וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לרדאר: העיר הספרדית המדהימה והזולה באירופה

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 15:19

סקר מעמיק שמתפרסם בימים אלו, מדרג את היעדים הטובים ביותר באירופה למטיילים בתקציב נמוך. דווקא ונציה מצליחה להפתיע, ואילו גרנדה הספרדית קוטפת את התואר כיעד המשתלם ביותר

גל חום במדריד, ספרד. יולי 2022/צילום: רויטרס

מחפשים את החופשה העירונית הזולה ביותר באירופה? על פי סקר מעמיק חדש שפורסם בימים אלו, נראה כי העיר גרנדה (Granada) שבדרום ספרד עשויה לקטוף את התואר הזה ולהיות ההימור הטוב ביותר שלכם.

כידוע, העלות הכספית היא גורם משמעותי עבור רוב הנופשים הפוטנציאליים. למרבה השמחה, אתר השוואת הנסיעות Omio דירג את היעדים הטובים ביותר באירופה למטיילים בתקציב נמוך. האתר בחר את 100 יעדי הטיולים הפופולריים ביותר בבלגיה, גרמניה, צרפת, איטליה, הולנד, אוסטריה, שוויץ וספרד. לאחר מכן, הוא דירג את הערים השונות על סמך מספר האטרקציות החינמיות, מחירי התחבורה המקומית ומחירי המזון והשתייה. הוא גם בחן את העלויות של סיורים המוצעים בעיר ואפילו את מספר ברזיות השתייה הציבוריות.

גרנדה, ספרד. ShutterStock
112 פעילויות בחינם. גרנדה, ספרד/ShutterStock

בירה בשני אירו וכאלף נקודות וויי-פיי חינמיות

כאמור, על-פי האתר, גרנדה היא היעד האירופי הטוב ביותר לחופשה בתקציב נמוך. בעיר האנדלוסית ישנן עשרות פעילויות בחינם - 112, אם להיות מדויקים. אלו כוללות גם עשרה מוזיאונים שהכניסה אליהם ללא תשלום. עוד גילה אתר Omio כי סיורי התיירות של גרנדה הם מהזולים באירופה, והם מוצעים במחיר של כ-6 אירו. ואם אתם בעניין של בילוי ערב, כאן כבר מדובר במציאה של ממש: העיר מציעה 86 ברים ומועדוני לילה שבהם בירה עולה קצת יותר משני אירו.

הדוח מצא גם שלגרנדה יש 1,011 נקודות וויי-פי חינמיות ו-143 ברזיות שתייה ציבוריות. כרטיס נסיעה באוטובוס רגיל הוא מהזולים באירופה. מחירו 1.40 אירו ורכישת כרטיס נסיעה חופשית מוזילה את העלות ל-0.83 אירו בלבד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ארמון אלהמברה בגרנדה, ספרד. ShutterStock
האטרקציה העיקרית של העיר. ארמון אלהמברה/ShutterStock

היהלום שבכתר: ארמון אלהמברה

כעת נשאלת השאלה מה יש לראות בגרנדה? בראש ובראשונה, מתחם ארמון אלהמברה (Alhambra) הוא האטרקציה העיקרית של העיר. המצודה המורית המרהיבה נבנתה במקור כמצודה מוקפת חומה ולאחר מכן הפכה לבית המגורים המפואר של אמירי השושלת הנסריד. מומלץ לבלות מספר שעות בהשתאות אל מול העיצוב והקישוטים האיסלאמיים, כולל הקשתות ושאר פרטים בנייה מפוארים. גודש של צבעים ממתין לכם בגן הפרחים של ארמון חנרליפה (Generalife), מעון הקיץ של הסולטאנים.

אטרקציה היסטורית חשובה נוספת היא הקתדרלה של גרנדה, מבנה מרשים של ארכיטקטורה גותית, רנסנס ובארוק שנדרשו יותר מ-180 שנים לבנותו. עם זאת, הוא נותר לא גמור מאחר שאחד מצד מגדליו בנוי למחצה.

בערב, טיילו בשכונת אלבאיסין (Albaicín), הישנה ביותר בגרנדה. זהו מבוך של רחובות מפותלים שבו רצף מרשים של בתים מסוידים לבן. האזור ההררי כאן מציע נופים מרהיבים של אלהמברה. זהו גם מקום מצוין לעצור בכמה ברי טאפאס לא יקרים שבהם מוגשים משקאות בעלות נמוכה וגם נשנושים בחינם.

כדאי לדעת כי גרנדה נקשרה לאחרונה לערים מרכזיות בספרד באמצעות רכבת מהירה חדשה, כך שניתן לטוס אליהן מישראל ולהמשיך על המסילה. המטיילים יכולים לצאת ממדריד ולהגיע לעיר האנדלוסית בשלוש שעות, או בארבע שעות מסביליה. מי שמגיעים מלונדון, יידרשו לנסוע 14 שעות ברכבת, עם החלפות בפריז ובברצלונה. גם המגיעים מברלין וממילאנו צריכים לעבור דרך פריז וברצלונה כדי להגיע מהר ככל האפשר.

שכונת אלבאיסין בגרנדה, ספרד. ShutterStock
מבוך של רחובות מפותלים שבו רצף מרשים של בתים מסוידים לבן. שכונת אלבאיסין בגרנדה/ShutterStock

ההפתעה של ונציה

על פי אותו דוח שסימן את גרנדה כיעד הזול ביותר לחופשה עירונית מבין המדינות שהשתתפו בסקר, במקום השני ניצבת ברוז' שבבלגיה. במרכז המדהים שלה, שנבנה בימי הביניים, יש 24 אטרקציות תיירותיות בחינם וסיור רגלי לא יקר. יש בעיר גם שישה מוזיאונים עם כניסה בחינם. באופן מפתיע, ונציה הגיעה לדירוג במקום השלישי. זאת למרות שהיא ידועה לשמצה במחיריה הגבוהים. עם זאת, נראה שיש דרכים לבקר בוונציה בתקציב נמוך, גם בזכות העובדה שאתרים מרכזיים בה מוצעים בכניסה חינם. בוונציה, 22 מוזיאונים מציעים כניסה חינם, ויש בה 186 ברזיות שתייה ציבוריות.

בצד השני של הדוח, ניצב היעד היקר ביותר האירופה לחופשה עירונית: לוזאן (Lausanne) שבשוויץ. בעיר יש רק 24 פעילויות בחינם ומוזיאון אחד ללא תשלום. האוכל והשתייה הם מהיקרים ביורת בסקר, כאשר כוס בירה עולה יותר משמונה אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully