וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו המדהים של הטייס שנשאב מהמטוס בגובה של מעל 7,000 מטר ושרד

11.1.2023 / 23:54

מטוס שהיה בדרכו מבירמינגהאם למלאגה נאלץ לבצע נחיתת חירום בסאות'המפטון אחרי ששניים מהחלונות שלו התנפצו והטייס טים לנקסטר היה תלוי בין חיים ומוות. אז איך הוא יצא מזה בחיים? צפו בשחזור הבלתי ייאמן

סיפורו של הטייס שנשאב מהחלון/Airline Secrets Exposed

האירוע המדהים הזה התרחש ב-1990, אבל הסעיר לאחרונה מחדש את הרשתות החברתיות אחרי שהוצף שוב בטוויטר. זה סיפורו המדהים של טים לנקסטר, טייס בריטי שהיה חלק מצוות המטוס המסחרי שעשה את דרכו מבירמינגהאם, אנגליה למלאגה עם 87 נוסעים ואנשי צוות. לפתע שניים מהחלונות הקדמיים של המטוס התנפצו ולנקסטר נשאב החוצה מתא הטייס כאשר חלק מגופו תלוי מחוץ למטוס בזמן שחבריו מנסים להתנגד לאיתני הטבע ולאחוז ברגליו כדי למשוך אותו חזרה פנימה.

ההתנפצות של החלונות גרמה לכאוס גדול בתא הטייס של המטוס, כאשר הרוח החזקה גרמה לדלת להתנתק וכמעט לפגוע בדייל נייג'ל אודגן. אודגן הצליח בכל זאת לרוץ לתא הטייס כדי לסייע לאחוז ברגליים של לנקסטר בזמן שהוא עף מהחלון.

ככה דיווחו על זה ב-1990

אוגדן עצמו החל להחליק, אבל איש צוות נוסף בשם ג'ון הווארד הובהל גם הוא לקוקפיט ותפס אותו עם החגורה, לפני שעוד דיילת נכנסה ועזרה במאמצים להציל את לנקסטר. כל הדרמה הזו התרחשה בגובה של כ-7,000 מטר מעל פני האדמה כשלנקסטר נאבק על חייו כדי לא לעוף לגמרי מהמטוס ולצנוח אל מותו.

עוד דרמות באוויר
"אתה אידיוט מז--ן": נוסע תקף את הטייס באגרופיו, והורד מהמטוס. צפו
הסיפור הבלתי יאמן על הטייס שהרג 70 נוסעים בהתרסקות מטוס - רק כי התערב שיצליח לנחות בעיניים עצומות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הטייס משחזר את האירוע

בינתיים, טייס המשנה אליסטר האצ'ינסון לקח פיקוד על המטוס וצעק בקשר 'Mayday! Mayday!' (מקרה חירום). באופן די מדהים, האצ'ינסון הצליח להשתלט על המטוס למרות החלונות המנופצים והטייס שהיה תלוי בין חיים למוות. הוא הצליח לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה של סאות'המפטון, שם צוות המטוס התקבל על ידי צוותי החירום.

מה שעוד יותר מדהים זה שלנקסטר הצליח לשרוד את הטראומה הזו ויצא מהאירוע רק עם כמה שברים וכוויות קור - אחרי שהיה עם גופו בחוץ בטמפרטורה של 25 מעלות מתחת לאפס. הוא אושפז בבית חולים, ולאחר פחות מחמישה חודשים שב לעבודה כטייס. הדייל אוגדן סבל מנקע בכתף ומכוויות קור. לא היו נפגעים נוספים.

לטייס המשנה האצ'ינסון, לדייל אוגדן ולאחת הדיילות הוענק ציון לשבח מטעם המלכה על פעולתם. לאצ'יסון הוענק גם אות פולריס - אות הצטיינות לאנשי צוות אוויר על התמודדות עם מצבי חירום, הניתן מטעם הפדרציה הבינלאומית של איגודי הטייסים המסחריים.

מה גרם לתאונה?

התאונה נחקרה על ידי הענף לחקירת תאונות אוויריות של משרד התחבורה הבריטי. החוקרים בדקו את החלון שהועף ממקומו וגילו שהוא הוחלף והותקן במקומו 27 שעות לפני הטיסה, אך פגמים נפלו במידות כל אחד מתשעים הברגים שהחזיקו את מסגרת החלון למקומה. התברר שהחלון אותו החליף החלון שהועף הותקן במקומו באמצעות ברגים לא מתאימים, ועובד התחזוקה שהחליף את החלון בחר במקומם ברגים אחרים "לפי העין" ולא על פי האמור במדריך התחזוקה של המטוס.

לאחר שהמטוס המריא ונסק עלה בהדרגה הפרש הלחץ בין פנים המטוס (שהיה מדוחס) לבין האוויר הדליל שמחוץ לו, עד שהחלון נכנע להפרש זה והועף. בכך נחשף גם פגם תכנוני של מטוס ה-BAC 1-11 - החלון היה מותקן על צידו החיצוני של גוף המטוס במקום על צידו הפנימי. בכך נמנע מלחץ האוויר הפנימי להדק את החלון למקומו והברגים שבהם נקבע למקומו נחשפו לעומס גדול מהמתוכנן.

כעת, לנקסטר וצוותו חווים תהילה מחודשת בעולם הרשתות החברתיות, כאשר השחזור של האירוע בטוויטר צבר מעל 170 אלף לייקים ו-38 אלף ציוצים מחדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully