וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיאון שמציג את הרכבות שהיו אמורות לעוף באוויר - ונכשלו לחלוטין

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 23:59

בשנות ה-70 תכננה ממשלת ארצות הברית מספר רכבי מבחן שהיו אמורים בסופו של דבר להוביל לרכבות שמרחפות באוויר. הפרויקטים לא הצליחו וכעת ניתן לראות אותן במוזיאון בקולורדו

הרכבות המרחפות של העתיד - מהעבר/Pueblo Railway Foundation

רכבות מרחפות עם מנועי סילון, שיוכלו להגיע למהירות של יותר מ-400 קמ"ש, היו אמורות לכבוש את העולם בשנות ה-70 של המאה הקודמת. כמו הרחפות על המים, הרכבות הללו היו אמורות לרחף על כריות אוויר ולעבור מכשולים בעזרת המנועים החזקים מאוד שלהi. ארצות הברית וברית המועצות השקיעו כספים רבים בטכנולוגיה העתידנית, אבל היא מעולם לא המריאה, ואנחנו עדיין משתמשים פחות או יותר באותו סוג רכבות כמו לפני מאתיים שנה. אז מה קרה בעצם?

שרידי החלומות של המהנדסים העתידניים עומדים כעת בשלווה מחוץ למוזיאון רכבות בקולורדו. מוזיאון הרכבות פואבלו מציג שלוש "מכוניות עם מנוע רקטי" ניסיוניות שתוכננו על ידי מהנדסים בארצות הברית, כך מדווח הסאן הבריטי. כל אחת מהרכבות העתידניות הללו, היו אמורות לנסוע במהירות גבוהה מאוד ולשנות את עולם הרכבות לחלוטין. הן נקראו - LIMRV, TACRV ו-TLRV ומסלולי מבחן נבנו עבור האבטיפוס עם חלום של רשת רכבות סופר-מהירה חדשה שתחצה את ארה"ב.

הגארט רכב שתוכנן לעוף באוויר במהירות גבוהה. מוזיאון הרכבות פואבלו, צילום מסך
LIMRV/צילום מסך, מוזיאון הרכבות פואבלו

LIMRV- שהייתה ידועה גם כ"הגארט", תוכננה עם מנועי 3,000 כוחות סוס ובוסטרים מרשימים מאוד, שעזרו לה להגיע למהירות שיא כשנוסתה בשנת 1974 - 255.7 מייל לשעה (411 קמ"ש). הניסוייים בה נמשכו עד 1978, אז נזנחה.

עוד רכבות מתקדמות
10,000 דולר לכרטיס: הושקה הרכבת היוקרתית והמפנקת בעולם
"לטוס" על המסילה: 10 הרכבות המהירות בעולם
ביי ביי למטוס: הטרנד החם החדש - רכבות שינה

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הגרומן רכב שתוכנן לעוף באוויר במהירות גבוהה. מוזיאון הרכבות פואבלו, צילום מסך
TLRV/צילום מסך, מוזיאון הרכבות פואבלו

TLRV, שהייתה ידועה גם כ"הגרומן", צויידה בשלושה מנועי טורבו ענקיים על גגה שתוכננו להגיע למהירות של 300 מייל לשעה (480 קמ"ש), אך לא הגיעו לכך.

בעוד ש"הגארט" נעה על מסלול מסורתי יותר, "הגרמן" היה רכבת רחפת אמיתית שנועדה להתרומם מעל הקרקע באמצעות מערכת שנקראה "הנעה אווירית". במסלול מבחן קצר הרכבת המרחפת הזו הצליחה להגיע למהירויות של 91 קמ"ש והיו בעיות בתכנון שלה, מה שהוביל לסיום הניסויים ב-1975.

הרואר רכב שתוכנן לעוף באוויר במהירות גבוהה. מוזיאון הרכבות פואבלו, צילום מסך
TACV/צילום מסך, מוזיאון הרכבות פואבלו

האחרון הוא TACV ,שנקרא גם "הרואר" שפותח לראשונה בצרפת על ידי המהנדס ז'אן ברטין. לרכבת הזו היו גלגלים והיא השתרעה על מסילה הפוכה בצורת T, שהייתה אמורה להוביל אותה בזמן שהיא טסה על כריות האוויר שלה.

הרכב המניע היה יותר מסתם קטר - הוא היה מכונית מרוהטת לחלוטין שנועדה להכיל 60 נוסעים. הוא הגיע למהירויות של 145 מיילים לשעה (230 קמ"ש) במהלך נסיעות ניסוי במסלול מבחן קצר של 2.5 ק"מ.

אבל כשזה הגיע להמשך הפיתוח שלו, המימון הוספק והרכבת ננטשה ב-1975.

ככה הן נראות היום

מה קרה לרכבת המרחפות?

כל הרכבות הללו נמצאות כעת במוזיאון כתזכורת לעתיד שלא הגיע מעולם. המוזיאון יחל השנה להציג אותן לצביור כדי להראות לדורות הבאים את ההיסטוריה שהייתה אמורה להיות להם. דייב דנדרוד, ממנהלי המוזיאון אמר שזה מסובך להסביר למה הפרוייקט נכשל: "המאמצים שנעשו הראו רק את הקצה של היכולת הטכנית שהייתה אז, כמו גם כמה פיתרונות שהיו פחות פרקטיים. הפוליטיקה והרצון לשמור על הסטטוס קוו של המטוסים והרכבות הקיימות גרמו לכך שהמימון לפרויקט הופסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully