וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: תן נמצא מת לאחר שראשו נתקע בקופסת פלסטיק בנחל צלמון

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 16:48

תן מצא את מותו, לאחר שראשו נתקע בתוך בקבוק פלסטיק שהושלך בנחל צלמון שבגליל התחתון. האקולוג שמצא את התן: "מראה קשה ועצוב מאוד. חיות הבר משלמות מחיר כבד". די ללכלך!

תן מת לאחר שנתקע בקופסת פלסטיק בנחל צלמון. אורי שפירא, תמונות גולשים
אנחנו מלכלכים - והחיות מתות. התן שמת בנחל צלמון/תמונות גולשים, אורי שפירא

האשפה שמשאיר אחריו האדם בטבע פוגעת בבעלי החיים והפעם, תן נמצא מת בסמוך לגן לאומי נחל צלמון שבגליל התחתון, לאחר שראשו נתקע בבקבוק פלסטיק שלא הצליח להשתחרר ממנו.

אורי שפירא, אקולוג במכון שמיר למחקר שסייר במקום ותיעד את התמונה: "מדובר במראה קשה ועצוב מאוד, תיעדתי את התן במטרה להעביר מסר - אל תשליכו אשפה ואספו אחריכם בטבע. חיות הבר סובלות מכך אחר כך ומשלמות מחיר כבד. זה כולל שקיות פלסטיק, קופסאות ופחיות שנשארים בטבע ללא מחשבה מה יקרה עם זה. חייבים להבין שהנזק הוא לא רק זבל שנשאר בחוץ, זה גם מוות לחיות הבר שגם ככה סובלות מהיעדר שטחי מחיה שהצטמצמו מאוד".

תן מת לאחר שנתקע בקופסת פלסטיק בנחל צלמון. אורי שפירא, תמונות גולשים
שפירא: "תיעדתי את התן במטרה להעביר מסר - אל תשליכו אשפה ואספו אחריכם בטבע"/תמונות גולשים, אורי שפירא
תן מת לאחר שנתקע בקופסת פלסטיק בנחל צלמון. אורי שפירא, תמונות גולשים
"חייבים להבין שהנזק הוא לא רק זבל שנשאר בחוץ, זה גם מוות לחיות הבר"/תמונות גולשים, אורי שפירא

"מרבית הפסולת שמושארת בטבע איננה מתכלה"

אלה פסטרנק, רכזת ניטור יונקים, המארג, התכנית הלאומית להערכת מצב הטבע, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינדהרט, אוניברסיטת תל אביב: "השלכת פסולת בשטחים פתוחים וטבעיים גורמת לנזקים חמורים לחיות הבר ולמערכת האקולוגית. בראש ובראשונה, מרבית הפסולת שמושארת בטבע איננה מתכלה, נשארת בשטח למשך שנים רבות, מזהמת את הקרקע והמים במערכת האקולוגית ובכך פוגעת בה ובחיות הבר".

בנוסף, אומרת פסטרנק, "היא גורמת לנזקים פיזיים לחיות בר, למשל, עשרות יעלים מתים בשנה מאכילת מגבונים ופסולת אחרת בדרום הארץ, צבי ים ובעלי חיים ימיים מסתבכים ברשתות ובשקיות פלסטיק המושלכים לים ובחופים באופן קבוע, וכמו במקרה המתואר, בעלי חיים עלולים להיחנק למוות מפחיות שימורים, קופסאות פלסטיק. מקרה זה הינו מחריד אך אינו נדיר, למרבה הצער. לפני כשנה פקח רשות הטבע והגנים בלכיש חילץ שועל שראשו נתקע בפחית שימורים ולמזלו, השועל שרד, אך במרבית המקרים בעלי החיים אינם שורדים ואיננו יודעים על התרחשותם. באופן כללי, מצב הסניטציה ותברואה בישראל הינו ירוד והדבר בא לידי ביטוי במקרים שתוארו הנ"ל וגם גורם לריבוי של מינים מתפרצים ופולשים בטבע בישראל, מה שמביא לחוסר איזון במערכות האקולוגיות של השטחים הטבעיים. על מנת למנוע מקרים מחרידים נוספים כאלו ולשמור על הטבע שלנו, יש צורך בפעולה משולבת של הציבור והרשויות כדי לשפר את התברואה בשטחים הפתוחים וגם ביישובים".

תן מת לאחר שנתקע בקופסת פלסטיק בנחל צלמון. אורי שפירא, תמונות גולשים
"על מנת למנוע מקרים מחרידים נוספים כאלו ולשמור על הטבע שלנו"/תמונות גולשים, אורי שפירא

מזי מגנאזי מוסקוביץ', מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע וגנים: "האשפה שמותיר אחריו האדם פוגעת בנוף ובמטיליים, וקטלנית לחיות הבר שאוכלות את שאריות האשפה ורגישות למזון שאינו מותאם להם. קיימת גם סכנה לחיות הבר שאוכלות אריזות מזון ופלסטיק, שקיות, מגבונים ושאר חומרים שלא מתעכלים או שכמו במקרה המצער הזה, הן עלולות להיפגע, להיפצע ואף למות מאשפה שמושלכת בטבע. אנא קחו איתכם את האשפה שלכם והשליכו אותה בפח פנוי ובמקום מוסדר. כך נוכל כולנו ליהנות מיופיו של הטבע ולהשאירו נקי למען חיות הבר ולמען המטיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully