וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שאסור לכם לעלות ראשונים למטוס

מביטים בקנאה בבני המזל שרכשו כרטיס לביזנס או סתם באלו שעולים ראשונים למטוס? מחקר חדש מגלה שאלו שנכנסים ראשונים לטיסה דווקא מעלים את סיכוייהם להיות חולים

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
מרגישה חלושס? בפעם הבאה תעלי למטוס אחרי כולם/ShutterStock

אם גם אתם נמנים עם אותם נוסעים שלהוטים להגיע למטוס מוקדם ככל האפשר, ואף מוכנים לשלם על הזכות הזו במסגרת תהליך "עלייה מועדפת למטוס" (Priority Boarding) כדי לתפוס את מקומכם לפני כולם - יש לנו חדשות לא ממש טובות עבורכם: הדבר יכול להזיק לבריאותכם.

מסקנה זו עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקני (ASP). המחקר קובע, כי הגעה מוקדמת אל המטוס עלולה לגרום לכם להידבק במחלות שונות.

צוות המחקר, מאוניברסיטת אריזונה שבארצות הברית, ביקש לבחון כיצד מתפשטות מחלות במטוס כאשר רק נוסע אחד מבין כל הטסים - חולה במחלה מידבקת. כדי לעשות זאת, בחנו החוקרים מספר תרחישי עלייה למטוס, בעזרת מודלים מתמטיים. החוקרים מצאו, כי עלייה למטוס על פי אזורי ישיבה (כלומר, בתחילה עולים נוסעי הפריוריטי - מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים), מגבירה את הסיכון להתפשטות נגיפים. כך, למשל, אם הושיבו אותך, לשמחתך, בקדמת המטוס ואז אדם נושא מחלה חולף על פנייך לכיוון המושב שלו - יש לך סיכוי גבוה יותר להידבק (לך, וגם לכל מי שהוא חולף על פניו בדרך למושבו).

כמובן, התהליך מתרחש גם בצורה ההפוכה: אם אדם חולה יישב בקדמת המטוס, הוא עלול להדביק את מי שחולפים על פניו בדרכם לפנים המטוס.

נוסעים טיסה. ShutterStock
כל הנוסעים וחיידקיהם חולפים על פניכם בדרך למושב/ShutterStock

לצמצם מגע

אז מה הפתרון? צוות החוקרים סבור כי כדאי לחברות התעופה להעדיף שיטת עלייה למטוס שבה הנוסעים עולים בעת ובעונה אחת הן מקדימה והן מאחור. זאת בכדי לצמצם מגע בין נוסעים ובכך למזער התפשטות פוטנציאלית של מחלות או זיהומים.

כך או אחרת, אין זה סוד שמטוסי נוסעים מהווים כר פורה להתפשטות מחלות, לכן תמיד מומלץ להגיע לטיסה עם ג'ל חיטוי לידיים. לא יזיק גם ליטול טבלייה של ויטמין C אחרי הנחיתה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully