וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילה המליטה גור בקניה, שאר העדר הגיע לשמור על הילוד הטרי

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 16:18

הסוואנה בקניה מספקת תמיד רגעים מרגשים, אבל תיירים בסיור בשמורת המסאי מארה לא ציפו לראות המלטה של פילון ממש מול העיניים. מיד לאחר שנולד הגור החדש, הגיע עדר הפילים לשמור על הילוד הרך שלא יהיה מטרה לטורפים. צפו בסרטון המרגש

פילה ממליטה גור פילון בקניה/צילום: Twitter/Gabriele Corno

שמורת המסאי מארה שבדרום-מערב קניה - חלק מאזור הסרנגטי בטנזניה וקניה - מספקת תמיד רגעים מרגשים של טיול ספארי במיטבו. אחד מהם התרחש השבוע כשפילה אפריקנית הרה המליטה פילון חמוד בסוואנה, בעוד שאר חברי העדר הגיעו מיד עם יציאותו לעולם להגן על הרך הנולד.

בסרטון שהועלה לטוויטר, נראית הפילה כורעת להמליט ואז תוך שניות יוצא ממנה גור פילים, כולו עדיין עטוף בשילייה. מיד לאחר מכן מגיעים הפילים תחת גשם שוטף, כשהאמא מנסה לדרבן את הפילון לקום על רגליו ומסירה את שאריות השילייה מעליו, כדי שיוכל להצטרף ללהקה ולא להיות מטרה לטורפים.

הפיל האפריקני שחי במסאי מארה הוא בעל החיים היבשתי הגדול בעולם. גובהו יכול להגיע ל-4.5 מטרים ומשקלו לשישה טונות. עדרי פילים בטבע הם מטריאכליים, כלומר מונהגים על ידי הנקבה ולא הזכר, כשהפילה המנהיגה היא בדרך כלל המבוגרת ביותר בעדר. הזכרים בעדר עוזבים בדרך כלל את הקבוצה לאחר שבגרו והפכו עצמאיים.

היריון של פילה נמשך כמעט שנתיים (23 חודשים) והיא ממליטה גור אחד בכל היריון. הגור נגמל מחלב אימו לרוב אחרי 18-6 חודשים, למרות שהם עשויים להמשיך ולינוק עד גיל שש. הפילות ממליטות בין גיל 25 ל-45, בעוד הזכרים מתחילים להזדווג בגיל 20. פיל אפריקני יכול לחיות עד גיל 70.

נאחל לאמא פילה ולפילפילון חיים מאושרים וארוכים.

  • עוד באותו נושא:
  • פילה
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully