וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין צוחקת, עין דופקת? איראן וטורקיה מגבירות את שיתוף הפעולה התיירותי

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 8:19

אחרי סיכול איומי הטרור בטורקיה, הזמינו האיראנים את הטורקים לדון בשת"פ תיירותי באיראן, ונערכה פגישה בין אנשי תיירות ממחוז טהרן לבין מחוז בטמן שבטורקיה. גם שר החוץ האיראני יבקר היום בטורקיה. התחממות ביחסים אצל השכנים?

בווידאו: הצהרות של לפיד ועמיתו הטורקי באנקרה/צילום: לע"מ

טורקיה אומנם הצטיירה כידידה העוזרת לישראל בכל הנוגע לסיכול איומי הטרור האיראניים בשבועות האחרונים, אך בד בבד היא לא שוכחת להמשיך את שיתוף הפעולה התיירותי עם השכנה ממזרח - איראן.

מנכ"ל מועצת התיירות והמורשת של טהרן, פארהאם ג'נפשאן, הודיע בסוף השבוע האחרון על קיומה של פגישה שמטרתה פיתוח שיתוף הפעולה התיירותי עם מחוז בטמן (Batman) הכורדי שבטורקיה, לא רחוק מהגבול האיראני. הפגישה נערכה ביוזמת ובהשתתפות איגוד שירותי התיירות האיראני.

בתוך כך, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמור לבקר היום (שני) בטורקיה, כששיחותיו יתמקדו בניסיונות הפיגוע של החוליות האיראניות בישראלים ששהו בטורקיה.

מחוז בטמן בטורקיה. ShutterStock
האזור ששתי המדינות רוצות לפתח. מחוז בטמן במזרח טורקיה/ShutterStock

"אטרקציות תרבותיות, היסטוריות וטבעיות"

סוכנות הידיעות Tasnim מדווחת כי הפגישה, שבה השתתפו הן פקידי ממשל והן בעלי תפקידים מהמגזר הפרטי במחוז בטמן בטורקיה, נועדה לצורך היכרות הדדית בין שני הצדדים, בדגש על הפוטנציאל לשיתוף פעולה.

"היכולות של מחוז טהרן באות לידי ביטוי בייצוא מלאכת יד, במיוחד בכל מה שקשור בפריטי זכוכית, כמו גם בכל הקשור לאטרקציות תרבותיות, היסטוריות וטבעיות שימשכו תיירים ממחוז בטמן", אמר הבכיר האיראני. "בתוך יומיים הוצגו לאורחים המוזמנים ממחוז בטמן האטרקציות התיירותיות החשובות ביותר של מחוז טהרן, והזדמנויות השקעה שונות".

"בטמן הוא אחד המחוזות הגדולים בטורקיה, עם אטרקציות היסטוריות וטבעיות רבות", אמר הורמטולה רפיי, נשיא האגודה האיראנית לשירותי תיירות. "הגדרת יעד תיירותי חדש במסלול הכולל את טהרן, אספהאן ושיראז, הייתה אחת ממטרות המפגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully