וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 ק"מ של תצפיות, פינות מנוחה וצל: נפתחה טיילת בן גוריון

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 19:47

בהשקעה של כ-20 מיליוני שקלים, נפתחה "טיילת בן גוריון" במדרשת בן גוריון שבשדה בוקר בהובלת משרד התיירות. המסלול שאורכו 3.5 ק"מ, מציע להולכים ורוכבים חמש נקודות מנוחה מוצלות, תצפיות מרהיבות ובעיקר שקט מדברי

טיילת בן גוריון בשדה בוקר/צילום: רשות מקרקעי ישראל

הסתיים הסתיים שלב א' בפרויקט תיירותי נהדר, שבו הוקמה טיילת חדשה שממנה ניבט נוף מדברי מריב על מרחבי הנגב. "טיילת בן גוריון" במדרשת בן גוריון שבשדה בוקר תספק למטיילים ותושבי מדרשת בן גוריון ואחרים, מסלול הליכה/רכיבה בן שלושה קילומטרים וחצי, שיכלול גם תוואי נגיש לבעלי מוגבלויות.

המסלול שיוצא מקבר פולה ודוד בן גוריון, שבסמוך למדרשת בן גוריון, לוקח את המטיילים בכיוון מזרח ועובר לאורך תצפיות יפהפיות על נחל צין, מצוק הצינים ורמת עבדת.

במסגרת פיתוח הטיילת שמימנו משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית להגנת ים המלח ביחד עם רשות מקרקעי ישראל, הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, משרד החקלאות, המכון למורשת בן גוריון ורשות ניקוז ים המלח בסכום כולל ומצטבר של כ-20 מיליוני שקלים, הוסדרו גם חמש פינות מנוחה ותצפית. בעתיד מתוכננת הוספת אלמנטים ותכני הסברה מגוונים למטיילים ליחידים, קבוצות ומשפחות.

בלי רכבים בנחל, עם בריכות שכשוך: ה"מייק אובר" של נחל ציפורי
"הפנינה הכחולה": נחנכה טיילת הים שתתחבר לקיסריה
נחל השבעה: אחרי 4 שנים נחנך מסלול המשפחות המושלם

טיילת בן גוריון בנגב. רשות מקרקעי ישראל,
בשביל הוסדרו חמש פינות מנוחה ותצפית. טיילת בן גוריון/רשות מקרקעי ישראל
טיילת בן גוריון בנגב. רשות מקרקעי ישראל,
בפיתוח הטיילת הושקעו בסכום מצטבר כשני מיליוני שקלים/רשות מקרקעי ישראל

בשלב א' של הפרויקט, בוצע פיתוח מקטע ראשון של טיילת באורך של כ-1,200 מטרים בחלקו הדרומי של מצוק נחל צין, ובעתיד תתבצע יצירת קישוריות ל"שביל בן גוריון" וחיבור צריף בן גוריון לרחבת הקבר.

במקביל, בוצעו הסדרות עפר ואיטום קרקעית ה"ואדיון" לסילוק מי גשמים מהמצוק, הסדרת שיפועים והאטת התחתרות נחלים, שחיקה וקריסה של מצוק הנחל. בנוסף על כך, הקמת הטיילת מאפשרת לנתב את המטיילים לשביל מסודר ובכך לצמצם את ההפרעה לחיות הבר שחיות באזור המצוק, כמו היעלים המוכרים שמסתובבים חופשי במבואת הקבר.

טיילת בן גוריון בנגב. רשות מקרקעי ישראל,
לאורך השביל תצפיות יפהפיות על נחל צין, מצוק הצינים ורמת עבדת/רשות מקרקעי ישראל
טיילת בן גוריון בנגב. רשות מקרקעי ישראל,
הקמת הטיילת תנתב את המטיילים לשביל מסודר ותצמצם את ההפרעה לחיות הבר/רשות מקרקעי ישראל

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר: "מיזם טיילת בן גוריון עוסק באתר מורשת חשוב למדינת ישראל. במקום בוצעו עבודות שיקום, פיתוח והנגשה, אשר הביאו לחיבוריות טובה בין אתר הקבר של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, הקבור לצד רעייתו, לשאר נקודות העניין בהם צריף בן גוריון, המדרשה והמצוק עם הנוף הייחודי והמדברי".

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "טיילת בן גוריון משחזרת את מסלול דרכו הייחודית של דוד בן גוריון, שהתהלך כאן, למול העוצמה המדהימה של הטבע במדבר היפה בעולם. מעבר לצעדיו הפיזיים, זו היא ללא ספק גם דרכו הערכית, אותה אנו מבקשים להנציח, להוקיר ולהכיר לציבור. הטיילת מהווה חיזוק משמעותי לתיירות המדברית המשלבת נכסי תרבות, מורשת וטבע".

שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף: "מעבר לפעילות המואצת שלנו בתחום הדיור, אנו דואגים גם לשטחים הפתוחים ומשקיעים באמצעות רשות מקרקעי ישראל והקרן לשמירה על שטחים פתוחים פעילות שיקום, פיתוח וההגשה של אתרי טבע ומורשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully