וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה: חברות התעופה הישראליות חוזרות לטוס לטורקיה

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 13:52

אחרי שנים רבות שאל על, ארקיע וישראייר לא נחתו על אדמת טורקיה, עקב מחלוקת בסידורי אבטחה, תמריא היום ישראייר לאיסטנבול בטיסה חגיגית, ובהמשך החודש גם ארקיע וסאן דור בסוף מרץ. גם אנטליה בתכנון לקראת הקיץ

בווידאו: אתרי תיירות מובילים באיסטנבול/צילום: רויטרס

לטוס לטורקיה כחול-לבן: אחרי 15 שנים שחברות תעופה ישראליות לא נחתו על אדמת טורקיה, עקב מחלוקת על סידורי אבטחה והורדת דרגת היחסים בין המדינות, תשוב היום (חמישי) ישראייר להפעיל קו לאיסטנבול, ותהיה חלוצת חברות התעופה הישראליות שיפעילו קו סדיר לעיר הפופולרית.

כפי שפירסמנו השבוע, גם סאן דור תפעיל קו ישיר ליעד, אולם רק בסוף מרץ. גם ארקיע תשוב לטוס לאיסטנבול החודש - ב-26 בפברואר.

ישראייר תטוס לאיסטנבול חמש פעמים בשבוע במטוס איירבס 320. בטיסת הבכורה יהיו 150 נוסעים והיא תמריא בשעה 11:30ֶ ותנחת כעבור שעתיים. בתא המטען של המטוס יישלח ציוד הומוניטרי לנפגעי אסון רעידת האדמה במדינה.

בעקבות היחמום ביחסים בין ישראל לטורקיה, דרשה ישראל כי חברות התעופה הישראליות יוכלו לשוב ולטוס למדינה, זאת כתנאי להסכם שנחתם בין המדינות. עבור טורקיה חימום היחסים, שבמהלכם ביקר גם הנשיא הרצוג בטורקיה בשנה שעברה ונפגש עם הנשיא ארדואן, פירושו שישראל היא השער לארה"ב שכה חשוב לטורקיה. בנוסף, צניחת הלירה הטורקית ותקופה בחירות עבור ארדואן, חייבו אותו לנסות ולכונן שלום עם מדינות שעמן הוא מסוכסך.

טיסת הבכורה של ישראייר לאיסטנבול מנתב"ג, 16.2.23. זיו ריינשטיין
טיסת הבכורה של ישראייר לאיסטנבול מנתב"ג, היום/זיו ריינשטיין

טיסת הבכורה היום נחנכה בטקס במעמד שרת התחבורה מירי רגב, שגריר טורקיה בישראל שאקיר אוזקן טורונלר ומכובדים אחרים. אל טיסת הבכורה, בנוסף לישראלים שרכשו כרטיסים, תתלווה משלחת של הנהלת ישראייר.

מחיר כרטיס הלוך-חזור לאיסטנבול יעמוד על החל מ-189 דולרים לאדם. מחיר חבילה של 3 לילות במלון 5 כוכבים יעמוד על החל מ-372 דולר לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully