וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסו גובה: חמשת מגדלי הפיקוח הגבוהים בעולם

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 9:43

מסתבר שמגדל הפיקוח הגבוה ביותר בעולם נמצא בכלל במזרח התיכון (ולא, לא באיחוד האמירויות). וגם: איזה מגדל פיקוח זכה לכינוי "הגברת הדקה"?

מגדל הפיקוח בשדה דב/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

אחד המאפיינים המובהקים ביותר של שדות תעופה מגיע בדמות מגדלי הפיקוח שלהם, המתנשאים מעל כל מבנה אחד במתחם. וכמובן, מעבר ללוק המרשים שלהם, יש להם תפקיד מכריע בניהול השוטף של התעבורה האווירית. כידוע, מגדל הפיקוח הוא לב-ליבה של הפעילות האווירית, וממנו ניתן האישור לכל מטוס להמריא, לנחות או להמתין לתורו.

אגב, הידעתם שבעולם מציינים את "יום פקחי הטיסה"? האירוע חל בכל שנה ב-20 באוקטובר. אז כדי לתת כבוד לפקחי האוויר שבמגדלים ועבודתם החשובה - הנה חמשת מגדלי הפיקוח הגבוהים בעולם.

הכי גבוה בעולם - בערב הסעודית

את המקום הראשון לוקח מגדל פיקוח שלאחרונה אף זכה לתוספת גובה. זהו המגדל בשדה התעופה הבינלאומי המלך עבד אל-עזיז, ליד העיר ג'דה שבערב הסעודית. הוא נחנך בשנת 2017 ומתנשא לגובה של 136 מטרים. בכך, הוא גבוה יותר מהפירמידה הגדולה של גיזה. רק לשם השוואה, מגדל הפיקוח של נתב"ג מתרומם לגובה של קצת יותר מ-100 מטרים והוא החל לפעול בשנת 2015.

מקום שני

במקום השני נמצא המגדל המערבי בשדה התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור שבמלזיה. בנייתו הושלמה בשנת 2013, וגובהו 133.8 מטרים. למגדל המערבי יש 33 קומות בתוספת קומת גג, ובשנה הבאה הוא יחגוג יום הולדת 10.

מגדל פיקוח מערבי בשדה התעופה קואלה לומפור במלזיה. ShutterStock
גובהו 133.8 מטרים. מגדל הפיקוח המערבי בשדה התעופה קואלה לומפור במלזיה/ShutterStock

מקום שלישי

במקום השלישי ברשימה נמצא שדה התעופה בנגקוק סוברנהומי בתאילנד. גובהו של המגדל הפועל בו הוא 132.2 מטרים והוא מספק נוף פנורמי של 360 מעלות על פני שטח של כ-32 קמ"ר. בניית המגדל הסתיימה בשנת 2005.

מגדל פיקוח בשדה התעופה בנגקוק סוברנהומי בתאילנד. ShutterStock
גובהו 132.2 מטרים. מגדל הפיקוח בשדה התעופה בנגקוק סוברנהומי בתאילנד/ShutterStock

מקום רביעי

אחריו, בפער זעום, מצוי מגדל נוסף בשדה התעופה של קואלה לומפור - הפעם מדובר במגדל המזרחי, שגובהו 130 מטרים. יחסית לשאר המגדלים שברשימת "חמשת הגבוהים", הוא הקשיש ביותר - בנייתו הושלמה בשנת 1998. יש לו אפילו כינוי חיבה מקומי: "הגברת הדקה" (The Slim Lady). יש לציין כי בעת הקמתו, הוא נחשב למגדל הפיקוח הגבוה בעולם.

מגדל פיקוח מזרחי בשדה התעופה קואלה לומפור במלזיה. ShutterStock
גובהו 130 מטרים. מגדל הפיקוח המזרחי בשדה התעופה קואלה לומפור במלזיה/ShutterStock

מקום חמישי

שדה התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון באטלנטה שבארצות הברית. גובהו 121 מטרים, והוא ניצב באחד משדות התעופה העמוסים ביותר בעולם כולו.

מגדל פיקוח בשדה התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון באטלנטה. ShutterStock
גובהו 121 מטרים. מגדל פיקוח בשדה התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון באטלנטה/ShutterStock

הוויכוח בין ארה"ב וקנדה

זה המקום לספר על ויכוח נושן בקרב חובבי תעופה: מסתבר שמבחינה טכנית, מגדל הפיקוח של שדה התעופה בוונקובר שבקנדה גבוה מהמגדל שבאטלנטה (142 מטרים), אך עם זאת - הוא בנוי ולמעשה "מולבש" על מבנה קיים קודם והוא אינו מגדל עצמאי העומד בפני עצמו. כך או אחרת, מדובר במבנה מרשים להפליא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully