וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי המסתורי שמופיע בגוגל מפות אך לא קיים במציאות

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 7:45

"איי סנדי" הופיעו בגוגל מפות, הוסרו בנובמבר 2012, אך זוהו שוב ב-Google Earth. החוקרים האוסטרלים מצאו במקום רק מים בעומק של 1,400 מטרים: "זו ממש תעלומה"

האי סאנדי בגוגל מפות/GOOGLE MAPS

קבוצת האיים הידועה בשם "אי סנדי", היוו תעלומה כבר שנים רבות. האי נמצא בהרבה מפות, כולל גוגל מפות, בעשור האחרון. הם נמצאים בין אוסטרליה לאיי קלדוניה, ומופיעים ב-Google Earth ככתם שחור. אבל למרות שהם מופיעים בתרשימים ובמפות, המדענים והחוקרים שהגיעו לאזור הזה, לא מצאו שם שום דבר מלבד הגלים הכחולים של הים - רחוק מהציפיות המקוריות.

ב-26 בנובמבר, 2012, גוגל הסירו את מה שנקרא איי סנדי מהמפות שלהם, אבל גולשים חדי העין הבחינו במשהו דרך הלוויינים. האנשים שנכנסו ל-Google Earth, זיהו את "איי הפנטום" הללו במפה.

הכל התחיל כשמגלה הארצות ג'יימס קוק סימן את האי סנדי במפות, מדרום לקו רוחב 19 דרום, סמוך ממערב לקו האורך 164 מזרח. רק מאה שנה לאחר מכן הגיע דיווח נוסף על האי סנדי, כאשר האונייה "ולוסיטי" שבה ממסעה לאירופה, ודיווחה על מספר איי חול בקו האורך 159.925°, בין קווי הרוחב 19°7' ו-19°20'. בקרבת מיקום זה שוכנים איי שסטרפילד ונראה כי האונייה הזו טעתה בניווט והגיעה אליהם. בעקבות הדיווח, החל מסוף המאה ה-19, הופיע האי סנדי במפות ימיות של גרמניה, ארצות הברית ובריטניה ועל פי ההערכות והתיאורים מדובר באי באורך של 23 קילומטר ורוחב של כמעט 5 קילומטר.

צפו בהסבר

במפות הידרולוגיות מאוחרות יותר נרשם ליד האי כי קיומו מוטל בספק וסקר של השירות ההידרוגרפי האוסטרלי מצא כי באזור הזה יש רק קרקעית אוקיינוס שנעה בין 1,500 מטר - 2,400 מטר מתחת לגובה פני הים. בעקבות סקר זה נעשתה בדיקה אווירית של השירות ההידרוגרפי והאוקיינוגרפי הימי של צרפת בעקבותיו הוסר האי מהמפות הרשמיות של צרפת ב-1979 וב-1985 גם מהמפות האוסטרליות.

למרות תגלית זו, האי נשאר על המפות האמריקאיות והופיע גם באטלס העולם של הטיימס ב-1999 ובגוגל מפות. בסוף שנת 2012 סקר ימי של אוסטרליה שמטרתו היה חקר טקטוניקת הלוחות של צפון ים האלמוגים בדק מחדש גם את הימצאותו של האי ולאחר שלא נמצא, דווח כי האי לא קיים. דיווח זה יצר הד תקשורתי עולמי ובעקבותיו נמחק האי בכל המפות כאשר האי הוסר מגוגל מפות ב-26 בנובמבר 2012 וב-Google Earth האזור הוסתר בפיקסלים שחורים. ב-29 בנובמבר 2012 הודיעו בנשיונל ג'יאוגרפיק כי סופית הוכח כי האי לא קיים והוא הוסר מכל המפות.

המדענים האוסטרלים שניסו לחקור האם האי הזה קיים, מצאו שם רק מים בעומק כזה שלא מותיר סיכוי שקיימת יבשה שהסתתרה מתחת להם. מריה סטון מאוניברסיטת סידני התייחס לתעלומה ואמרה: "רצינו לבדוק את זה וגילינו שעומק המים שם הוא 1,400 מטרים - זה מאוד עמוק. איך האי הזה קיים בגוגל מפות? אנחנו לא יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully