וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירת הצטלמה עירומה ליד עץ קדוש וגורשה מהמדינה

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 23:51

כמעט שלוש שנים אחרי שהצטלמה בפוזת יוגה בעירום ליד עץ שהתברר כקדוש בבאלי גורשה תיירת רוסיה מאינדונזיה כשתושבי העיר זועמים: "זאת לא הפעם הראשונה שתיירים מחללים את המקומות הקדושים"

הצטלמה בעירום על עת קדוש ותגורש מבאלי/Pikiran Rakyat

תיירת רוסיה התחננה למחילה אחרי שהעליבה מקומיים כשהצטלמה בעירום לצד עץ עתיק וקדוש בן 700 שנה בבאלי שבאינדונזיה, אך לבסוף תגורש מהמדינה, כך לפי הרשויות. אלינה פזלייבה, דוגמנית שמחזיקה בעשרות אלפי עוקבים באינסטגרם, הצטלמה בפוזות יוגה בעירום ליד עץ מללויקה מכסיפה (שנקרא גם עץ קליפת הנייר הבוכייה) בתוך מקדש בבקן שבאזור טבנן בשנת 2019. מי שצילם אותה היה בעלה אנדריי, שהעלה את התמונה לאינסטגרם וגרם לה להיות ויראלית, אך גם להרגיז את הרשויות בבאלי.

המשטרה אמנם לא האשימה אותה בפשע, אך העבירה את הטיפול במקרה לרשויות ההגירה, שטענו כי מדובר בעבירה על חוקי התיירות. פזלייבה כתבה בתמונה המקורית כי היא "שמעה את אבות אבותייה כשחיבקה את העץ והרגישה חלק משרשרת אינסופית". אלא שאז התמונה התגלתה ממש לאחרונה על ידי המקומיים שדיווחו עליה למשטרה.

זו התמונה בגללה גורשה

צפו בהתנצלות

המקומיים מאמינים סגרסה הבאלינית להינדואיזים לפיה ההרים, העצים ואוצרות הטבע האחרים הם קדושים, ובהם שוכנים האלים - ופזלייבה הגיעה לתחנת המשטרה שם שיתפה פעולה עם החוקרים לאחר שקודם לכן היא חזרה לעץ לבקש מחילה, אבל זה לא עזר לה. "שניהם עשו מעשים שלא מכבדים את הנורמות המקומיות", אמר ראש ראשות ההגירה המקומית ג'מלורי מניהורוק, "הם יגורשו מהמידנה". הבעל והאישה לא יורשו להיכנס לאינדונזיה במשך חצי שנה לפחות, והם השתתפו בטקס טיהור מקומי. אלא שהמקומיים לא הבינו מדוע העונש כה קל, שכן העונש על פורנוגרפיה באינדונזיה עומד על מאסר של 15 שנים ו-110 אלף יורו קנס.

פזלייבה התנצלה על מעשיה בעמוד האינסטגרם שלה באנגלית וכן בשפה המקומית והודתה שעשתה טעות. "יש הרבה מקומות קדושים בבאלי, ולא כולם מסומנים, כמו במקרה שלי. זה חשוב להתייחס למקומות האלה בכבוד", היא כתבה.

כאמור, לפני הגעתה למשטרה פזלייבה הגיעה אל העץ, לבושה בחולצה לבנה ומכנס כחול ארוך, כדי לבקש ממנו מחילה, "אני מתנצלת בשם כל האנשים בבאלי ובאינדונזיה, אני מתחרטת על מעשיי. אני כל כך מתביישת. לא התכוונתי לפגוע באף אחד בשום דרך, לא היה לי שום מידע על המקום הזה. רק התפללתי מתחת לעץ והלכתי ישר למשטרה כדי להסביר את מעשיי ולהתנצל", אמרה. על פי דיווחים היא גם הגיעה אל האדם שהתלונן אליה כדי להתנצל בפניו. אותו אדם הודה לה אך אמר שהחקירה תימשך.

מנהלת המקדש סיפרה כי ייעשה טקס כדי "לטהר את העץ מהחטאים" וטענה כי האישה שעשתה זאת צריכה לשאת במעשיה. "הטקס יהיה בסגנון כזה שיתנצל בפני המקדש וינקה את העץ מהמעשים הללו. אני מקווה שהאישה תיקח אחריות על מעשיה. זאת לא הפעם הראשונה שתיירים מחללים את המקדש". היא עוד הוסיפה שיוסיפו מדבקות שיסבירו על חוקי המקום, במיוחד לתיירים, "זה מקום קדוש, שנשמר על ידי שלושה אנשים בלבד. אם תיירים לא יכולים להתנהג יפה בפנים, יהיו חוקים יותר קפדניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully