מפל רשאש בבנימין. תיירות בנימין, תמונות גולשים
מפל רשאש בבנימין/תמונות גולשים, תיירות בנימין

לטיול יצאנו: המסלולים הכי טובים לסופי שבוע

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 12:13

אחרי שבוע גשום במיוחד, לא קל לבחור טיול לסופ"ש: זרימת נחלים, מפלים, מלחמת שלג בגולן, פריחה ב"דרום אדום" או סתם ירוק בעיניים - הכל נראה יפה ומהנה. אז קיבצנו עבורכם את מסלולי הטיול הטובים לימים הקרובים. רק תבחרו

זה היה שבוע גשום ונהדר לטבע, לכנרת ולחובבי הטיולים, שיכולים ליהנות מסופ"ש שמשי שנהדר לטיולים מהצפון ועד לדרום. בין אם תלכו לראות שלג בחרמון וצפון הגולן, או תבחרו במסלול פריחה במרכז, או אפילו תסעו לנגב הצפוני לראות כלניות - אין אזור כעת שלא ייספק את הסחורה.

אז איך בוחרים בין זרימת נחלים, למפלים, מלחמת שלג, מסלול פריחה או סתם ירוק בעיניים? קיבצנו עבורכם את מסלולי הטיול הטובים ביותר לסופ"ש הקרוב. לכם נותר רק לבחור. טיול מהנה.


עוד מסלולי טיול לסופ"ש:
דרום אדום 2023: פעילויות, סלי פיקניק ואיפה רואים כלניות
איפה רואים זרימות נחלים בארץ: מדריך טיולים לסוף השבוע
מלך הביצה נראה דווקא במדבר: טיול אל הנרקיסים בנחל חצץ

זרימות בשמורת עין פרת, 7.2.23/צילום: אמרה סלהו, רשות הטבע והגנים

שלג בחרמון/גולן

נתחיל בשלג. כל צפון הגולן וכמובן החרמון הפכו לבנים כתוצאה מהשלג הרב שנערם באזור בשבוע האחרון. אתר החרמון יפתח בסוף השבוע למבקרים וגם לגולשים, וזו הזדמנות להוציא את חליפות הסקי מהארון ולצאת מוקדם על הבוקר כדי לא לעמוד בפקקים בכניסה לאתר.

איפה רואים שלג ברמה: הר בנטל, קיבוץ אלרום וסביבתו, עין זיוון, כל ארבעת הכפרים הדרוזים בגולן (מסעדה, בוקעתא, עין קינייא ומג'דל שמס), אזור הג'ובה הגדולה והר אודם.

מסלול טיול מעגלי: הג'ובה הגדולה (כך בווייז). מסלול של כשני ק"מ מסביב לבור וולקני ענק במרכז שמורת יער אודם. הבור הענק עשוי קרקע בזלתית בעומק של כ-60 מטרים וקוטר של כ-200 ונוצר מהתפוצצות גזים וולקנית מתוך האדמה.

שלג בקיבוץ אלרום
8.2.23. נתלי דהרי, באדיבות המצולמים
שלג בקיבוץ אלרום, 8.2.23/באדיבות המצולמים, נתלי דהרי
שלג ,עין זיוון, 8 בפברואר 2023. תיירות עין זיוון, אתר רשמי
עין זיוון, 8 בפברואר 2023/אתר רשמי, תיירות עין זיוון
נחל סער בעין קינייא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
נחל סער בעין קינייא. מסלול פורח לצד מים של 3 ק"מ עד למפל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מפלים זורמים

כל כך הרבה גשם ירד בארץ, שכל המפלים קמו משנת הקיץ שלהם, והחלו שופעים במים רבים. הזרימות הכי יפות שתראו בתקופה הקרובה יהיו בצפון הארץ, שבו מפלי איתן שניזונים כל זמן שיש גשם או נחל זורם אליהם.

אז איפה רואים? מפל עיט בגולן, מפל גמלא (הגבוה בישראל - 51 מ') מפל הבניאס כמובן שזורם כל השנה, מפל פרע ליד קיבוץ שניר בצפון עמק החולה, מפלי פרוד בגליל העליון (ליד דיר אל אסד), קניון הבזלת בנחל חרוד, מפלי נחל עיון (ארבעה מפלים בטיול אחד), מפל סער בגולן (איך לא), מפל הזויתן, מפל קצרין ומפל דבורה בגולן. לכולם ניתן להגיע עם ווייז לפי שם המפל.

איפה עוד יש מפלים זורמים בארץ? במדבר יהודה נהנו הנחלים מזרימה חזקה שיצרה השבוע מפלי איתן מרהיבים. חלקם כבר לא יזרמו בסופ"ש עקב מיעוט הגשמים בחמשוש, אולם אם אתם באזור, נסו את מפל קומראן, מפל סלבדורה, מפל צאלים. גם מפל רשאש בבנימין זרם השבוע בצורה מרהיבה, כפי שתיעדנו בכתבה אתמול, ולמרות שהזרם ייחלש עד הסופ"ש, המקום פשוט מרהיב לטיול.

מפל עיט 6.2.23. טל טורוז, רשות הטבע והגנים
מפל עיט בגולן, 6.2.23/רשות הטבע והגנים, טל טורוז
מפל רשאש בבנימין. תיירות בנימין, תמונות גולשים
מפל רשאש בבנימין, השבוע/תמונות גולשים, תיירות בנימין
מפל פרע. איתי גונאל, תמונות גולשים
מפל פרע בעמק החולה, 7.2.23/תמונות גולשים, איתי גונאל

מסלולי פריחה

פברואר הוא החודש הכי יפה לראות פריחות. עזבו אתכם מהאביב - בפברואר מתעוררים כל הצבעים, עם דגש על האדום, של הכלניות, אבל גם התורמוסים הסגולים כבר פורחים לאיטם, הרקפות בשיאן, הסביונים והכתמה עבת-שורשים בצהוב ואפילו אירוסים ארגמניים החלו לפרוח. הנה כמה מסלולי פריחה לסופ"ש הקרוב.

נרקיסים: בווייז: נחל חצץ בנגב (אורך: כ-7 ק"מ הלוך-חזור), מערות אפקה (פי גלילות), יער קולה.
כלניות ב"דרום אדום": בווייז: יער בארי, באר מרווה, יער שוקדה, חניון רעים, בתרונות רוחמה, יער ניר משה.
כלניות בשאר אזורים: בווייז: קיבוץ דפנה, חורשת טל, רמות מנשה, נחל מערה, מנחת מגידו, יער ציפורי, פארק בריטניה.
אירוסים: בווייז: גבעת הכורכר בנס ציונה (מסלול מעגלי של כ-2.5 ק"מ), שמורת האירוסים בנתניה, שמורת שער פולג, גבעת עין הים בחדרה, יער האילנות.
רקפות: בווייז: חניון הרקפות לפני קיבוץ גלעד ברמות מנשה, שביל הרקפות במגדל העמק, נחל ציפורי, אלון הגליל, יער שמשית והסוללים, נחל מערה בשפלה, נחל קטלב, יער בן שמן.
תורמוסים: תל שוכה בעמק האלה, נחל תבור (מסלול מעגלי עם עלייה בסוף - כ-7 ק"מ), רמות מנשה.

פריחה ברמות מנשה 5 במרץ 2022. ראובן קסטרו
תורמוסים ברמות מנשה/ראובן קסטרו
כלניות בבאר מרווה 16 בפברואר 2022. שי מכלוף
כלניות בבאר מרווה/שי מכלוף
נרקיסים בנחל חצץ. החברה להגנת הטבע
גם במדבר יש פריחה מריחה. נרקיסים בנחל חצץ/החברה להגנת הטבע

זרימות נחלים

כמעט כל הנחלים בחלקים ניכרים בארץ זורמים השבוע, מנחל סער בגולן ועד נחלים במדבר. הנה מקבץ של טיולי זרימה שתוכלו לעשות.

נחל קצרין: זורם רק בחודשי החורף, מוסתר מהעין וכולל גם מפל שמימיו נופלים מגובה של כעשרה מטרים. המסלול אורך כשעה וחצי, הלוך-חזור. להגיע: בווייז - נחל קצרין.

נחל חרוד: הוא מתחיל את דרכו בגבעת המורה ונשפך לאחר 32 ק"מ לירדן, ובדרך עובר ומנקז את עמק חרוד. הכי טוב לראות את הזרימה בקניון הבזלת בנחל חרוד (כך בווייז) ולעלות על הגשר התלוי. שימו לב שהפארק בשיפוצים, ולכן הכניסה לגשר התלוי נמצאת ליד החנייה הגדולה - 100 מ' לאחר הכניסה הרגלית.

נחל הבניאס: מה כבר נאמר על ה"מלך" הבלתי מעורער של טיולי הזרימה. נחל חרמון, הידוע גם כבניאס, זורם כל השנה אבל בימים אלה הוא פשוט שוצף ונרגש מכל המים שהוא מקבל. בשמורה (בתשלום) ישנו מסלול הלוך-חזור לגשר התלוי ולמפל (3 ק"מ), ומסלול ארוך יותר (6 ק"מ).

נחל סער: כולנו מכירים את המפל שלו, אבל המים של מפל סער זורמים קודם לכן במסלול טיול מקסים לאורך 3 ק"מ (חד כיווני) מגשר הידידות בעין קיניא, שם הולכים על מסלול ירוק ומלא פריחה.

נחל פרת: מדבר יהודה זכה למנות גשם יפות השבוע, ונחל פרת שצף מאוד. אפילו אחד המעיינות שלו, עין מבוע, עלה על גדותיו. בשמורה של נחל פרת מגוון מסלולים באורכים שונים, אז כשמגיעים לשמורה, התייעצו עם הפקח המקומי. בווייז: שמורת טבע נחל פרת".

נחל שילה: הוא אחד מיובליו של הירקון, אבל נחל שילה שזורם בשומרון מציע בימים אלה מבט יפהפה אל פרסת נחל שילה המלאה במים. אורך המסלול שכולו מסומן אדום - כ-4 ק"מ משער הישוב פדואל (כך בווייז) בירידה ועד המפגש עם כביש 446. חד כיווני, למיטיבי לכת.

נחל שקמה: הוא נחשב לסמן הגבול בין השפלה לנגב, ויש לו אפילו שביל על שמו - נחל שקמה שנשפך לים באזור זיקים, זורם בימים אלה ומלווה בגדותיו בפריחה יפה ושדות חיטה ירוקים. אפשר ללכת לאורכו, לדווש ואפילו לנסוע בדרך הנוף (60 ק"מ). אנו נמליץ על הקטע משמורת פורה לתל נג'ילה, שהוא מפוצץ בפריחה, יש בו שרידי גשר רכבת עות'מאני ישן וגם מסלול של שביל ישראל. כ-5 ק"מ מעגלי.

מפל קצרין, 8.2.23. רשות ניקוז ונחלים כינרת,
נסתר ולא מוכר. מפל קצרין, 8.2.23/רשות ניקוז ונחלים כינרת
נחל חרוד קניון הבזלת. איל שפירא, מערכת וואלה!
יופי של זרימה. נחל חרוד בקניון הבזלת/מערכת וואלה!, איל שפירא
זרימות בשמורת עין פרת, 7.2.23. אמרה סלהו, רשות הטבע והגנים
זרימות בשמורת עין פרת, 7.2.23/רשות הטבע והגנים, אמרה סלהו

לעוד הצעות טיול ומסלולים היכנסו למדור הטיולים של וואלה! תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully