וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים נוהרים: יותר מ-150 אלף ביקרו באיחוד האמירויות בתוך פחות משנה

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 17:34

לעומת זאת, רק 1,600 תיירים הגיעו לישראל מהאיחוד, ומסיבה זו ישראל פותחת במהלכי שיווק ומנסה להסיר כמה חסמים משמעותיים. וגם: סוכנויות נסיעות מהאיחוד מקבלות ממשרד התיירות הישראלי בונוס על כל תייר שהן מטיסות לכאן

מכוניות מרוץ פרארי ולמבורגיני בדובאי/צילום: זיו ריינשטיין

בעשרת החודשים האחרונים של שנת 2022, ביקרו באיחוד האמירויות יותר מ-150 אלף ישראלים, ונראה כי גם שנת 2023 טומנת בחובה מגמת עלייה, במיוחד על רקע התקוות הקשורות להגדלת מספר הטיסות בין שני היעדים.

כזכור, הגבולות בין ישראל ואיחוד האמירויות נפתחו באופן רשמי לאחר החתימה על הסכמי אברהם בספטמבר 2020, שהביאו עמם פריחה ביחסים. בנוסף, החל מתחילת חודש מרץ 2022, פתחה ישראל את שעריה לכל התיירים הזרים שחוסנו נגד קורונה.

אלה המלונות האגדיים שצפויים להיפתח בדובאי בשנה הקרובה
ביקרנו, בדקנו, כתבנו: הכתבה הכי חשובה שתקראו על חופשה בדובאי
מצאנו מלונות 5 כוכבים בדובאי עד 400 שקלים ללילה

פיני שני, סמנכ"ל בכיר וראש מינהל השיווק במשרד התיירות, התראיין ליומון Khaleej Times מאיחוד האמירויות וסיפר כי כ-1,600 אזרחי האיחוד הגיעו לישראל בעשרת החודשים האחרונים של 2022. "החל ממרץ 2022 הסרנו את המגבלות ויותר מ-150 אלף ישראלים טסו לאיחוד האמירויות בתקופה זו. אזרחים ותושבים מאיחוד האמירויות מוציאים 180 דולר ליום, לא כולל טיסות. נוסעים עסקיים מוציאים אפילו יותר מכך, אך מאידך - הם נשארים פחות ימים בישראל", אמר שני לאחר ביקורו האחרון באיחוד האמירויות.

אתר Breaking travel News מדווח כי במהלך ביקורו של שני, שנערך בחודש שעבר, הוא פגש בכירים בענף הנסיעות והתיירות המקומי ובחן הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה בין המדינות. עוד נמסר כי משרד התיירות הישראלי מעניק סכום של 20 אירו לסוכנויות הנסיעות בעבור כל תייר שמגיע לישראל ושוהה בה למשך ארבעה לילות לפחות.

דובאי. ShutterStock
מבחינת הישראלים, גם שנת 2023 טומנת בחובה מגמת עלייה. תיירים בדובאי/ShutterStock

ישראל מציעה: מאכלים "כשרים" למוסלמים ומדריכים דוברי ערבית

שני הוסיף עוד כי ישראל יכולה לספק לתיירים מאיחוד האמירויות תנאים מושלמים, כולל מסעדות עם אוכל בהיתר חלאל (מאכלים המותרים לאכילה על-פי חוקי האיסלאם), מדריכי טיולים דוברי ערבית, אתרי תיירות אסלמית וכן מלונות ומקומות המתאימים לכל המשפחה.

שני הוסיף עוד, כי הוא בטוח ששנת 2023 תהיה שנה מצוינת לתיירות, לאור ההתאוששות מהמגפה. "במהלך 2022, כבר חזרנו למצב הרגיל, עם כניסות תיירים ממדינות כארצות הברית, גרמניה, צרפת ואיטליה. הסכם אברהם מהווה הזדמנות נפלאה לאיחוד האמירויות ולישראל לבנות מערכות יחסים מתמשכות וקשרים תרבותיים והיסטוריים. עבור הקהל הישראלי, איחוד האמירויות היא יעד חדש, שמעורר סקרנות לגלותו בהמוניהם. עם זאת, אזרחי איחוד האמירויות נזקקים ליותר זמן כדי לחקור מה ישראל יכולה להציע להם כיעד תיירותי. לכן, מספר המבקרים מישראל יישאר פחות או יותר זהה. ומספר המבקרים מאיחוד האמירויות יגדל באופן דרמטי בשנים הקרובות", הוסיף שני.

עוד בוואלה!

עד 90% הנחה בדיוטי פרי וזהבה בן: זה מה שמחכה לישראלים באבו דאבי

לכתבה המלאה
תיירים בירושלים. ShutterStock
יחי ההבדל. רק 1,600 אמירתים הגיעו השנה לישראל/ShutterStock

אתגר הוויזה

נכון להיום, הקשר האווירי בין היעדים משביע רצון, עם 70 טיסות שבועיות המופעלות על ידי אל על, ישראייר, איתיחאד, פליי דובאי ואמירייטס. "אנו מקווים להגדיל את תדירות הטיסות כדי להגביר את התיירות מאיחוד האמירויות והעולם, במיוחד מדרום מזרח אסיה, אוקיאניה ועוד", אמר שני.

כאשר התייחס בראיון לאתגרים הפוגמים בענף התיירות, ציין שני שני מכשולים בולטים: הצורך בוויזה לישראל והעדר ידע ומודעות על ישראל כיעד תיירותי. "ויזה לישראל נחוצה למבקרים שאינם אזרחי איחוד האמירויות אלא תושבים בה (המגיעים מהודו, פקיסטן ובנגלדש). הוצאת ויזה אורכת זמן (בסביבות שבועיים). למרבה הצער, הדבר מהווה שיקול בעבור מבקרים פוטנציאליים כאשר הם בוחרים את היעד הבא שלהם לטיול". כאשר התייחס לאתגר השני, הוא ציין כי התכנון הוא לערוך סמינרים ולבצע מהלכים שיווקיים מול תעשיית הנסיעות המקומית, כדי להגביר את המודעות לישראל כיעד תיירותי.

כדי לשפר את התיירות ההדדית מול איחוד האמירויות, אמר שני כי "אנחנו רוצים להציג הכנסת אורחים, דו-קיום, קהילות מגוונות, טבע, מאכלים מקומיים, תרבות, מורשת והיסטוריה. בנוסף, אנו שואפים לבנות קשרים טובים עם סוכנויות נסיעות, חברות תעופה ואמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully