וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך גשר היהלום השקוף שבנו ישראלים בגיאורגיה

יוסי פישר, גיאורגיה

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 11:20

גשר שקוף באורך 240 מטרים, המתנשא לגובה 280 מטרים מעל קניון צאלקה בגיאורגיה, נחנך אתמול בהשקעה של 25 מיליון דולרים. זהו פרויקט התיירות הגדול במדינה, שבוצע ע"י חברת Kass הישראלית, כשבמרכז הגשר תלוי יהלום שקוף ובו בר משקאות

גשר היהלום השקוף בגיאורגיה/צילום: יוסי פישר

גשר היהלום השקוף מעל קניון צאלקה בגיאורגיה, נחנך אתמול (שלישי) במעמד מכובדים מהממשלה ומשאר העולם.

הגשר, שבנייתו ארכה שלוש שנים ועלותו נאמדה ב-25 מיליון דולרים, הוא פרויקט התיירות הגדול במדינה שעליו אחראית חברת הנדל"ן הישראלית Kass Group והיזמים הישראלים חיליק בר ויוסי סגול, בשילוב הממשלה המקומית.

אורכו של הגשר השקוף הוא 240 מטרים והוא מתנשא לגובה 280 מטרים. במרכזו תלוי היהלום השקוף - המבנה השקוף התלוי הגדול והגבוה בעולם.

גשר היהלום השקוף בגיאורגיה. Kass Group,
בנייתו ארכה שלוש שנים ועלותו נאמדה ב-25 מיליון דולרים. גשר היהלום בגיאורגיה/Kass Group
גשר היהלום השקוף בגיאורגיה. Kass Group,
המונומנט המרכזי באתר הוא גשר היהלום שנבנה בין שני הצוקים האדירים/Kass Group

במסגרת הפרויקט שוקמה שמורת הטבע צאלקה בגיאורגיה והפכה לאתר תיירות מרכזי ונגיש לציבור המטיילים והתיירים. אתר התיירות Kass Land שבו הגשר, נמצא בשמורת בחבל דאשבש - מרחק שעה וחצי נסיעה מהבירה טביליסי.

האתר משתרע על שטח של 2,000 דונמים, כ-1,500 מטרים מעל פני הים וכולל את גשר היהלום, כפר נופש, בית מלון מסעדה ומגוון אטרקציות. הפרויקט ממוקם באזור המאופיין במרחבי טבע אינסופיים, במגוון ביולוגי ייחודי של צמחייה ובעלי חיים, עשרות מפלים וקניון עצום שנחצב בסלעים הוולקנים על ידי נהר החרמי.

עוד בוואלה!

פחד גבהים: גשר הזכוכית התפרק, והתייר נשאר תלוי בין שמים לארץ

לכתבה המלאה
גשר היהלום השקוף בגיאורגיה. יוסי פישר, מערכת וואלה!
בבניית הגשר נעשה שימוש בפלדה עדינה וזכוכית שאינה מסנוורת/מערכת וואלה!, יוסי פישר
גשר היהלום השקוף בגיאורגיה. יוסי פישר, מערכת וואלה!
זה מה שרואים למטה מהגשר/מערכת וואלה!, יוסי פישר

היהלום שבגשר

המונומנט המרכזי באתר הוא גשר היהלום שנבנה בין שני הצוקים האדירים שבצידי הקניון. הגשר קיבל את שמו בשל בר היהלום שנבנה במרכזו. בהר הוא, כאמור, המבנה השקוף התלוי הגבוה בעולם (נמצא בבחינת שיא גינס לתואר זה) והישיבה בו היא חוויה ייחודית לכשעצמה.

את הגשר ואת בר היהלום עיצב ותכנן תומר מור יוסף, ובבנייתם השתתפו צוותים מקצועיים משלוש מדינות: הולנד, בלגיה וגרמניה, שהתמודדו עם משימת בניה מורכבת ביותר שחייבה התחשבות בתנאי השטח הטבעיים, תוך שימוש בפלדה עדינה וזכוכית שאינה מסנוורת, כשהרעיון היה להטמיע את הגשר בתוך הריאה הירוקה מבלי לפגוע בנוף המדהים. הגשר הוטמע כמו תכשיט יוקרתי שענוד בין מים לשמיים מעל הקניון, והותקנו בו גם חיישנים מיוחדים כדי למנוע פגיעת ציפורים.

קניון צאלקה בגיאורגיה. יוסי פישר, מערכת וואלה!
מרחבי טבע אינסופיים. קניון צאלקה/מערכת וואלה!, יוסי פישר
גשר היהלום השקוף בגיאורגיה. יוסי פישר, מערכת וואלה!
זיפליין אופניים על הגשר השקוף/מערכת וואלה!, יוסי פישר

נדנדת צוקים בגובה 40 מטרים

במסגרת הפרויקט וכמהלך משלים לחוויית הנופש הייחודית נבנה באתר ה-Kass Diamond Resort - כפר נופש המכיל 120 וילות אירוח מפנקות בשטח של 60 מ"ר כל אחת, כולל מרפסת מנוחה הפונה אל הנוף המרהיב של השמורה, כשבחדרים מיזוג אוויר, טלוויזיה וחדר רחצה פרטי עם מקלחת וחלוקי רחצה, חימום מבוסס רדיאטור, מיני בר, אזור מטבחון ועוד. להקמת הריזורט שותפה איסתא נדל"ן. קבוצת היזמים ממשיכה לפתח את האתר ובתוך כשנה תשלים גם את בנייתו של מלון שיכלול 100 חדרי אירוח, בסמוך לריזורט.

המבקרים בשמורה יכולים ליהנות מאטרקציות נוספות, כמו נדנדת צוקים בגובה 40 מטרים הממוקמת בלב השמורה, רכיבת אופניים על כבלים המתוחים בין שני צוקי הקניון בגובה 280 מטרים, טיולי ג'יפים, מסלולי הליכה, סיור מפלים, בריכות טרמיות, חוות סוסים ומסעדת שף המציעה תפריט עשיר ומגוון מול הנוף הקסום. היזמים ממשיכים לפתח את האתר ובקרוב יכריזו גם על הקמת אתר גלמפינג ופארק מים מקורה.

העקרון שהנחה את היזמים במשך תהליך השיקום והפיתוח של השמורה והאתר, הוא לשמור על אוצרות הטבע ולהטמיע את האטרקציות בתוכם. במסגרת עבודות הפיתוח לא נעקרו עצים ולא נהרסו אוצרות טבע. "צפי המבקרים באתר בשנה הראשונה עומד כל כשני מיליון מבקרים", מסביר תומר מור יוסף, סמנכ"ל Kass Group.

"גיאורגיה היא מדינה ידידותית ומלאת פוטנציאל ליזמות בתחומים רבים, היא משופעת באוצרות טבע מרהיבים ומעודדת השקעות של יזמים זרים בפיתוח אתרי תיירות תוך שמירה על הטבע והסביבה. מדובר ביעד פופולארי ביותר בקרב ישראלים ותיירים מכל העולם, ואנו גאים מאוד על השלמת הפרויקט הייחודי והעצום הזה שמהווה אטרקציה ברמה בינלאומית שאין דומה לה באזורנו, ושתוכנן ונוהל כולו על ידי יזמים ישראלים" אומר היזם-שותף חיליק בר.

seperator

מחירים

מחיר הכניסה לשמורה ולגשר: 49 לארי (כ-54 שקלים). ילדים עד גיל 3 - חינם.
מחירי האטרקציות: נדנדת צוקים ו-זיפליין אופניים - 50 לארי לאדם (כ-55 שקלים לאטרקציה).
מחירי הלינה בריזורט, לזוג, ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר: אמצ"ש - החל מ-500 לארי (כ-587 שקלים) / סופ"ש - החל מ-750 לארי (כ-880 שקלים).
* המחירים עשויים להשתנות מעת לעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully