וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס בואינג ישן הפך לווילה יוקרתית. והמחיר ללילה? בשמיים

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 11:29

כבר שמענו על מטוסים שהפכו למסעדות או מוזיאונים, אבל כזה עוד לא ראינו: במבצע מורכב ומסוכן, הוצב מטוס בואינג 737 בראש מצוק באי באלי, והפך למתחם מפנק. ואם יש לכם אומץ (וכסף), גם אתם יכולים ללון בו

הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330/הדמיה: Lufthansa Technik

מה עושים עם מטוסים ש"פרשו" משירות פעיל? האפשרויות הן רבות - משדרוג ותיקון לטובת שימוש בחברת תעופה אחרת ועד מיחזור ופירוק לחלקים. ויש גם מטוסים לא מעטים שקורקעו והפכו למסעדות, מוזיאונים, בתי קפה ואפילו מועדוני מסיבות. אבל המטוס הבא, שהפך לווילה יוקרתית הניצבת בראש צוק ליד חוף ניאנג-ניאנג (Nyang-Nyang) באי האינדונזי באלי, תופס מקום של כבוד ברשימה של "הדברים הכי יפים שאפשר לעשות עם מטוסים".

אתר CNN מדווח כי מטוס הבואינג 737 בדימוס, שהיה חלק מהצי של חברת התעופה האינדונזית מנדאלה איירליינס (Mandala Airlines), נרכש בידי היזם פליקס דמין עוד בשנת 2021 והועבר למיקומו המרוחק הנוכחי. בגרסתו החדשה, הוא כולל שני חדרי שינה ובריכת שחייה. הוא מצוי בגובה של 150 מטרים מעל פני הים, ואם אתם מעוניינים לצאת אליו בחופשת פסח הקרובה - כדאי לדעת כי הוא זמין להשכרה כבר מחודש אפריל. המחיר ללילה מתחיל בסביבות 7,000 דולרים.

מטוס היוקרה שיש בו דיסקוטק, ספא ורצפה שקופה
הזיה באוויר: "מלון מעופף" ענק שלא צריך לנחות במשך שנים
לגור בבואינג 727: זה מלון? זה מטוס? זה גם וגם!

מטוס בואינג 747 ישן נמכר בדולר והפך למועדון מסיבות

מטוס באוינג ישן הפך לוילת נופש בבאלי. privatejetvilla, צילום מסך
היה חלק מצי חברת התעופה האינדונזית מנדאלה איירליינס. המטוס שהפך לווילה/צילום מסך, privatejetvilla
מטוס באוינג ישן הפך לוילת נופש בבאלי. privatejetvilla, צילום מסך
בגרסתו החדשה, כולל המטוס שני חדרי שינה ובריכת שחייה/צילום מסך, privatejetvilla

לפרק 50,000 ברגים

דמין, שהוא גם הבעלים של רשת המלונות Bubble Hotel Bali, אומר כי בתחילת הדרך הוא שקל בסך הכל לרכוש מטוס פרטי לשימושו האישי, אך מהר מאוד הבין את הפוטנציאל בהפיכתו למשהו באמת מיוחד. "עוד לפני שרכשתי אותו, חשבתי שאפשר להמיר אותו לדבר-מה ייחודי, והחלטתי להתרכז ביצירת וילה", הוא אומר, ומוסיף כי עד שמצא את המטוס שהכי מתאים לעניין, הוא בדק בערך 20 מטוסים אחרים הממוקמים ברחבי אינדונזיה. אחד האתגרים הגדולים היו הובלתו של המטוס אל ראש הצוק באי באלי. "היה עלינו לפרק אותו, וזאת לאחר התייעצות עם צוות של חברת בואינג", הוא מסביר. "במהלך העבודה, פתחנו 50,000 ברגים".

לדברי דמין, המתגורר בבאלי כשמונה שנים, התהליך כולו ארך כחודשיים של תכנון, אך ההובלה בפועל - שכללה שימוש בשני מנופים, פלטפורמה ענקית, מומחים שונים וליווי משטרתי - נמשכה סך הכל חמישה ימים. "היו אלו חמשת הימים עם הכי הרבה מחסור בשעות שינה" הוא מוסיף, מאחר שחלק ניכר מהעבודות בוצעו בשעות הלילה.

"בבאלי יש כבישים צרים מאוד והרבה כבלי חשמל נמוכים למדי. הייתה לנו קבוצת אנשים ששעתה שימוש בציוד מיוחד רק כדי להניף את הכבלים גבוה יותר כדי שהמטוס לא יפגע בהם במהלך ההובלה", מספר דמין. לאחר שהמטוס הורכב מחדש בחוף הדרומי ביותר של באלי, החלו העבודות לריקונו מציוד הפנים המקורי שלו, במטרה להשלים את עבודת השיפוץ הממושכת. דמין אומר כי בשלב זה, הוא עשה מאמצים ניכרים כדי להבטיח שעיצוב הפנים ייראה בדיוק כמו החזון ההתחלתי שלו. "אני רוצה שאנשים יחוו את 'אפקט הוואו' מכל שנייה שבהם הם נמצאים במקום הבלתי רגיל הזה", הוא אומר.

עוד בוואלה!

מטוס בואינג 747 ישן נמכר בדולר והפך למועדון מסיבות

לכתבה המלאה
מטוס באוינג ישן הפך לוילת נופש בבאלי. privatejetvilla, צילום מסך
המחיר ללילה בווילת המטוס מתחיל בסביבות 7,000 דולרים/צילום מסך, privatejetvilla

משפיענים ומסתכנים

אל הווילה ניתן להגיע באמצעות גרם מדרגות המוביל אל הכניסה הראשית. בפנים תמצאו סלון עם בר, ספת-מיטה ומחיצות זכוכית, כמו גם שני חדרי שינה עם חדר ארונות. תא הטייס המקורי הוסב לחדר רחצה גדול, שבו ישנם אשנבים נוספים שמספקים תצפיות נוף מרהיבות. באזור החוץ יש כיסאות נוח ומתחם ייעודי למדורה.

מאז שהפרויקט הייחודי נחשף בתחילת השנה, הוא זוכה לקבל תשומת לב רבה ברשתות החברתיות, מה שהוביל לכמה תקריות מוזרות. "יום אחד הגעתי וראיתי שהגדר שבורה ו-150 אנשים יושבים על המטוס שלנו", אומר דמין, ונזכר גם שבפעם אחרת, חובב צניחה טיפס אל המטוס, צעד על אחת מכנפיו שמעל התהום, וזינק לצניחת רחיפה.

בעוד שדמין מדגיש כי המטוס עבר בדיקות בטיחות רבות, הרי שמיקומו המעט מסוכן, כמו גם משפיענים רבים שצילמו את עצמם צועדים על כנפו מעל הנוף, גרמו ללא מעט ביקורת. דמין ביקש להציב מחסום זכוכית שקוף על הכנף שמעל המצוק, אך לא מצא בעל מקצוע שיעשה זאת. "כולם מפחדים לעשות את זה", הוא מודה. "אבל נעשה זאת בכל מקרה, ברגע שנמצא מישהו מספיק אמיץ לבצע את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully