וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהרן, קהיר ואיסטנבול: קווי התעופה העמוסים בעולם כרגע

הקורונה שיגעה את העולם - וגם את סטטיסטיקת התעופה. מסתבר שנכון לעכשיו, הקו העמוס בעולם הוא בין אורלנדו שבארה"ב לפוארטו ריקו. במקום החמישי: קו טהרן-איסטנבול. והשכנה הדרומית שלנו מככבת פעמיים בעשירייה הראשונה

טיול במצרים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

בעבור רוב בני האדם בעולם, טיסות לחופשה בחו"ל נחשבות כיום לנחלת העבר. מעין זיכרון רחוק. כולם יודעים כי המגבלות שהוטלו ברחבי תבל בשל מגפת הקורונה, הביאו לירידה משמעותית במספר הטסים. עם זאת, מסתבר שקווי התעופה העמוסים ביותר כיום הם לא בדיוק אלו שהייתם מצפים.

חברת האנליסטים OAG, המתמחה בין השאר באיסוף מידע תעופתי, מציגה בימים אלו את נתוני הקווים העמוסים ביותר בעולם לתחילת שנת 2021. מהדוח, שהתפרסם באתר CNN, עולה כי בחודש שעבר למשל, הנתיב האווירי לונדון-דובאי היה העמוס ביותר, עם 190,000 מושבים שנרכשו. זאת בשל הפופולריות של דובאי כיעד לחופשה קיצית ללא צורך בבידוד עם ההגעה בקרב מטיילים בריטיים. אך ה"חגיגה" הסתיימה, לאחר שאיחוד האמירויות התווסף לרשימת המדינות האדומות.

וכך, נכון לעכשיו, את המקום הראשון תופס הקו שבין אורלנדו שבארצות הברית לסן חואן שבפוארטו ריקו, עם 135,244 מושבים שנקבעו לחודש פברואר. בין הסיבות לפופולריות: משך הטיסה (כשלוש שעות בלבד) והעובדה כי אמריקנים אינם נזקקים לדרכון ביעד זה. ובכלל, פוארטו ריקו נחשבת בעיני האמריקנים כמקום מפלט נעים ואהוב, עם ניחוח אקזוטי.

דיסני וורלד, אורלנדו, ריק בגלל הקורונה. GettyImages
רק 3 שעות טיסה לפוארטו ריקו. דיסני וורלד, אורלנדו/GettyImages

במקום ה-3: קו במזרח התיכון

במקום השני ניצב הנתיב האווירי בין דובאי לניו דלהי שבהודו, עם 129,683 מושבים לחודש זה, בעוד שאת המקום השלישי תופס הקו בין קהיר שבמצרים לג'דה שבערב הסעודית (128,665 מושבים).

כאשר מתייחסים לנתוני קווי תעופה פנים-מדינתיים, את המקום הראשון תופס קו פנימי בקוריאה הדרומית, בין הבירה סאול לבין פרובינציית ג'ג'ו (Jeju). כאן, המספר אדיר - 1,119,037 מושבים. במקום השני וייטנאם, בקו שבין הערים האנוי והו צ'י מין (1,085,472 מושבים).

בשל הגבלות קורונה נוקשות ביבשת אירופה, היעדים ביבשת זו מופיעים רק פעמיים בעשירייה הראשונה, ושניהם בתחומי צרפת (אם כי מדובר בטיסה מעבר לים).

ארבעת הקווים הפנימיים העמוסים ביותר בארצות הברית יוצאים כולם מהעיר אטלנטה, עם פורט לודרדייל (215,248) במקום הראשון, ואחריה אורלנדו, מיאמי וטמפה.

עוד בוואלה!

המטוסים לא נחים: זה קו הטיסות העמוס ביותר בעולם

לכתבה המלאה
שדה תעופה בטהרן. Shutterstock, ShutterStock
מסתבר הרבה טורקים טסים לשם. טהרן/ShutterStock, Shutterstock

קווי התעופה הבינלאומיים העמוסים ביותר בעולם כיום

1. אורלנדו (ארה"ב) - סן חואן (פוארטו ריקו) - 135,244 מושבים
2. ניו דלהי (הודו) - דובאי (איחוד האמירויות) - 129,683
3. קהיר (מצרים) - ג'דה (סעודיה) - 128,665
4. פריז (צרפת) - פואנט-א-פיטר (מחוז גוואדלופ השייך לצרפת) - 118,5945
5. טהרן (איראן) - איסטנבול (טורקיה) - 110,936
6. ניו יורק (ארה"ב) - סנטיאגו (צ'ילה) - 108,876
7. פורט דה פרנס (מרטיניק) - פריז (צרפת) - 104,923
8. קהיר (מצרים) - ריאד (סעודיה) - 103,922
9. סאול (דרום קוריאה) - טוקיו (יפן) - 100,676
10. קאנקון (מקסיקו) - דאלאס (ארה"ב) - 98,045

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully