וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק, עיר הנחשים: 60,000 נלכדים בה מדי שנה

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 9:33

ארזתם דוחה יתושים לקראת הטיול בתאילנד? שווה להצטייד גם בלוכד נחשים: בכל 15 דקות בשעות היום נלכד נחש בבנגקוק, והתופעה הופכת להיות בעיה של ממש, בשל קצב ריבוי גבוה והיעדר אויבים טבעיים

נחש פיתון ענק כרוך מסביב למכונית - או שלא?/@thegemsfamily

בנגקוק בירת תאילנד ידועה במאות המקדשים שבה, אבל גם באלפי הנחשים שמאכלסים אותה. עובדי מוקד החירום בעיר מדווחים כי מדי שנה, הם לוכדים ומרחיקים כ-60,000 נחשים. הפניות מצד התושבים באשר להרחקת נחשים מגיעות בקצב ממוצע של כאחת מדי 15 דקות במהלך היום.

המוקד, שמספרו 199, נועד לטפל במפגעי בעלי חיים ומזיקים - בעיה הרבה יותר נפוצה בעיר ממה שרבים סבורים. אתר החדשות התאילנדי The Thaiger מדווח כי הנתונים הסטטיסטיים הללו פורסמו לאחר פרסומו של תצלום - שהפך במהרה להיות ויראלי ברשת. בתצלום נראה נחש ממין רב-חנק ("נחש בריח") ענקי, התלוי על עץ במחוז דין דאנג (Din Daeng) בבנגקוק. מקרה זה גרם לבהלה רבה בקרב התושבים באזור.

נחש פיתון על עץ בבנגקוק, תאילנד. Pangrum Dindaeng, Facebook, צילום מסך
60 אלף נחשים נתפסים בכל שנה בתאילנד. הצילום של הנחש בבנגקוק שגרם לבהלה בעיר/צילום מסך, Pangrum Dindaeng, Facebook

ועוד לא דיברנו על הצרעות ולטאות הענק

העובדים במוקד החירום בבנגקוק הסבירו כי הם מקבלים כ-200 פניות לעזרה מדי יום, כאשר מחצית מהשיחות הללו עוסקות בנחשים. שאר הקריאות עוסקות בבעלי חיים המוגדרים מזיקים, בהם צרעות, לטאות כוח המים (מין לטאה השני בגודלו בעולם, המגיע לאורך של 2-1.5 מטרים) ועוד.

עם קבלת הקריאה והגעה למקום, לוכדים העובדים את בעל החיים ומעבירים אותו לידי אנשי אגף הפארקים הלאומיים, חיות הבר ושימור הצומח של תאילנד. שם משחררים אותם בחזרה אל הטבע הפתוח, באזור מחייה המתאים להם, הרחק מאזורים עירוניים.

על פי הנתונים, 90 אחוזים מהקריאות הקשורות לנחשים מסתיימים בלכידה מוצלחת של הנחשים. עם זאת, כאשר מביטים על חצי הכוס הריקה, הרי שלפי נתון זה, בין 3,000 ל-6,000 נחשים שהצליחו להימלט מלוכדיהם, עדיין מסתובבים חופשי בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נחש פיתון בורמזי בבנגקוק, תאילנד. ShutterStock
נחש פיתון בורמזי בבנגקוק, תאילנד/ShutterStock

חיים של נחש: מינימום אויבים, מקסימום טרף

למרות שנראה כי הסביבה האורבנית, במיוחד בעיר כה שוקקת, היא מקום שאינו מתאים לנחשים, הרי שיש לקחת בחשבון כי בעיר אין להם טורפים ישירים טבעיים. עיקר הסכנות עבורם קשורות בדריסה על ידי כלי רכב. מסיבה זו, קצב התרבותם בעיר גבוה למדי. ארגון הפארקים הזואולוגים במדינה מעריך כי בכל אחד מ-50 המחוזות של בנגקוק, ישנם כ-1,000 נחשים. אלו נהנים מחיים עם מינימום אויבים ומקסימום טרף. בארגון אומרים כי "אוכלוסיית הנחשים הגדולה בבנגקוק נובעת מכך שאזרחי העיר אינם צורכים נחשים. כלומר, לזוחלים אין טורפים ישירים בעיר בעוד שיש להם שפע של טרף כגון כלבים, חתולים ותרנגולות".

ההערכות אלו הן הערכות מושכלות בלבד, והן אינן מבוססות על אין להם ספירה רשמית של אוכלוסיית הנחשים בעיר הבירה, כך שהמספרים הם רק הערכות מושכלות. אבל, מבין הנחשים שנלכדו בבנגקוק, בדרך כלל, כ-10% הם נחשי פיתון ו-90% הם נחשי רב-חנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully