פני הקרקע.

בחודש יוני 2021, השלימה המכונית המעופפת קו טיסה בין שני שדות תעופה בסלובקיה: ניטרה (Nitra) וברטיסלבה (Bratislava) הבירה, בזמן של 35 דקות. לאחר הנחיתה, המשיכה המכונית בנסיעתה ככלי תחבורה יבשתי לכל דבר. חברת קליין ויז'ן (Klein Vision), שפיתחה את איירקאר, הצהירה כי השאיפה היא שהאיירקאר תהיה זמינה לרכישה בתוך שנה בלבד.

בקרוב: טיסה במכנית בין לונדון ופריז

אנטון זייג'אק, מייסד שותף בחברה, סיפר כי מלאכת התכנון של האב טיפוס דרשה 100,000 שעות עבודה. הוא הדגיש עוד כי המכונית המעופפת מסוגלת לפעול על דלק רגיל, כזה שנמכר בתחנות הדלק. עוד דווח כי האיירקאר מסוגל להגיע לטווח של 500 ק"מ, וזאת באמצעות מכל דלק שבו 28 ליטרים בלבד. בשלב הבא, הטווח יעלה ל-1,000 ק"מ, ומהירותה תהיה 300 קמ"ש.

לפני מספר ימים, פרסמה החברה בערוץ היוטיוב שלה, סרטון שבו נראית המכונית בעת מעופה. הסרטון גרף מאות אלפי צפיות ומספר אדיר של תגובות מצד הגולשים. בעתיד הקרוב, מבטיחים בחברה, תטוס האיירקאר בין לונדון ופריז.

המכונית המעופפת "איירקאר" בסלובקיה. klein-vision, אתר רשמי
כך נראה מושב הנהג/טייס באיירקאר/אתר רשמי, klein-vision

השלב הבא: הסמכה של האיחוד האירופי

יש לציין כי מספר חברות נוספות מצויות בימים אלו במרוץ לייצור מכוניות היברידיות שמסוגלות לטוס ולנוע בכבישים. חברות אלו מתמקדות בפתרונות כגון שירותי מוניות אוויריות ללא טייס, הפועלות באופן אוטונומי. כך למשל, המכונית ההיברידית PAL-V Liberty, שפותחה על ידי חברת PAL-V ההולנדית. היא מרחפת בדומה למסוק ולה שלושה גלגלים. בימים אלו מצויה החברה לקראת הסמכה של הסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully