וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חדש: הורים כותבים מראש מכתבי התנצלות לנוסעים במטוס

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 9:02

הם עולים לטיסה עם מכתבי התנצלות ולעתים אפילו מצרפים אטמי אוזניים או ממתקים לשאר הנוסעים. הכל כדי שיסלחו להם על החטא ה"נורא" מכל: עלייה למטוס עם תינוק בוכה. מעניין האם הטרנד הזה יגיע גם לישראל

טיסה במחלקה הראשונה ב-United Emirates/צילום: מתוך יוטיוב

הנה טרנד מעולם התיירות שנראה כי הוא כבר יוצא משליטה: הורים לתינוקות או פעוטות שעולים לטיסה, וכותבים מראש מכתבי התנצלות לשאר הנוסעים על ההפרעה הצפויה, מתחננים למחילה ולעתים אפילו מצרפים פינוקים קטנים.

מאז שפרצה לחיינו מגפת הקורונה - ואם להיות כנים, אז אפילו לפניה - הטיסות הפכו להיות חסרות גבולות: אנשים רבים ביניהם, מפריחים נפיחות, חולצים נעליים ותוחבים את כפות רגליהם לעבר נוסעים אחרים. אפשר כמובן להאשים את הצפיפות הרבה במטוסים ואת המחסור המוחלט במרחב אישי, אבל העניין הוא שנראה שלאף אחד כבר לא אכפת מהזולת.

אבל ישנו "חוק" אחד, שנראה כאילו בשום אופן אסור לעבור עליו. לפי החוק הבלתי כתוב הזה, אסור לך בשום פנים ואופן לעלות למטוס עם תינוק שבוכה. ואם זה כבר קורה לכם כהורים - כדאי מאוד שתכתבו מראש מכתבי התנצלות מעומק הלב, עם בקשות לסליחה ואפילו תשורות קטנות. כן, מסתבר שהעניין התמוה הזה הופך להיות טרנדי למדי במקומות מסוימים בעולם.

אתר News.com מציין כי הכל החל ככל הנראה בשנת 2012, בעת שמשפחה עם תאומים בני שלושה חודשים עשתה את המחווה הזו, ואף פרסמה זאת ברשת החברתית Reddit.

וכך נכתב במכתב ההתנצלות הפומבי: "שלום, אנחנו תאומים בנים וזוהי הטיסה הראשונה שלנו. אנחנו בני 14 שבועות בלבד! אנו ננסה להתנהג כראוי, אבל נבקש גם להתנצל מראש, רק למקרה ש'נאבד את זה', נפחד או שהאוזניים שלנו יכאבו. לאמא ואבא שלנו (כלומר, מכונת החלב הניידת ומחליף החיתולים שלנו) יש אטמי אוזניים עבורכם. כולנו יושבים במושבים 20E ו-20F, אם תרצו לבוא ולקחת צמד אטמים. אנו מקווים שתהיה לכם טיסה מעולה!"

טיסה עם ילדים. ShutterStock
לפי החוק הבלתי כתוב, אסור לעלות למטוס עם תינוק שבוכה/ShutterStock

ג'ורג' קלוני העלה את הרף

למשפחה האומללה הזו לא היה כלל מושג שהמעשה הקטן שלה יהפוך במהרה לתקדים מחייב.
חמש שנים מאוחר יותר, בשנת 2017, השחקן ג'ורג' קלוני וזוגתו אמל, הגביהו את הרף: הם עלו לטיסה עם התאומים שלהם, בני חצי שנה, וחילקו לשאר הנוסעים אוזניות כדי שלא ייאלצו לסבול מרעש הבכי הצפוי. מי בכלל יכול להתחרות במחווה מסוג כזה?

וכך, הלכה והתגברה המגמה הזו, של התנצלות מראש על התנהגות אנושית נורמלית לחלוטין. התוצאה: כבר יש מי שמחלקים לנוסעים האחרים ממתקים, אטמי אוזניים ואפילו שוברי הנחה ל-KFC. וכמובן, כל זאת בליווי מכתב התנצלות.

הסופרת דיקשה באסו, שהכריזה כי היא נוהגת לטוס עם ילדיה מאז שהיו בני שבעה שבועות, צייצה בטוויטר: "הגישה שלי שנויה במחלוקת, ולפיה הורים לתינוקות לא צריכים לחלק לשאר הנוסעים 'ערכות התנצלות' קטנות ומטופשות". ועוד הוסיפה הסופרת האמריקאית כי "תארו לעצמכם שלא רק שנוסע צריך להתמודד עם תינוק בוכה, אלא שהוא גם נאלץ לבצע שיחת חולין ולהתבדח עם ההורים, בעודם מגישים לו שקית ממתקים נוראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully