וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקשים בישראל: שביל הליכה על שמו של מאיר הר ציון נחנך בגליל

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 9:32

שביל "מעלה אתגר הר ציון", הקרוי על שמו לוחם הקומנדו האגדי של צה"ל, משתרע מנחל יששכר ועד בחורשה 101 שסמוך אליה הוא קבור. אורכו 8.6 ק"מ, והפרש הגבהים הוא 480 מטרים. "שביל שמבטא בקושי, באתגר ובתכנים את רוחו ויחודו"

טיול לפטרה בעקבות מאיר הר ציון/צלם: זיו ריינשטיין; עורכת וידאו: מאיה בן ניסן

שביל "מעלה אתגר הר ציון", שנחשב משבילי ההליכה הקשים בישראל, נחנך אתמול (ראשון) בגליל התחתון. השביל נושא את שמו של מאיר הר ציון, הלוחם המזוהה ביותר עם יחידת הקומנדו 101 שפעלה מראשית שנות ה-50 ונחשבה מניחת היסודות של חטיבת הצנחנים ויחידות הקומנדו של צה"ל.

מדובר בשביל הליכה תלול שמתאים למיטבי לכת. אורך השביל הוא 8.6 ק"מ, והפרש הגבהים, מתחילתו בנחל יששכר ועד סיומו בחורשת ה-101 שברמת יששכר, הוא 480 מטרים. סמוך לחורשה קבור הר ציון.

שביל הר ציון. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
לאורך השביל הוצבו אבני דרך עם ציטוטים מיומניו. הולכים בשביל הר ציון, אתמול/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
שביל הר ציון. משה פלד מימין וישי צימרמן.. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
משה פלד מימין וישי צימרמן, חבריו ליחידה של הר ציון, בחנוכת השביל, אתמול/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
מפקד יחידה 101 בצנחנים רס"ן אריאל שרון מעיין במפה יחד עם מאיר הר ציון. 29.04.1954. באדיבות ארכיון צה"ל, אסף קוטין, משרד הביטחון
מפקד יחידה 101 רס”ן אריק שרון מעיין במפה עם מאיר הר ציון, 29.04.1954/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל, אסף קוטין

"שביל שמבטא את רוחו של מאיר הר ציון"

בעמותה "להנצחת מאיר הר ציון ופועלו" ציינו כי "לא מדובר בשביל טיול רגיל. זה שביל שמבטא בקושי, באתגר ובתכנים המלווים אותו, את רוחו ויחודו של מאיר הר ציון, לוחם, חולם, מגשים, חקלאי ופורץ דרך".

לאורך השביל הוצבו אבני דרך עם ציטוטים מיומניו של הר ציון. על האבן הראשונה במסלול חקוק משפט שכתב: "לעלות, להעפיל על הר, עד ראשו, עד הפסגה. הפסגה היא המטרה, הפסגה היא חלום. הפסגה היא שלווה. וככל שגדול המאמץ לכבוש את הפסגה, כן גדול האושר כשמגיעים אליה".

שביל הר ציון. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"לעלות, להעפיל על הר, עד ראשו, עד הפסגה. הפסגה היא המטרה, הפסגה היא חלום"/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
התיעוד האחרון של מאיר הר ציון קצ'ה ואריק שרון במפגש בגבע לציון 50 שנה ליחידה 101- תחילת שנות האלפיים.. באדיבות המצולמים
התיעוד האחרון של מאיר הר ציון (משמאל), אריק שרון וקצ'ה במפגש בגבע לציון 50 שנה ליחידה 101, תחילת שנות האלפיים/באדיבות המצולמים
שביל הר ציון. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"לעלות, להעפיל על הר, עד ראשו, עד הפסגה. הפסגה היא המטרה, הפסגה היא חלום"/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

בקרוב: בול דואר לזכר מאיר הר ציון

משה פלד, לשעבר חבר כנסת וסגן שר החינוך, אמר בטקס חנוכת השביל כי "מעלה אתגר הר ציון נסלל מתוך מחשבה שהדרך הנכונה ביותר לחנך היא באמצעות חוויה מוחשית בשטח תוך התמודדות עם קשיים פיזיים ומנטליים. זוהי חלק ממורשתו של מאיר הר ציון שהציג פעם אחר פעם את היכולת להתגבר על קשיים, לכבוש יעדים ופסגות חדשות".

לדבריו, "מדובר בשביל אתגרי המיועד בעיקרו לבני נוער, חיילים , מכינות ובו לומדים דרך הרגליים עמידה בקושי פיזי ומנטלי, דבקות במטרה, נחישות ואהבת הארץ לאור מורשתו של מאיר הר ציון". בטקס השתתפו רותי, אלמנתו של הר ציון, השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר. באירוע השתתפו גם חבריו של הר ציון ליחידה 101, ישי צימרמן ודן ידין "דנדי".

"העלייה בשביל היא מסע טיפוס רעיוני. מטפסים לגובה וממריאים מחשבה", אמר האוזר. הוא פנה לחניכי מכינת "תבור" שעלו ראשונים בשביל: "הסיפור הוא ללכת אחרי הערכים, לעמוד באתגר האישי ולהכריע נכון כשתעמדו בצומת". האוזר אמר כי "הר ציון לא מסמל רק גבורה, יוזמה, חכמת מלחמה ותבונת הקומנדו, אלא סיפור גדול בהרבה מהסיפור המלחמתי. זה סיפור של ערכים, של הכרעה אישית ולפיה הקולקטיב והמדינה גם חשובים. אתן מעצמי ואעשה את המקום הזה למקום שטוב יותר לחיות בו. זו השליחות".

כמו כן, השבוע הוחלט כי בקרוב יופק בול דואר לזכר מאיר הר ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully