וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושק פארק "אגם הפרפרים" הראשון בישראל

בימים אלו הושק פארק "אגם הפרפרים" הפתוח הראשון בישראל בכרמיאל. פארק הפרפרים משתרע על שטח של 15 דונם ובהקמתו השקיעו כ-3 מיליון שקלים, והוא נועד לשמש מקלט למיני הפרפרים בעולם שבו הם נכחדים

נדידה של כ-10 מיליון פרפרי נימפיות החורשף/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

פארק "אגם הפרפרים", פארק הפרפרים הראשון בישראל, הושק בימים אלו במתחם מפעל קליל בכרמיאל. הפארק משתרע בשטח המפעל שמשתרע על שטח של כ-15 דונמים שכולל שני אגמים, אחד קבוע ושני עונתי - שיצבור מי גשם שיורדים בשטח, פארק הפרפרים. בהקמת הפארק השקיעה חברת קליל כ-3 מיליון שקלים.

הפארק הינו פתוח ולא כחממה סגורה ויאפשר לפרפרים באזור לשהות ולהתרבות בפארק. הפארק יכלול ביוטופים טבעיים כולל חורש פתוח, שיחים וצמחים רב-שנתיים וחד-שנתיים, רחבות של פרחי בר וצמחי תבלין, המותאמים לצרכי הפרפרים באזור.

בעוד הפרפרים הולכים ונעלמים מעולמנו בגלל מצוקה סביבתית מעשה ידי האדם - הנובעים מזיהום אוויר ומים שימוש בחומרי הדברה בחקלאות ובבית שהורגים גם את הפרפרים. פארק הפרפרים ישמש מקלט למיני הפרפרים - בפארק הם יוכלו לחיות ולהתרבות ולאזן במקצת את תהליך היעלמותם מסביבת חיינו.

פרפר זנב סנונית הדור. אילן גרין סויסה,
פרפר זנב סנונית הדור, אחד ממיני הפרפרים הרבים בפארק/אילן גרין סויסה

באזור הפארק כ-42 מיני פרפרים

הפארק הוקם ביוזמת חברת קליל (הסמל המסחרי של קליל הוא פרפר) בשיתוף עיריית כרמיאל ודובי בנימיני, מומחה עולמי לפרפרים. בתהליך תכנון הפארק נעשה סקר חי וצומח בשטח המיועד לפארק מתוך כוונה לשחזר את הטבע המקומי. הסקר נעשה בסטנדרטים בין לאומיים והוכיח את אפקטיביות הפארק באופן מדעי בהגדלת אוכלוסיית הפרפרים באזור, תוך הנחיות איזה צמחים ישתלו כצמחי פונדקאות לפרפרים השונים ואיזה לצורך צוף. באזור הפארק (בקעת כרמיאל) נמצאים כ-42 מיני פרפרים.

צורי דבוש יו"ר חברת קליל: " לאחר תכנון מדוקדק שהחל ב-2013, הקמת פארק הפרפרים היא הגשמת חזון שמתחבר ליעוד של קליל לגרום לסביבותינו לחייך ולהיות גאים במעשינו, ומביאה לידי ביטוי את מחויבותנו לא רק לשמור על הטבע אלא להחזיר לטבע".

פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "אני שמח שהחברה לקחה על עצמה פרויקט שכל מטרתו חיבור עם הטבע והסביבה וחיבור לרוח האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully