וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבים החזירו אוצר גנוב למקדש בהודו: "רדפו אותנו סיוטים"

27.5.2022 / 0:48

כנופיית גנבים החזירה 16 פסלי אלילים שגנבה ממקדש הינדי עתיק. לצד הפסלים הגנובים נמצא מכתב בו הסבירו הגנבים כי הם סובלים מסיוטים ממשיים ו"לא מצליחים לישון, לאכול ולחיות בשלווה". מתברר שמקרי החזרת פריטים עתיקים גנובים נפוצה בעולם - ובעיקר באיטליה

גנבים החזירו חפצים שגנבו ממקדש הינדי לאחר שסבלו מסיוטים/Aaj Tak

כנופיית גנבים החזירה יותר מתריסר פסלי אלילים שגנבה ממקדש עתיק בהודו ובמכתב שהשאירו הסבירו שעשו זאת מכיוון שמאז הגניבה הם סובלים מסיוטים ולא מצליחים לישון, לאכול ולחיות בשלווה.

בשבוע שעבר מסרה המשטרה המקומית כי 16 פסלים של לורד בלאג'י, גלגול של האל ההינדי וישנו, נגנבו ממקדש בן 300 שנה שנמצא ברובע צ'יטראקוט שבאוטר פראדש, הודו. פסלי האלילים עשויים ברובם מנחושת וכסף ואחד מהם עשוי מאשטדהטו - סגסוגת של שמונה מתכות.

עם זאת, המשטרה לא נאלצה לעשות עבודה רבה באיתור החפצים הגנובים, מכיוון שהם הוחזרו ביום שני עם הודאה והתנצלות. מפקח המשטרה ראג'יב סינג מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "ביום שני בלילה הם השאירו 14 מהם ליד ביתו של המנהל של המקדש. הם גם השאירו מכתב וידוי, בו נכתב כי הם מחזירים את הפסלים כי מאז הגניבה הם סובלים מסיוטים". ב-Times of India דיווחו כי הגנבים כתבו במכתב: "אנחנו סובלים מסיוטים מאז שביצענו את הגניבה ולא הצלחנו לישון, לאכול ולחיות בשלווה. מאסנו בחלומות המפחידים ואנחנו מחזירים את חפצי הערך שלכם". הם גם ביקשו סליחה.

הגנבים החזירו את כל הפסלים מלבד שניים - והחליטו כנראה שהם יכולים לסבול 1/8 מהסיוטים שמלווים לאוצר שנותר ברשותם. בתקשורת המקומית דווח כי המשטרה ממשיכה בחקירה בכדי לאתר את הגנבים.

מסתבר שגנבים שמחזירים חפצים עתיקים שגנבו כיוון שהם מאמינים שהם מקוללים זה דבר שכיח באופן מפתיע. במהלך השנים נלקחו מאות פריטים מהעיר הרומית העתיקה פומפיי, בה אלפי גופות נשמרו בצורה מושלמת על ידי האפר הוולקני ואבן הפומיס מההתפרצות העוצמתית במיוחד של הר הגעש וזוב שמחקה הכל, כולל את העיירה השכנה הרקולנאום, לפני אלפי שנים.

כל כך הרבה גנבים ממשיכים להחזיר את החפצים הגנובים שלהם - במחשבה שהם מקוללים - שלפומפיי יש תערוכה קבועה של הפריטים הללו ומכתבי חרטה הנלווים להם. בשנת 2020, גנב החזיר פסלון שלקח מדומוס פומפייאני, והסביר במכתב שהפסל שיחרר "עין רעה במשפחה שלו". לבסוף התברר שהפסל שנגנב בכלל היה העתק, והגנב פשוט לא ידע זאת.

"קללת פומפיי" - כמו גם הסיוטים שעברו על גנבי אלילי האל בלאג'י - היא כנראה שטות. עם זאת, תושבת קנדה בשם ניקול מוכנה להישבע שהפריטים שהיא גנבה הרסו את חייה. לפי העיתון האיטלקי Il Messagero, ניקול גנבה אריחי פסיפס, פיסות שיש וחלק מאמפורה (סיר עם שתי ידיות) מפומפיי בשנת 2005, כשהייתה בת 21 ורצתה לקחת איתה מזכרת ייחודית ש"אף אחד לא יכול לקבל". היא לקחה אותם לביתה בקנדה, ואז - לדבריה - פרצה הקללה.

"לקחתי פיסת היסטוריה שהתגבשה עם הזמן ושיש בה הרבה אנרגיה שלילית. אנשים מתו בצורה כל כך נוראית ולקחתי חלקים הקשורים לארץ ההרס ההיא", כתבה במכתב, שהוצג בפני Il Messagero. "מאז אותו יום, המזל הרע פקד אותי ואת משפחתי. אני בת 36 עכשיו וחליתי בסרטן השד פעמיים, הפעם האחרונה הסתיימה בכריתת שד כפולה. גם למשפחה שלי ולי היו בעיות כלכליות. אנחנו אנשים טובים ואני לא רוצה להעביר את הקללה הזו למשפחה או לילדים שלי".

ניקול הבטיחה במכתב שהיא תחזור יום אחד לאיטליה כדי להתנצל באופן אישי, אך היא מחזירה אותם כבר עכשיו בתקווה שזה "ינער מעליי את הקללה שנפלה עליי ועל משפחתי", היא כתבה, "בבקשה קבלו את הפריטים האלה כדי שתעשו את הדבר הנכון במקום הטעות שאני עשיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully