וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכופף באוויר": הגשר הסיני הזה כה מטורף, עד שיש מי שטוענים שהוא פייק

הוא נמתח מעל תהום, מתהדר בצורה גלית כמעט בלתי אפשרית ומביא עמו תגובות נלהבות - וגם ספקניות. קבלו הצצה אל הגשר הסיני החדש שמעוצב בהשראת סמל סיני קדום

עוד לפני שנפתח רשמית, בשנת 2020, נחשף לראשונה בשנת 2017 עיצובו של גשר רויי (Ruyi Bridge ) בסין, והביא עמו שלל תגובות נלהבות ומופתעות.

מדובר בגשר זכוכית "מכופף", הצופה אל עבר הנופים המדהימים שבמחוז במחוז ג'ג'יאנג (Zhejiang) שבמזרח סין. הוא מצוי בגובה של 140 מטרים, בין שני מצוקי ענק ומעל תהום עמוקה, ובזכות צורתו יוצאת הדופן, תכנונו גרר ספקות רבים באשר להיתכנותו בפועל. רבים סברו כי התכנון כלל אינו מציאותי.
עם זאת, המבקרים הצביעו ברגליים, ועם פתיחתו הרשמית בשנה שעברה, כבר חצו אותו מצד לצד יותר מ-200,000 מטיילים, רובם מקומיים.

רבים מהם, מגיבים לחוויה המסחררת ברשתות החברתיות. כך למשל, גולש שטייל במקום ציין כי אהב את העיצוב אך לא היה בטוח עד כמה הגשר בטוח. "הייתי רוצה שיהיו בו מעקות טובים יותר", כתב.
לצד זאת, תצלומים וסרטונים של הגשר, שהופצו ברשתות החברתיות ובמדיות השונות והפכו להיות ויראליים, גרמו לרבים להטיל ספק באמיתות הגשר, ורבים בעולם אף סבורים כי מדובר בפייק. "לדעתי הוא מזויף", כתב אחד הגולשים.

אחד הסרטונים היותר מדוברים של הגשר צולם בחודש נובמבר האחרון על ידי האסטרונאוט הקנדי כריס הדפילד, שעשה שימוש ברחפן והותיר צופים רבים נדהמים.

צפו בגשר המרהיב

ההשראה: סמל קדום למזל טוב

הדיילי סטאר מדווח, כי עיצוב הגשר נעשה בהשראת כלי פולחן קדום המהווה גם סמל סיני ידוע, הקרוי Ruyi. הוא עשוי מאבן ירקן (ג'ייד) מעוקלת המשמשת כסמל למזל טוב.

הגשר עצמו מורכב משלושה גשרי בעלי צורה גלית, כאשר משטח ההליכה עשוי בחלקו מזכוכית שקופה. "האלמנטים השזורים בגוף הגלי של הגשר מעניקים למבקרים החולפים בהם חוויה ייחודית", מסבירים מתכנני הגשר. "השילוב בין הצורה הרכה והחומרים הקשים מתמזג באופן מושלם עם הנוף הטבעי" הם מוסיפים.

למעלה מ-2,300 גשרי זכוכית בסין

כידוע, סין הפכה להיות "אימפריה של גשרים", ובשנים האחרונות נחנכים עוד ועוד גשרים ששוברים שיאי גובה ואורך. בקיץ האחרון נחנך במדינה גשר הזכוכית הארוך בעולם: 526 מטרים מעל נהר יאנגצה (Yangtze, קרוי גם צ'אנג ג'יאנג). בנוסף, מעריכים כי בסין ישנם למעלה מ-2,300 גשרי זכוכית.

  • עוד באותו נושא:
  • גשר
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully