וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קר ולא יקר: יעד הכריסמס הקרוב והזול שהישראלים עוד לא גילו

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 13:07

במרחק של פחות משעת טיסה ובעלות מצחיקה אתם יכולים לתפור לעצמכם חופשת חד מולד קסומה, עם כפרי כריסמס מקושטים שעדיין לא התמסחרו ומזג אוויר ידידותי ונוח למשפחות עם ילדים קטנים. קפריסין בחורף

חוף הים בפרוטארס, קפריסין/צילום: יפעת סני

עוד רגע קט והפיד שלכם באינסטגרם ובפייסבוק יוצף בתמונות מיעדי כריסמס אירופיים מקושטים עד דק בעצי אשוח ובעיטורים בצבעי ירוק-אדום על רקע לבן מושלג וקסום. רגע לפני שתבעטו בעצמכם על זה שגם השנה לא סגרתם מראש ובמחיר סביר יחסית חופשת חורף ושוב אין לכם תוכניות עם הילדים לחנוכה, שימו לב ליעד חורפי חדש ומפתיע - קפריסין.

האי הקפריסאי - יעד הטיסה הקרוב ביותר לישראל (סך הכל 40-45 דקות שאתם באוויר. בדיוטי בזבזתם יותר זמן מזה), מוכר לישראלים היטב כיעד קיצי לחופשות הכול כלול משפחתיות, אבל השנה החליטו בקפריסין לנסות ולמצב את עצמם גם כיעד לחופשת חורף, ולשם כך השיקו מיזם תיירותי חדש של "כפרי חג מולד" (פרטים מלאים על כל הכפרים ניתן למצוא ממש כאן).

עץ חג מולד מקושט בכפר הכריסמס דריניה, בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
קטן, ראשוני ולא ממוסחר. טקס ההשקה הרשמי של מיזם כפרי חג המולד בקפריסין, בכפר דריניה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
שוק חג מולד בכפר הכריסמס דריניה, בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
שוקי הכריסמס מתעוררים לחיים החל משעות אחה"צ, בכל יום מסוף נובמבר ועד אמצע ינואר/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
דוכני חג מולד מקושט בכפר הכריסמס דריניה, בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
דוכנים קטנים עם תוצרות מקומיות ואווירת חג נעימה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

רובם של הקפריסאים הם נוצרים אורתודוקסים, והם חוגגים את חג המולד במועד המוכר לכולנו, ה-25 בדצמבר (שלא כמו במדינות נוצריות אורתודוקסיות אחרות שחוגגות אותו מאוחר יותר). כך שבערים הגדולות של קפריסין - ניקוסיה, לימסול, לרנקה ופאפוס, תוכלו לראות קישוטים לחג המולד כבר מסוף נובמבר-תחילת דצמבר. לא רק הרחובות מקושטים, גם החנויות ובתי המלון הגדולים, כולם יעטפו אתכם בקישוטים המרהיבים שכוללים עצי אשוח גבוהים, אורות צבעוניים ודמויות איילים, סנטה קלאוס ואנשי שלג מכל עבר.

עץ חג מולד מקושט בכפר הכריסמס דריניה, בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
יעד חדש על המפה שלכם לחופשת חורף באווירת כריסמס. סנטה קלאוס בכפר חג המולד דריניה שבקפריסין/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

חווית כריסמס קסומה ולא ממוסחרת

מיזם כפרי חג המולד של קפריסין מאגד תחתיו שבעה כפרים הפזורים ברחבי האי, כולם במרחק נסיעה לא ארוכה מהערים ומרכזי התיירות של קפריסין (שהיא ממילא לא ארץ גדולה וקל להגיע בה ממקום למקום ברכב). בכפרים הללו מתקיים בכל יום (מה-26 בנובמבר ועד ה-15 בינואר), החל משעות אחר הצוהריים, שוק כריסמס עם דוכני מזון ותוצרת מקומית. הרחובות הקטנים של הכפרים מקושטים באורות חג מולד ועצי אשוח ובדוכנים אפשר למצוא קישוטים בעבודת יד, ממתקים מקומיים, יין חם ומתובל ועוד.

זו לא החוויה המוכרת של שוקי הכריסמס הגדולים של בירות אירופה, הכול כאן בקנה מידה קטן וראשוני יותר. אבל זה גם היתרון היחסי. למרות שמדובר במיזם מאורגן על ידי משרד התיירות, האווירה בכפרים, לפחות אלה שבהם ביקרנו אנחנו (וביקרנו בשלושה - דריניה-Deryneia ,קלבסוס-Kalavasos וקלופניוטיס- Kalopanagiotis) היתה אותנטית, נעימה ולא ממוסחרת. בילוי של כמה שעות בכפר כזה באחה"צ-ערב של אחד או יותר מהימים שלכם בקפריסין יספק לכם חוויה נעימה וממצה של אווירת חג מולד, וגם לא מעט תמונות יפות שבהן תוכלו להציף את הפיד שלכם. כמיטב המסורת. מומלץ לנסות ולשלב ביקור ביותר מכפר אחד, שכן לכל אחד מהכפרים הייחוד המקומי שלו - בין אם זו התוצרת המקומית, התמחות במלאכת יד ספציפית או נופים שונים ומעניינים שבתוכם נח הכפר.

בית קפה בכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
מזג האוויר דומה מאוד לישראל, מה שאומר שלא תקפאו כאן מקור גם בדצמבר. בית קפה בלפקרה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
הכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
חוויית השיטוט בסמטאות האבן של הכפרים היא הייחודית ביותר/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
הכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
וכנראה תהיה גם הפוטוגנית ביותר בטיול שלכם/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
הכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
הדרכים המובילות אל הכפרים יספקו לכם גם שינוי מרענן מהנוף של ערי קפריסין/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

החורף הקפריסאי - חם כמו הישראלי

כפרי הכריסמס וכפרים נוספים בקפריסין מציעים אפשרות לחוויה קצת אחרת מזו שהתרגלנו לקבל מקפריסין, מעבר לאפשרות הקוסמת תמיד של בטן-גב. מניסיון, הצעידה הנינוחה ברחובות האבן הצרים, בין תריסי ודלתות עץ צבעוניים מניבה את הזיכרונות הנעימים ביותר מהנסיעה (וגם את התמונות הפוטוגניות ביותר). פה ושם תמצאו איזה בית קפה (אחד או שניים בכל כפר, לא יותר), קצת חנויות או בתי עסק שעוסקים במלאכות המקומיות - בכפר לפקרה (Lefkara) זו התחרה הלבנה המפורסמת, ובכפרים אחרים יהיו אלה ריקועי כסף, יין מקומי או ממתקים בעבודת יד (עוגיות תחרה, רחת לוקום מצויין). בכל כפר כזה תוכלו להעביר לפחות כמה שעות נעימות ולקנח בארוחה בטברנה מקומית. הדרכים אל הכפרים, במיוחד אלה המצויים במעלה רכס הרי הטרודוס, תספק לכם גם שינוי מהנוף העירוני של ערי קפריסין, ותצפית על נופים הרריים שפה ושם משובצים בצבעי שלכת חמים.

מזג האוויר בקפריסין דומה מאוד לזה בישראל, מה שאומר שהחורף הקפריסאי לא מחייב התעטפות באינספור שכבות ומעילים מגושמים. מעיל היוניקלו הקומפקטי שלכם בהחלט יספיק כאן גם בדצמבר. זה יתרון במיוחד למי שסובלים מקור וחוששים מיעדים קפואים כמו אלה של שוקי הכריסמס בגרמניה או צרפת, למשל. מזג האוויר הוא יתרון גם למי שמעוניין לטוס לחופשת חורף משפחתית בהרכב שכולל ילדים קטנים, שלוגיסטיקת החורף בהתנהלות איתם בטיול בחו"ל היא חסם עבור לא מעט משפחות.

הכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
אישה מקומית מקשטת עוגיות תחרה מסורתיות של חג המולד. הכפר לפקרה/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
הכפר לפקרה Lefkara בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
הכפר לפקרה מפורסם בעיקר בשל התחרה המקומית שרוקמות נשות המקום מזה מאות שנים/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

פחות מ-40 דולרים לכרטיס טיסה, גם בחופשת חנוכה

ואם כבר חסמים, אז הנה אחד חשוב - כסף. קפריסין היא אחד היעדים הזולים לחופשה בחו"ל עבור היוצאים מישראל, זה נכון באופן כללי ועל אחת כמה וכמה בחורף. גם עכשיו תוכלו למצוא כרטיסי טיסה לאי במחיר של פחות מ-40 דולרים לאדם, אפילו לתאריכים שחופפים את חופשת החנוכה במוסדות החינוך.

אפשרויות הלינה מגוונות ונעות ממלונות יוקרה של חמישה כוכבים ועד למלונות פשוטים יותר. היות שחודשי החורף הם ה-off season של קפריסין, זו יכולה להיות הזדמנות טובה להזמין כמה לילות במלון מפנק ויוקרתי. מבחינת יעדי הלינה - לרנקה, ניקוסיה, לימסול ופאפוס כולן באות בחשבון, ומכל אחת מהן תוכלו לצאת לביקור באחד או יותר מכפרי חג המולד שנמצאים בקרבת מקום. לרוב יהיה מדובר בנסיעה של בין חצי שעה לשעה. ההמלצה היא לשכור רכב, הכבישים בקפריסין נוחים והנסיעות אינן ארוכות. אך עם זאת, יש לקחת בחשבון שבקפריסין נוסעים בצד שמאל של הכביש וזה יכול להיות קצת מבלבל בהתחלה.

קירה סופיה מכינה גבינת חלומי מסורתית בביתה שבכפר לטימבו Letymbo בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
גבינת חלומי מחלב עזים בהכנה מסורתית, בכפר לטימבו/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
קירה סופיה מכינה גבינת חלומי מסורתית בביתה שבכפר לטימבו Letymbo בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
לחם קפריסאי שנאפה בטאבון/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
קירה סופיה מכינה גבינת חלומי מסורתית בביתה שבכפר לטימבו Letymbo בקפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
משרד התיירות הקפריסאי מעודד ומשמר את המסורות והמלאכות המסורתיות בכפרים/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
מלון קלומביה ריזורט בכפר פיסורי, קפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
בריכה, ים ונוף מושלם - הזדמנות לנצל את מחירי ה-off season בשהות במלון מפנק. קולומביה ריזורט בכפר פיסורי, לא רחוק מפאפוס/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק
חתולים במלון קלומביה ריזורט בכפר פיסורי, קפריסין. מיתר שליידר פוטשניק, מערכת וואלה!
באו בגלל הנחשים, נשארו בגלל התנאים. חתולים חיים טוב בקולומביה ריזורט/מערכת וואלה!, מיתר שליידר פוטשניק

מלון ידידותי לחתולים? יש דבר כזה

אחד המלונות היפים שיצא לנו להתארח בהם במהלך הביקור בקפריסין של חורף הוא ה-Columbia Resort שנמצא בכפר פיסורי, מרחק כחצי שעה נסיעה מפאפוס, שבה נוחתות חלק מהטיסות שיוצאות מישראל (תוכלו למצוא גם טיסות שנוחתות בלרנקה). מבני המלון משתדלים להיצמד לארכיטקטורה המקומית של הכפרים ומציעים חדרים מרווחים מאוד המתאימים למשפחות שגם עיצוב הפנים שלהם כפרי - אריחי אבן, פריטי ריהוט מעץ במראה עתיק, שטיחים צבעוניים ותריסי עץ). למלון יש חוף ים פרטי (חוף אבנים, לא חול - אם זה חשוב לכם) ויש בו גם בריכה גדולה, ספא מושקע ומפנק מאוד. אחד המאפיינים היותר חמודים שבהם נתקלנו הוא העובדה שמדובר במלון ידידותי לחתולים. בכל רחבי קפריסין, בערים ובכפרים כאחד, ניתן לראות הרבה חתולים (החתולים הובאו לאי לפני מאות שנים כדי לסייע להתמודד עם בעיית הנחשים באי, ומאז הם שם, חיים בדו-קיום עם תושבי האי האנושיים). בקולומביה ריזורט הגדילו לעשות והם לא רק סובלים את נוכחותם של החתולים, אלא גם מעסיקים לא פחות משלושה אנשי צוות שתפקידם לדאוג לרווחתם של החתולים שגדלים בתחומי המלון (בשטחים החיצוניים, לא בחדרים).

אפשרות נוספת ומומלצת היא לשלב לינה של לילה אחד באחד הצימרים או מלונות הבוטיק הקטנים, שנמצאים בכפרי הכריסמס עצמם. כך תוכלו לספוג את הנוף הכפרי המרענן ואת אווירת חג המולד של הכפרים בצורה מממצה, ואולי אף להרחיב את החוויה ולבקר באחד היקבים המקומיים, או להתארח באחד הבתים שמציעים אירוח כפרי אותנטי, תחת יוזמה אחרת של משרד התיירות, בשם Heartland of legends שמרכזת תחתיה ומשמרת מיזמים מקומיים של בישול, ייצור חלומי ומלאכות יד מסורתיות בכפרי קפריסין. בכפר קלופניוטיס, שנמצא בהרי הטרודוס ונכלל תחת יוזמת כפרי חג המולד של קפריסין, ישנו מלון בוטיק מקסים בשם Casalepanayiotis, שלמעשה מורכב מכמה מבתי הכפר שחוברו יחד למתחם אירוח. בכפר ישנן גם כמה מסעדות/טברנות שבהן ניתן לטעום אוכל קפריסאי (שמזכיר מאוד את המטבח היווני).

הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות הקפריסאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully