קרני חיטין: מסלול טיול בהר געש קדום בגליל

בגליל התחתון מסתתר הר געש קדום, שגם היווה אתר לאחד הקרבות הכי חשובים בהיסטוריה. על הדרך תקבלו גם תצפית מרהיבה לכנרת ובעונה גם פריחה משגעת. מסלול טיול בקרני חיטין

קרני חיטין. שמעון מועלם, החברה להגנת הטבע
לטייל על הר געש שכבר לא מספק לבה. בדרך לקרני חיטין/החברה להגנת הטבע, שמעון מועלם

הפעם, במסגרת המלצת מסלולים לכל המשפחה, בית ספר שדה אלון תבור של החברה להגנת הטבע ממלץ על מסלול מעגלי בקרני חיטין שבגליל, אחד משלושת הרי הגעש של הגליל התחתון. זהו טיול באחד מהאזורים הטבעיים החשובים באזור, והוא משלב טבע פורח, חיות בר וסיפור היסטורי מרתק.

את המסלול אנחנו פותחים על שביל כחול בעלייה ללוע ההר. המילה לוע מרמזת לנו שאנחנו מטפסים על הר געש כבוי, בסיום הטיפוס ניתן ממש לראות את הקירות של אותה הלוע ואפשר רק לדמיין איך נשפכה משם הלבה בזמן ההתפרצות. במהלך העלייה נראה גם מונומנט שחור עם כיתוב במספר שפות "כנסיית האלוהים", על פי זרם של פרוטסטנטים נוצריים - שם דרש ישו את "נאום האשריי" אשר מתוכו נגזרו עקרי האמונה הנוצרית (רוב הנוצרים מייחסים את נאום האשריי להר האושר).

בהגעה למעלה מסתכלים מערבה (שמאלה) וניתן לראות שלט מידע על "קרב קרני חיטין" שהתרחש למרגלות ההר ב-1187. היה זה קרב חשוב מאוד שהשפיע על ארץ ישראל והלבנט כולו במהלכו הפסידו הצלבנים בהנהגת גי דה ליזיניאן לאיובים ברשות צאלח א-דין, ובעצם החלה תקופת שלטון חדשה בארץ.

מפת מסלול קרני חיטין. החברה להגנת הטבע
מפת המסלול בקרני חיטין/החברה להגנת הטבע
קרני חיטין. עמית סין סויסה, החברה להגנת הטבע
קרני חיטין הוא אחד משלושת הרי הגעש של הגליל התחתון/החברה להגנת הטבע, עמית סין סויסה

עצירת התרעננות בצל עצי הזית

לאחר התצפית נמשיך לכיוון צפון, ניתן לעשות עצירת התרעננות בצל עצי הזית המשקיפים לכנרת. נמשיך בשביל ונטפס על אבני הבזלת הגדולים עד שנגיע לפיצול שבילים אדום/כחול.

המסלול הכחול ממשיך לכיוון מתחם הקבר של נבי שועיב (מתאים למי שמראש הקפיץ רכב לשם) ואילו השביל האדום חוזר חזרה לכיוון רחבת החנייה. אנחנו ממשיכים באדום לכיוון מערב ומקבלים תצפית מרהיבה לצפון מערב, הולכים בזהירות על לוע ההר געש עד שמתחברים לשביל ג'יפים שחור, שאיתו ממשיכים דרומה עד שמגיעים חזרה לרכב.

עוד בוואלה!

קרני חיטין: טיול אל הקרב הגורלי של ארץ ישראל

לכתבה המלאה
ספסל קרני חיטין בקעת ארבל. איל שפירא, איל שפירא
ספסל קרני חיטין המשקיף לבקעת ארבל/איל שפירא, איל שפירא
קרני חיטין. הגר אושפיז, החברה להגנת הטבע
הטיול בקרני חיטין משלב טבע פורח, חיות בר וסיפור היסטורי מרתק/החברה להגנת הטבע, הגר אושפיז

לטיול יצאנו

אורך המסלול: 1-3 ק"מ. ניתן לעשות את המסלול כמעגלי למגרש החנייה או קווי שהוא ארוך יותר ומסתיים בסמוך למתחם קבר נבי שוועיב (בוויז - "נבי שוועיב", חנייה 100 מטר לפני שער הכניסה).
עונה מומלצת: סוף החורף-תחילת האביב (פברואר-מרץ).
איך מגיעים: נוסעים על כביש 77 לכיוון טבריה (אם באים ממערב) ומסתובבים בצומת פוריה ימינה ועושים פרסה בכיכר וחוזרים לכביש 77 לכיוון מערב. פונים ימינה לכיוון אזור התעשייה קדמת הגליל ומיד אחרי הפנייה יש שלט לקרני חיטין, שם נפנה שוב ימינה ונרד לדרך עפר. נמשיך על דרך העפר כ-1.5 ק"מ עד שנגיע לרחבת חנייה מעפר למרגלות ההר. העלייה תהיה מצד ימין שלנו.