וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריעה איירליינס: גברים ונשים יופרדו בטיסות בערב הסעודית

לאחר שהחלה לקרוא פרקי קוראן לפני ההמראה, ואסרה על הגשת אלכוהול וחזיר בטיסות, מיישמת חברת התעופה של ערב הסעודית כלל דתי נוסף במטוסיה: גברים לא יוכלו לשבת ליד נשים

מטוס של חברת ערב הסעודית. ShutterStock
לא יהיה וילון רק במחלקת היוקרה. מטוס של חברת ערב הסעודית/ShutterStock

לא מעט בעיות מתעוררות בטיסה סביב ישיבת נוסעים גברים ליד נשים, אבל בערב הסעודית החליטו לעשות מעשה: בעקבות תלונות של נוסעים גברים על גברים אחרים, שישבו ליד נשותיהם בטיסה, חברת התעופה הלאומית של ערב הסעודית תגביל את אופציית בחירת המושבים במטוס ולמעשה תפריד בין נשים לגברים בטיסה - הפרדה שקיימת בממלכה במקומות ציבוריים אחרים.

עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
חרדים עיכבו טיסה לארץ כי לא רצו לשבת ליד אשה
חלון או מעבר? מה בחירת המושב במטוס אומרת עליך
נא להדק בגדי-ים: צפו בסרטון הבטיחות הנועז של הדיילות


תלונות נוספות מצד נוסעים סעודים התעוררו בנוגע למקרה אחד שבו טענו הגברים, שהדיילת היתה מדי "פלרטטנית".

לפי עיתונים במדינה הערבית, נוסעים גברים יופרדו מנשים במטוס, אלא אם כן הם קרובי משפחה. "יש פתרון לבעיה הזו", אמר עוזר מנהל השיווק בחברת התעופה, עבדול רחמן אל פאהד לעיתונות המקומית, "ובקרוב נתחיל ביישומו של חוק שישביע את רצון כל הנוסעים". בנוסף, חברת התעופה תכיל בחוק הוראות לצוות הקרקע בדבר הושבה של נוסעים ברחבי שדות התעופה במפרץ הפרסי, כדי ליישם את אותן הנחיות חדשות.

כללים נוספים שכבר מיושמים בחברת התעופה האיסלמית, כוללים איסור על הגשת אלכוהול או בשר חזיר בטיסות, כמו גם פסוקים מהקוראן שמושמעים במערכת הכריזה לפני ההמראה ובלא מעט מהטיסות הבינלאומיות ישנו אזור תפילה מופרד עבור גברים.

חברת ערב הסעודית. פייסבוק חברת ערב הסעודית, צילום מסך
לא אלכוהול, לא חזיר ומעתה גם ללא נשים. מטוס של חברת ערב הסעודית/צילום מסך, פייסבוק חברת ערב הסעודית

דיילות אוויר סעודיות? תשכחו מזה

בנוסף לכך, חברת התעופה של ערב הסעודית אינה מעסיקה נשים כדיילות אוויר, אלא מגייסת נשים ממדינות מוסלמיות אחרות, כמו פקיסטן, הפיליפינים, בוסניה ואלבניה.

לא מעט הפרדות מגדריות קיימות בסעודיה, שידועה כמדינה שפועלת לפי חוקי השריעה (ההלכה האסלמית), למשל, נשים נדרשות לקבל רשות מהגבר שלהן כדי לטייל או ללכת לעבוד מחוץ לבית. במקומות ציבוריים, כמו מסעדות, חופי-ים, פארקים ובנקים נדרשות נשים להיכנס ולצאת מדלתות שונות. בנוסף, נשים שנראות בציבור עם גברים שאינם קרובי משפחתן, עלולות להיתבע בגין ניאוף, יחסי מין אסורים וזנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully