וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימן לחורף גרעיני": תמונות של הספינקס במצרים "עוצם את עיניו" מלחיצות את המאמינים

29.5.2022 / 23:40

תמונות של פסל הספינקס הגדול של גיזה כשעיניו "עצומות" מעוררות חשש בקרב מאמינים שמא מדובר בהתממשות של נבואת אחרית הימים - כשאלה טוענים שזה האישור הסופי לכך שחורף גרעיני מגיע אלינו

האם הספינקס עצם את עינייו?/Mohammed Hassan

הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הקורונה ומשבר האקלים הותירו רבים בעולם באמונה שנבואת סוף העולם קרובה מתמיד להתגשמותה. התקדמותו של צבא רוסיה במזרח אוקראינה מעלה חששות הגיוניים לגבי מה שעלול לקרות אם הסכסוך יסלים - ואחד האיומים הממשיים הגדולים ביותר כרגע הוא ההשפעה של מלחמה גרעינית אפשרית. כעת החוששים מקבלים חיזוק ממקור לא צפוי - תמונות של פסל הספינקס הגדול של גיזה כשעיניו נראות עצומות מעוררות חשש שמא מדובר בסימן מובהק להתגשמות נבואת אחרית הימים.

משתמשים שיתפו תמונות מטרידות בהחלט של הספינקס במצרים עם "עיניים עצומות", וטענו שהפסל שגופו אריה וראשו אדם (ככל הנראה חעפרע, פרעה מצרים העתיקה), סוגר את עיניו באימה מפני החורף הגרעיני המתקרב. חורף גרעיני הוא מצב אקלים עולמי תאורטי הנחזה כתוצאה אפשרית של מלחמה גרעינית בקנה מידה גדול. על פי הדעה הרווחת, שימוש בכלי נשק גרעיניים על מטרות מתלקחות כמו ערים תעשיתיות עשוי להביא לפליטת כמויות גדולות של עשן ואפר לסטרטוספירה של כדור הארץ. העשן יתפשט ברחבי העולם בסטרטוספירה העליונה וימשיך כך במשך שנים. הוא יביא למזג אוויר קר מאוד ולתנאי חושך ויובש בכל כדור הארץ. תנאים אלו יקשו על צמיחת היבול ויביאו לרעב עולמי.

בנוסף, לכל מלחמה גרעינית יש השלכות קטסטרופליות על האוזון, כשזה עשוי להיפגע ולאפשר קרינה אולטרה סגולה מוגברת על כדור הארץ. חורף גרעיני יביא לאסון עולמי בקנה מידה חסר תקדים, שכן גם מדינות הרחוקות מהמקומות בהן יוטלו פצצות גרעיניות עדיין יסבלו מההשלכות העקיפות של זה.

הספניקס עצם את עיניו?

מאמינים סבורים ששינוי מצבו של הספניקס האייקוני מרמז על האסון העולמי הקרוב, אך מומחה העתיקות המצרי עלי אבו דיש דחה את התיאוריה ואמר כי התמונות המחשידות נועדו רק כדי להגביר את התיירות למדינה. בעמוד הפייסבוק של משרד התיירות המצרי הודיעו כי "הפוסט שזכה לתפוצה רחבה בהחלט אינו נכון". הם הוסיפו: "הספינקס לא מיצמץ, וסביר להניח שהתמונות שברשת צולמו מזוויות צדדיות שגרמו לפסל להראות כאילו עיניו עצומות. יתכן גם שהתמונות נערכו בעזרת תוכנת עריכה".

חיפוש מהיר במאגר התמונות Getty Images מציג עשרות תמונות של פסל אלהול (הספינקס) שצולמו בתאריכים שונים, כשחלקן מציגות את עיני הפסל הנראות פקוחות, וחלקן - שצולמו מזוויות צדדיות - מציגות את הפסל כאילו עיניו עצומות. ברשות התיירות הוסיפו: "מקורות במשרד התיירות והעתיקות טענו שהתמונות נערכו באפליקציית עריכת תמונות. אין זו הפעם הראשונה שבה נפוצות שמועות דומות על הספינקס". כמו כן, הוצע גם כי מצלמה עם רזולוציה גרועה עלולה לגרום לפסל להיראות כאילו עיניו עצומות, בשל חוסר יכולתה לקלוט את הפרטים הקטנים.

הספינקס הגדול של גיזה הוא אחד המבנים הגדולים ביותר בכדור הארץ שנחצבו מסלע יחיד. מדובר באחד האתרים המתויירים ביותר במצרים, כשרבים מאמינים שהפסל הענק הבנוי מאבן גיר ומגיע לאורך של 73 מטרים נבנה בשיאה של הממלכה העתיקה של מצרים, בסביבות המאה ה-26 לפני הספירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully