וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם חדש: בולען עצום שנפער חשף יער עתיק ומסתורי ובו חיות לא מוכרות

23.5.2022 / 23:52

חוקרים רבים סבורים שיש עולמות נוספים בחלל החיצון. אבל מה אם היינו מגלים שהעולמות האחרים נמצאים ממש כאן, מתחת לרגליים שלנו? בור עצום חשף שטח אדמה מכוסה בעצים, והמומחים סבורים שיש שם גם יצורים חיים שלא מוכרים לאדם

בולען ענק ובתוכו יער מסתורי נמצא בסין/Reuters Marketplace - Video Elephant

חוקרי מערות סיניים, נדהמו לאחר שגילו בולען עצום בעומק של כ-200 מטרים, שהכיל יער בתחתית, "ואולי בעלי חיים אחרים, כמו עולם אבוד". הבור הוא אחד מ-30 בולענים מוכרים לרשויות, הממוקמים במחוז לי, באזור האוטונומי גואנגשי ג'ואנג שבדרום סין.

"לא אתפלא אם אגלה שיש מינים נסתרים שנמצאים במערות האלו, שמעולם לא דווח עליהם או תוארו על ידי המדע עד עכשיו", אמר צ'אן ליקסין, שהוביל את צוות משלחת המערות של גואנגשי שגילו את התהום.

הצוות גילה את המכתש הרחב בסוף השבוע שעבר. הם ירדו כ-100 מטרים לעומק הבולען למשך מספר שעות, ולאחר מכן חזרו בשלום אל פני השטח באותו ערב. לדברי ג'אנג יואנהאי, מהנדס בכיר מהמכון לגיאולוגיה קארסט של סין הגיאולוגית, אורכו של הבולען ה"עצום" למעלה מ-305 מטר, רוחבו 131 מטר ועומקו 200 מטרים.

אם כל זה לא מעורר יראת כבוד, הבולען מכיל שלוש מערות פנימיות שעל פי הדיווחים, נוצרו על ידי שחיקה עוד בתחילת האבולוציה של הבולען. המאפיין המרשים ביותר הוא "יער שמור היטב" בתחתית הבור, שנראה כמו ביתם של עצים פרהיסטוריים בגובה של למעלה מ-40 מטר.

מה עוד מסתתר שם?

יתכן מאוד שהעצים האלה הם לא הפרטים היחידים שחיים בתהום המסתורית. ג'ורג' ווניף, מנכ"ל מכון המחקר הלאומי למערות בארה"ב, שלא היה קשור למשלחת, אמר כי בולענים מסוג זה יכולים לספק נווה מדבר אמיתי לכל החיים. בעוד שעצים קיימים בבולענים אחרים, מומחים אומרים שהם יכולים לגדול רק אם הבור רדוד מספיק ויש לו פתח גדול מספיק כדי שאור שמש תיכנס אליו. לכן הם מעריכים שהבולען החדש שנחקר הוא כמעט ללא ספק ביתם של בעלי חיים קטנים, כמו חרקים, שכרגע עדיין לא מוכרים למדענים.

"לא אתפלא אם נגלה שיש מינים של בעלי חיים שנמצאים במערות האלה שמעולם לא דווחו או תוארו על ידי מדענים עד היום", אמר ליקסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully