וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכרת יקרה מאיטליה: תייר אסף חול בבקבוק ונקנס ב-1,200 דולר

החול הייחודי בחופי סרדיניה אהוב על תיירים רבים, אך תייר אחד נלהב מדי שילם על כך בקנס גבוה במיוחד. במקרים אחרים זה גם יכול להיגמר במאסר

מערכת וואלה

(בווידאו: טיול אופנועים בסרדיניה)

תייר צרפתי שבילה את חופשתו באי סרדיניה שבאיטליה, ביקש ליצור לעצמו מזכרת מהטיול, ומילא בקבוק פלסטיק בחול ים שאסף בחוף הבתולי שבו שהה. הוא לא שיער כי ייאלץ לשלם על כך קנס כספי גבוה.

אך בעוד שחול ים מהחופשה יכול להוות מזכרת נחמדה מהטיול, במקרה של חלק מחופי סרדיניה, מדובר בערך טבע מוגן. ברשתFox News דווח כי עם תפיסתו של האיש, ששמו לא נמסר, הכריזו הרשויות המקומיות בסרדיניה כי "התנהגויות מסוג זה אינן רק פוגעות בסביבה אלא אף מזיקות לשמירה על קו החוף כאתר טבע תיירותי בר-קיימא".

חוף פיסינאס ארבוס סרדיניה. ShutterStock
החול באי נחשב למשאב טבע מוגן מאז שנת 2017. חוף בסרדיניה/ShutterStock

גובה הקנס: לפי כמות וסוג החול

על-פי הדיווחים, בעת שהתייר הגיע לנמל התעופה קליארי אלמס (Cagliari Elmas) בסרדיניה, לקראת חזרתו לביתו, נמצא במזוודתו אותו בקבוק, שבו כשני ק"ג של חול ים. גובה הקנס עמד על 1,200 דולרים. במקרים מסוימים, עשוי הקנס להיות 3,550 דולר. הדבר תלוי הן במשקל החול שנגנב והן במיקום החוף שבו הדבר התרחש,

עוד צוין כי החול בחופי סרדיניה נחשב למשאב טבע מוגן מאז שנת 2017, והעונשים על גניבת חול מחופי הים נעים מקנסות כספיים בסכומים שונים ועד מאסר של מספר שנים. רק בשנה שעברה, דווח כי זוג תיירים מצרפת שנידנו לשש שנות מאסר לאחר ניסיון לגניבת כ-40 ק"ג חול, אותו מילאו ב-14 בקבוקי מים ריקים.

חיבתם העזה של תיירים רבים לחול בסרדיניה ידועה מזה שנים, וזאת בשל מרקמו הדק במיוחד וצבעו - הנע מוורדרד ועד לבן בוהק. מקרים כגון אלו קורים באופן שכיח, ומדי שנה נתפסות כמויות גדולות של חול ים שנאסף בחופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully