וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המטוס כבר היה בהמראה, ואז המנוע החל להתפרק

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 9:42

תארו לכם שהמטוס כבר באוויר, ואז אתם מגלים רעשים מהמנוע: זה מה שקרה אתמול בטיסת אלסקה איירליינס מסיאטל לסן דייגו, כשהטייסים חשו "רעידות חריגות" בגובה 12,000 רגל וכששבו לבדיקה - המנוע החל להתפרק. נוסע אחד גם תיעד את המאורע המבעית

כיסוי מנוע מתפרק בטיסת אלסקה איירליינס/צילום: טוויטר

טיסת אלסקה איירליינס מסיאטל לסן דייגו אתמול (שני), שכבר היתה בתהליך המראה, נאלצה לחזור חזרה לנמל התעופה סיאטל-טאקומה (SeaTac), לאחר שהטייסים חשו "רעידות חריגות" מדאיגות שהגיעו מהמטוס, זמן קצר לאחר שהוא המריא.

הרטט הגיע מאחד משני מנועי הטורבו-פאן שיוצרו ב-CFM, שהניעו את מטוס הבואינג 737-900 שגילו כמעט ארבע שנים. סרטון דרמטי ששותף ברשתות החברתיות על ידי נוסע בטיסה, מראה את הכיסוי החיצוני של המנוע נתלש מהמנוע, בזמן שהמטוס שב לבדיקה בנמל התעופה סיאטל-טאקומה.

כיסוי מנוע מתפרק בטיסת אלסקה איירליינס. טוויטר, צילום מסך
עם החזרה לשדה התעופה, הכיסוי החיצוני של המנוע נתלש מהמנוע בטיסת אלסקה איירליינס, אתמול/צילום מסך, טוויטר

לכל הנוסעים והצוות שלום

כל 176 הנוסעים וששת אנשי הצוות לא נפגעו באירוע, כך על פי אלסקה איירליינס, שאמרה בהצהרה כי המטוס הוצא כעת משירות לצורך חקירה. דובר חברת התעופה אמר, שהצוות בטיסה AS558 התמודד עם מצב החירום ב"מקצועיות ואכפתיות עצומות".

על פי נתונים שסיפק אתר FlightRadar24, הטיסה הגיעה לגובה של כ-12,000 רגל לפני שירדה במהירות והסתובבה חזרה לשדה התעופה סיאטל-טאקומה, שם נחת המטוס בבטחה כ-40 דקות לאחר ההמראה.

בשנת 2019, המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה, אמרה שעל בואינג לבצע שינויים בתכנון בכיסוי של מנועי 737 NG, זאת בעקבות תאונה מטורפת משנת 2018, שבה הייתה מעורבת טיסת סאות'ווסט איירליינס שבה נוסע אחד נהרג באופן טראגי. במהלך טיסה 1380 של חברת התעופה האמריקנית, כשל להב המאוורר שגרם להתפרקות הכיסוי ולירידת לחץ במטוס. חלון אחד נשבר מההריסות, וכתוצאה מירידה מהירה בלחץ בקבינה, אחת הנוסעות נשאבה חלקית מהחלון ומתה לאחר מכן מפצעיה.

הגורם לכשל בכיסוי המנוע ביום שני האחרון, טרם הוכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully