וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות אחת ו-138 תושבים: ככה נראים החיים באי המבודד בעולם

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 21:30

קלי גרין מאסה בחיים הרועשים בבריטניה ובגיל 32 היא עזבה הכול ועברה עם בעלה הטרי ושני ילדיה לטריסטן דה קונה: "כדי להגיע לשם צריך לטוס לקייפטאון ולהפליג בסירה בין שבוע ל-15 ימים"

סיור באי טריסטן דה קונה/@kellygreen50

קלי גרין ניהלה חיים די שגרתיים עם משפחתה באיסטבורן שבדרום אנגליה. אלא שבגיל 32 בלבד היא החליטה להשאיר הכול מאחוריה ועברה לגור בטריסטן דה קונה, אחד האיים הכי מבודדים בעולם שנמצא אי שם fכחלק מקבוצת איים געשיים מרוחקים, השוכנים בדרום האוקיינוס האטלנטי, 2,816 ק"מ מדרום אפריקה ו-3,360 ק"מ מדרום אמריקה. באי כולו חיות שבע משפחות בלבד וכל האוכלוסייה שלו מונה 138 תושבים. הגישה אליו אפשרית דרך סירה בלבד מקייפטאון, דרום אפריקה, והמסע אליו עשוי לקחת בין שבוע ל-15 ימים - תלוי במזג האוויר.

אחרי שעברה פרידה קשה מבן זוגה, קלי נסעה לאי הזה כדי לבקר את הוריה ב-2010, כאשר אביה שימש שם כדיפלומט. בזמן שהיא שהתה שם היא פגשה את בעלה לעתיד, שיין גרין בן ה-33, נגר במקצועו. קלי עברה לצמיתות לגור באי הזה מאז יולי 2013 יחד עם שיין ושני ילדיהם המשותפים. היא מספרת שהיא התאהבה בחיים השקטים והשיתופיים על האי. "כולנו יודעים הכול אחד על השנייה ומה קורה בחיים הפרטיים של כל אחד", היא סיפרה, "יש פה רק 138 אנשים, כך שכולם מכירים את כולם. יש רק שוטר אחד על האי הזה ואף פעם לא הייתי צריכה לקרוא לו".

האי טריסטן דה קונה. Tristandc.com, צילום מסך
האי המבודד בעולם. טריסטן דה קונה/צילום מסך, Tristandc.com

חשבתם לעבור לגור באי הזה? היא גם הסבירה כיצד מגיעים אליו: "צריך לקחת טיסה לקייפ טאון ושם לעלות על סירה ולהתחיל בהפלגה שלוקחת שבעה עד 15 ימים. כשמגיעים מגלים בתים שעשויים מעץ ומשתמשים במיכלים של גז כדי לחמם אותם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סיור באי

@kellygreen50 A tour around Tristan da Cunha the remotest inhabited island in the world...part 1 ..if u like to see more please like and follow ? #fyp #tiktok ♬ original sound - Kelly Green

אז מה עושים ביום יום? קלי מנהלת סוכנות תיירות וכשהיא חוזרת הביתה היא מבשלת לילדיה ארוחת ערב שכוללת דגים, תפוחי אדמה וירקות טריים. "אני ממש מתגעגעת לצאת לאכול, אבל אין פה מסעדות או מקומות שאפשר להזמין טייק אווי", היא סיפרה, "יש רק חנות אחת קטנה. ההובלה לכאן יקרה בטירוף, אבל הזמנתי דברים הכרחיים כמו מיונז של הלמן".

קלי מספרת איך הגיעה לחיות באי

@kellygreen50 story time..I'm not very good at this whole tiktok thing but I will try and answer any question you have a do some more videos...#tristandacunha #fyp #tristandacunha #storytime ♬ original sound - Kelly Green

ספינה קטנה מגיעה לאי הזה תשע פעמים בשנה עם משלוחים שונים, כאשר ארגז קטן עשוי לעלות בסביבות 600 ליש"ט. קלי למדה לא להסתמך על אוכל מוכן והיא יודעת להכין לילדיה סושי עם דגים טריים מהים, אורז ותבלינים כמו סויה ורוטב תאילנדי. על האי הזה יש פאב אחד בדיוק שנקרא "The Albatross": "כשעמוס שם יש חמישה אנשים".

ואם תהיתם, נגיף הקורונה מעולם לא הגיע לאי הזה והתושבים ממתינים לחזרתה של התיירות כדי למנף את האי מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully